Voeding voor mijn setup

Pagina: 1
Acties:

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Beste Tweakers,

Ik ga bijna samenwonen, en omdat mijn huidige systeem al even niet meer voorop loopt in de strijd, ben ik bezig een nieuwe samen te stellen.

Qua componenten kom ik hier aardig uit denk ik (verbeteringen/suggesties/tips zijn altijd welkom uiteraard), maar een goede voeding kiezen is voor mij altijd wat op de gok geweest (bij wijze van spreken natuurlijk, meer dat ik geen goede kijk heb op wat ik nou echt nodig heb, en wat een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft).

Zie onderstaand wat ik tot nu toe voor ogen heb, zou iemand een goede voeding kunnen aanraden die toch niet al te duur is (ik geef bewust geen prijsrange op, om te zien wat zoal de mogelijkheden zijn).

Behuizing: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Moederbord: Intel Desktop Board DH67BL (B3)
CPU: Intel Core i5 3570K Boxed
GPU: MSI N660Ti PE 2GD5/OC
RAM: 8GB Kingston/Corsair DDR3

Nogmaals, commentaar op mijn setup tot op heden is gewenst, mits onderbouwd. Ik ga dit systeem gebruiken om de nieuwe(re) games te spelen, films (full HD) te spelen, en cpu intensieve applicaties te draaien (parren, uitpakken etc.)

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Thijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 08-12-2012 13:58 ]

Verwijderd

Neem de XFX Pro 550W.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:07

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Gigabyte GV-N66TOC-2GD
Ziet er beter uit, hogere OC.
Wil je gaan overklokken of niet? Zowel, neem de 3570K en een Z77 mobo ( pricewatch: ASRock Z77 Extreme4 )
Zoniet, een 3570 en die mobo. Zijn er speciale eisen?
Welke snelheid RAM wil je? Als je wilt OC'en is 1600 Mhz wel handig op z'n minst.
pricewatch: XFX Pro 450W v2

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 08-12-2012 14:53 ]

Verwijderd

Voor een systeem dat max rond de 200W verbruikt wel heel erg overdreven niet.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:41:
[...]

Voor een systeem dat max rond de 200W verbruikt wel heel erg overdreven niet.
Moet jij zo nodig zeggen met je 625W voeding -.-

Aangezien je gaat overklokken, neem de pricewatch: XFX Pro 550W als je later Sli wilt draaien of neem deze: pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 15:49 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Ik snap je setup nog niet zo goed. Je kiest voor een Intel Desktop Board DH67BL (B3) en voor een Intel Core i5 3570K Boxed. Ben je van plan te gaan overclocken? Neem dan een Z77-bord ipv een H67-bord. Wil je niet overclocken, dan kan je net zo goed een gewone CPU nemen ipv een K-versie.

Wat betreft de voeding is het een beetje de vraag wat het budget is en wat je eisen zijn. Je kan met een BeQuiet 300W S7 op zich al wel af, maar je kan ook voor een wat luxere of stillere voeding kiezen, zoals een Silverstone ST30NF of een van de grotere modelletjes mocht je twijfelen of je het met 300Watt zal gaan redden. Neem in ieder geval een voeding die je een stabiele output geeft, en hou als het even kan het rendement in de gaten.

iRacing Profiel

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik sluit me aan bij kroegtijger, Ben je van plan om te overklokken? Neem dan een degelijk z77 moederbord Zo niet, neem dan een b75 moederbord in combinatie met deze processor
Over de voeding: Met de xfx heb je in ieder geval heel veel ruimte over voor andere upgrades. Zonder overklok of sli is 550 watt wel erg veel en zou ik eerder kijken naar een voeding van circa 400 Watt.
Hoop dat je hier iets mee kunt!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik weet niet hoe jij denkt over Nvidia, maar een goede 7870 verslaat een 660Ti nog regelmatig.
"Our last few comments concern the 660 Ti's 192-bit memory interface. Our benchmarks show that this can really put Nvidia's GeForce GTX 660 Ti at a disadvantage, even at 1920x1080 and without obscene texture detail settings. Whether or not you run into a performance problem depends mostly on the game you're playing. In general, though, the card really starts to run out of steam at anti-aliasing settings at and beyond 4x MSAA. This is too bad, since the GPU goes underutilized at that point. The problem is unique to this card. None of the other Kepler-based boards experience it. We're not saying the GeForce GTX 660 Ti is a bad card, but there are competing configurations that demonstrate better balance."
Heel subtiel dat AMD de kroon heeft in de prijzen 180-300 euro.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Wat betreft de videokaart kan ik een 660Ti nog wel begrijpen; het is echt geen slecht product, en mbt een 7870 zijn de verschillen marginaal. Als je voorkeur dan al bij nVidia ligt snap ik de keuze voor die kaart. De rest van de setup kan ik alleen niet echt in balans noemen tot nu toe. Maar goed, daar gaat dit topic verder niet over ;)

iRacing Profiel

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Klopt, maar dat hebben we ook allemaal aangehaald. Het punt is het prijsverschil van 60 euro terwijl de prestaties gelijkwaardig zijn en bij hogere resoluties / FXAA | MSAA het zelfs naar de 7870 neigt. Waarom een nvidia kaartje kopen? Het enigste dat aantrekkelijk is is de 670, maar die gaat flink over de 300 euro. X800's zijn altijd al de beste prijs/perfomance geweest en alles erboven meer nvidia.

Ik ben geen AMD fanboy, maar reviews en de pricewatch liegen er niet om.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 08-12-2012 16:31 ]

• Scr3wdriv3r
Ok, met deze reacties kan ik wel wat, en blijkbaar heb ik toch eea over het hoofd gezien. Eerst over de voeding, de xfx ziet er prima uit en die prijs is ook zeker acceptabel. Voor mij is belangrijk dat hij ruim voldoende power heeft en het liefst zo stil mogelijk is.

Ik wil graag (kunnen) overklokken, dus zal een z77 mobo gaan kiezen, goed opgemerkt.

Wat de gpu betreft, ik geloof jullie op jullie woord als de 7870 minimaal zo goed presteert, ik ga wat benchmarks bekijken.

Ik zie oa kroegtijger een opmerking maken over onbalans, waar ligt de bottleneck volgens jullie en hoe zouden jullie dit meer in balans brengen met ongeveer dit budget (gelet op gamen, parren etc.)?

Bedankt tot dusver, zo zie je maar hoe nuttig dit forum is.

Groet,

Thijs

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dat balans is over hetzelfde als wat ik zei, overklok cpu, non-overklok moederbord. > Niet gebalanceerd.
Ik neem aan dat je ook OC geheugen neemt? Ter illustratie
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD
45 euro goedkoper dus, breid dan wat uit op iets anders of steek het in de zak.

[ Voor 74% gewijzigd door Thomg op 09-12-2012 00:07 ]

• Scr3wdriv3r
Top, ik ben weer een stuk verder, bedankt!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:41

Quad

Doof

Vergeet een degelijke cpu koeler niet, anders kan je overclocken wel uit je hoofd zetten. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik lees in dit hele topic trouwens niks over een harde schijf/ssd. Heb je die al in bezit of moet je die ook nog kopen. Qua SSD's zijn de samsung 830 serie en crucial m4 serie goede aanraders! ;)

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02 21:45

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

600w modular corsair vind ik zelf besta maar ocz heb ik ook ervaring mee en werkt prima.
Pagina: 1