Toon posts:

Videokaart PCI-E connectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb dus gisteren mijn nieuwe kaart besteld (XFX radeon HD 7970 Double Dissipation), maar die heeft een 8 pin connector nodig en een 6 pin connector. Mijn pc beschikt nu echter over 2x een 6 pin PCI-E connector hoe kan ik dat oplossen?

Misschien een domme vraag, maar het is de eerste keer dat ik zoiets doe en ik weet er dus nog niet veel van.

Alvast Bedankt

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Je kunt kijken voor een 2xmolex > 8pin PCI-e verloopstuk, zoiets als deze. Echter, als je huidige voeding geen 8pin PCI-e connectors heeft, komt de vraag of die voeding wel geschikt is voor een dergelijke GPU. Als het een standaard OEM dingetje is van 300W lijkt me dit geen goede optie.

Je zult dus even moeten kijken welke voeding je hebt (merk en type), hoeveel Watt deze kan leveren en hoeveel daarvan over de 12V lijn gaat. Als dat enigszins in orde is kan je gewoon zo'n adapter kabeltje halen, in het andere geval zul je moeten kijken voor een andere voeding.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Er was iemand die 3x een 7970 kapot kreeg door een ongeschikte voeding, een voeding met 2x 6 pin zegt eigenlijk al genoeg... zeker als je ook nog een quad core hebt etc..

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je A87? zeg je dat ik hem kapot zou kunnen maken? Zal ik niet genoeg voeding hebben?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat kun je niet zeggen puur op basis van het aantal PCIe-stekkers. Als je het niet al zeker weet, is dat dus wel iets wat je na moet kijken. Een te zwakke/slechte voeding met een high-end videokaart is niet zo'n strak plan. Dus: welke voeding heb je?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

De voeding is in ieder geval in staat om 2 x 460 in sli te draaien dus volgens mij levert ie genoeg watt? Het is overigens een area 51.

(Ik ken ts en zijn pc ;))

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in mijn case kijk vind ik het merk en type niet. Maar het is een alienware area 51, hier is een foto: http://www.google.be/imgr...ved=1t:429,r:10,s:0,i:110

en als ik dan op de dell website kijk staat er deze voeding:

http://www.dell.com/au/p/alienware-area51/pd (deze pc is niet meer te verkrijgen nu btw)

Power Supply
Alienware™ 1000 Watt Multi-GPU Approved Power Supply
Alienware™ 1100 Watt Multi-GPU Approved Power Supply

Zou dit moeten lukken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord alstublieft :)
Ik zou het graag willen weten :)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18

Fordox

00101010

1000 watt trekt het wel. verloopstukje kopen dus.

en de modjes zijn niet altijd even blij dat je zo snel een topic omhoog bumpt ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ben blij :)
en de modjes zijn niet altijd even blij dat je zo snel een topic omhoog bumpt ;)
Sorry daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje:

Zo'n 8 pin verloopstuk, is dit een goeie daarvoor of niet? Want er zijn er zodanig veel dat ik het niet zeker ben:

pricewatch: Startech 4 Pin to 8 Pin EPS Power with LP4 Cable Adapter

En voor de mensen die dit lezen zou je als je ziet dat dit geen goed verloopstuk zou zijn mij een goeie willen aanwijzen zodat ik die dan kan bestellen? Ik woon in België

Alvast Bedankt.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump 1

Zou iemand alstublieft kunnen antwoorden op mijn laatste vraag? :)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Het is "gewoon" een stroomadapter, dus dat zal wel loslopen. Wat je daar linkt komt op mij heel erg over als een adapter voor een 8 pins CPU aansluiting, niet 8 pins PCIe...

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:58
De link die jij geeft verwijst inderdaad niet naar een 8-pins PCIe maar naar een 8-pins EPS stekkertje. Er zijn er zat te vinden, gewoon even kijken bij iedere webwinkel die in België levert of bij de winkel in je buurt: voorbeelden zijn er zat te vinden zoals hier.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me dan een goeie kunnen doorzenden, want ik ken er niet zo veel van :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry had het tweede voorbeeld niet gelezen.

[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou dus een goede kabel moeten zijn als ik het goed versta?

http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1819

Verwijderd

Topicstarter
Bump 2

sorry dat ik deze topic altijd naar boven bump, maar ik zou gewoon echt graag alles bestellen en ik durf dit nu niet omdat ik het niet zeker ben.

Is dit een goeie kabel of niet?
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=1819

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, dat is de goede stekker. :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1