Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

14" - 15,6" allround laptop (poging 2)

Pagina: 1
Acties:

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-10 12:18
Momenteel werk ik met een Acer Travelmate 8372 Series.
Nu heb ik hier extra werkgeheugen in gezet (4GB) en de HDD vervangen door een SSD.
Deze laptop heb ik gekozen omdat deze niet te groot was (13,3") en omdat deze een uurtje of 7 op de accu vooruit kon.

Op dit moment ben ik opzoek naar een goede vervanger.
Ik gebruik de laptop vooral voor mijn studie, ter ontspanning (muziek, film, geen zware games) en hij wordt gebruikt voor (basic)website ontwerpen.

De laptop mag maximaal een 1400 euries kosten, maar de prijs-kwaliteitsverhouding is voor mij vooral belangrijk. Ik investeer liever iets meer als dit betekent dat de laptop over een aantal jaren nog goed te gebruiken is.

Aangezien ik de laptop voornamelijk voor mijn studie gebruik wordt hij nogal eens mee heen en weer gesleept, dus vandaar dat ik opnieuw opzoek ben naar een niet al te grote/zware laptop die minimaal een uur of 3/4 op de accu mee kan.

Verder is een HD scherm een pre, maar geen must. Ook een SSD is een pre, gezien de snelheid van opstarten e.d., al is een combinatie van SSD/HDD ook prima. De SSD die ik op dit moment in mijn laptop heb gezet is 120 GB, maar dit is iets te weinig.

Kortom ik ben opzoek naar een degelijk werkpaardje dat snel is, over een aantal jaren nog mee kan (hierom heb ik vooral gekeken naar i5 en i7 processors), dat eventueel enkele lichte games kan draaien en enige tijd op een accu mee kan.

Ik ben zelf gaan zoeken maar kon eigenlijk al snel door de bomen het bos niet meer zien... Uiteindelijk ben ik bij BTO en Xnotebooks uitgekomen waar je zelf je laptop kunt samenstellen, maar aangezien ik hier geen ervaring mee heb ben ik hier toch huiverig voor, zeker gezien de gemengde reacties elders op GOT...

Tips en voorstellen zijn meer dan welkom!! _/-\o_

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:20

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm als ie nog een aantal jaren mee moet, en je hem ook ter ontspanning wil gebruiken, zou je dan niet kijken naar iets wat Windows 8 compatible is. Dus een convertible met touchscreen?

• gajus26
Bij ter ontspanning gaat het vooral om muziek afspelen, hd films kijken en het spelen van een game zoals Civ. Aangezien ik laatst een tablet heb aangeschaft zie ik de meerwaarde van een convertible niet helemaal.

• gajus26
Ik was zelf al bij een Asus ultrabook uitgekomen. Kwam er alleen niet uit wat de mogelijkheden zijn om extra werkgeheugen te installeren?

Ik was zelf bij de UX32VD-R4002V van Asus uitgekomen, aangezien deze een losse videokaart heeft, zodat er grafisch iets meer rekenkracht aanwezig is.

Nu zou er ook een versie met alleen een SSD te vinden moeten zijn, maar deze is onvindbaar binnen de pricewatch... De voordelen van een SSD/HDD is volgens mij maar beperkt, gezien de beperkte grote van de SSD.

Verwijderd

gajus26 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:39:
Ik was zelf al bij een Asus ultrabook uitgekomen. Kwam er alleen niet uit wat de mogelijkheden zijn om extra werkgeheugen te installeren?
Dat kan niet, alleen bij de UX32VD
Ik was zelf bij de UX32VD-R4002V van Asus uitgekomen, aangezien deze een losse videokaart heeft, zodat er grafisch iets meer rekenkracht aanwezig is.
Dat is een slechte reden. De koeling is over het algemeen te slecht om echt van de grafische kaart gebruik te maken.

En vergeet niet de variant met 1080p scherm te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 19:56 ]

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:20

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

gajus26 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:52:
Bij ter ontspanning gaat het vooral om muziek afspelen, hd films kijken en het spelen van een game zoals Civ. Aangezien ik laatst een tablet heb aangeschaft zie ik de meerwaarde van een convertible niet helemaal.
Nee die tablet is dan inderdaad zonde van je geld geweest ;)

De meerwaarde is natuurlijk dat je meegaat met de vaart der volkeren, met de innovatie. Windows gaat nou eenmaal mee in het touch, en als je nu een laptop koopt zou ik daar dus sowieso in meegaan. Als je nu een laptop zonder touchscreen koopt loop je meteen vanaf minuut 1 achter, helemaal gezien de afschrijving over jaren gaat. Je loopt straks jaren achter.

[ Voor 31% gewijzigd door ocn op 07-12-2012 01:01 ]

Verwijderd

Dat zou ik ook zeggen, maar de enige fatsoenlijke laptop met een touchscreen op dit moment is de XPS 12.

De XPS 12 is echt ongelofelijk scherp geprijsd, rond de €900, maar de koeling is bagger, en dus totaal ongeschikt voor een zwaardere gebruiker.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
dan moet het toch de sony s15 worden vrees ik?
wel een HELE sexy machine

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Modbreak:De eerste de beste die er weer een merk D - merk B bashing topic van maakt krijgt een permban van mij. :(

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

Misschien mis ik het wel, maar wat was er nou mis met je huidige laptop?

Be nice, You Assholes :)

Pagina: 1