Toon posts:

GTX 460 weer laten werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden begaf mijn voeding het, en toen heb ik van het bedrijf waar ik de pc gekocht heb een nieuwe voeding gekregen, alleen werkt mijn videokaart nu niet meer, het is een GTX 460. Maar nu heb ik eens even zitten kijken en komt het volgens mij doordat ik maar een zo'n 6 pin connector erin heb zitten en er 2 naast elkaar inkunnen, dus denk ik dat dat het probleem is. Ik heb er ook even een foto van gemaakt(slechte kwaliteit, sorry). Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/14lt4yd.jpg Een vriend stuurde een foto van zijn GTX 560.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ak0vkk803k3j66o/IMG_2486.JPG
Hierbij zitten er dus wel 2 van die 6 pins connectors naast elkaar. Klopt het dus dat ik er 2 van nodig heb? En als ik er nog eentje koop, hoe sluit ik deze dan aan op de voeding, ik heb wel nog een aantal kabeltjes hangen aan de voeding die ik niet gebruik, kan ik deze dan loshalen of zo?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

2x molex => 6pins PCI-E of een extra losse pci-e aansluiting is nodig. Niet gaan solderen of kabels los gaan trekken :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Is dat dan zoiets als dit? Afbeeldingslocatie: http://static.onlinekabelshop.nl/mwa/image/meerinfo/DLCK-82315.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 14:22 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jup, en bij veel GTX460 kaarten wordt deze als accessoire bijgeleverd. En anders is het even in de V&A kijken of iemand zo'n kabeltje aanbiedt of er een bij een willekeurige webwinkel bestellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Zal straks eens kijken of ze hier in de stad zo'n kabel ergens bij een winkeltje hebben. Maar waar moeten die 2 linker aansluitingen dan in?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 11:17

Steef

GoT's Most Eaten

Hey,

Welk model voeding had je en welk model voeding heeft dit "bedrijf" je aangeboden als vervanging?
Wat is de configuratie van je PC?

Dit om even te kunnen bepalen of je huidige voeding wel in staat is je 460 GTX te voeren.

Die connector gaat van 2x molex naar 1x PCI-E, als je die gaat benutten is het aan te raden een zo leeg mogelijke kabelboom te nemen.

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
En mocht geen één kunnen vinden, dan heb ik er nog wel eentje ergens liggen ;)

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Das inderdaad je probleem.
Er zijn maar een paar kaarten die kunnen werken zonder extra voeding je hebt low power kaarten minder dan 75W en je hebt low power kaarten die meer dan 75W verbruiken maar bijvoorbeeld twee 6 pins of een 8 pins stekker hebben waarvan dan maar een ingeplugt hoeft te zijn (mijn oude gtx295 draaide met een stekker ingeplugt gewoon als een gtx275)

Om terug te komen op het onderwerp eerst de specs van de nieuwe voeding checken dan als ze voldoen verloopstekkertje pakken.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat op een nieuw voeding maar een pci-e 6pins stekkertje zit.

Verwijderd

Topicstarter
ThaRabbit schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:52:
Hey,

Welk model voeding had je en welk model voeding heeft dit "bedrijf" je aangeboden als vervanging?
Wat is de configuratie van je PC?

Dit om even te kunnen bepalen of je huidige voeding wel in staat is je 460 GTX te voeren.

Die connector gaat van 2x molex naar 1x PCI-E, als je die gaat benutten is het aan te raden een zo leeg mogelijke kabelboom te nemen.
Ik weet niet welk merk het was, in ieder geval 550 watt ultra stil stond er, en nu heb ik volgens mij weer eenzelfde in ieder geval is deze ook 550 watt stond erop.
Verder heb ik dus een GTX 460 768 mb.
En mijn processor is een AMD Phenom II X6 1055T.
Voeding heeft het verder 2 jaar lang met deze configuratie gedaan toen, dus ik neem aan dat dat gewoon zou moeten werken.

En een zo leeg mogelijke kabelboom, betekent dat dat ik de kabels die uit de voeding komen en die ik niet gebruik eruit kan halen op de een of andere manier, of gewoon netjes alles laten zitten?

Ik heb net even in de stad gekeken maar daar hadden ze deze kabels nergens meer, dus dan maar eventjes op internet er eentje bestellen.

Ik kwam er trouwens achter dat aan die ene pci-e kabel nog zo'n klein kabeltje zit waardoor je er een 8 pin van kan maken, weet niet of ik hier wat mee kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 17:21 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:09
offtopic:
Zie ik daar een sata poort met kabel erin vlak boven de videokaart? Je kunt die beter in een andere sata poort steken imho ivm hitte die van de kaart afkomt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:20:
Ik kwam er trouwens achter dat aan die ene pci-e kabel nog zo'n klein kabeltje zit waardoor je er een 8 pin van kan maken, weet niet of ik hier wat mee kan.
Dat extra 2 pins kabeltje moet je dus niet gebruiken want dat is alleen bedoeld voor videokaarten die 2 x 8 pins aansluitingen hebben zoals bij mij b.v. de Radeon HD 7970. Beste is zoals anderen je al aangeraden hebben om toch zo'n verloopstukje te bestellen en dan erop hopen dat die voeding dat trekt.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je het beste die 1ste kan pakken want ik weet niet hoe de 12 V rails bij je voeding geschakeld zijn. Met 2 x molex ( die 1ste ) kan je altijd verdelen over 2 rails mocht ie het net niet trekken op 1 12 V rail dus met de 1ste zit je altijd safe.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dat weet ik zelf ook niet met die rails. Maar dan bestel ik dus de eerste.

Verwijderd

Topicstarter
Kabel vandaag binnengekomen, heb hem aangesloten. En de videokaart werkt weer hoor! Heel erg bedankt voor al jullie reacties.
Pagina: 1