Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eisen herplaatsen review in de tracker strenger?

Pagina: 1
Acties:

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/b2520d1aeccb16c96a3874474f6901f3.png?1354969208

Als je nu 1 puntje verander aan je review komt hij direct opniew in de tracker. Handig voor als je veel views wilt hebben, minder fijn als je gewoon een de nieuwe reviews wilt zien in je tracker....

Misschien de eisen wat aanpassen om in de tracker te komen nadat je je review geupdate hebt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Even voor de duidelijkheid, (omdat het hier om mijn reviews gaat), ik heb op zich behoorlijk wat wijzigingen aan deze reviews gedaan. Met de nieuwe layout zien de tabellen er niet meer zo mooi uit, oplossing is er door de border ervan weg te halen, en de breedte te veranderen.
Dat is een kleine search en replace, waardoor het makkelijk is het meeste in 1 keer te updaten, maar op zich verander ik wel iets meer dan 1 karakter aan de review (en is het mij niet te doen om de views, maar puur om ervoor te zorgen dat mijn reviews er ook in de nieuwe layout goed uitzien en de grafiekjes fatsoenlijk leesbaar zijn).

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Oke, daar gaan we dan vanuit. Maar alsnog, is het niet overdreven dat de reviews dan opniew in de tracker geplaatst worden? (en ja ze komen er ook met 1 teken verandering)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

TERW_DAN schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:35:
Met de nieuwe layout zien de tabellen er niet meer zo mooi uit, oplossing is er door de border ervan weg te halen, en de breedte te veranderen.
Je kunt dan beter ook even klagen in [bug][css] Tabellen user productreview heeft nieuws-opmaak om het gefixt te krijgen :)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Appel105 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:42:
Oke, daar gaan we dan vanuit. Maar alsnog, is het niet overdreven dat de reviews dan opniew in de tracker geplaatst worden? (en ja ze komen er ook met 1 teken verandering)
Daar kan ik niet over oordelen.
Blijkbaar wordt dit sowieso zwaar bestraft met een karmapenalty, dus als het daarom te doen is zullen veel mensen het niet doen.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:55
De eisen moeten inderdaad wat strakker. Zal eens kijken of we dat in de volgende iteratie kunnen oppakken.

Lijkt me sowieso handig als er een soort cool downperiode wordt gehanteerd voor triggerhappy review editors. Dus bijv. dat als je hem op de dag zelf bewerkt, dat het dan niet direct weer in de tracker verschijnt (al kun je wel bedenken dat mocht het een goede en grote wijziging zijn, dat het dan weer wel in de tracker mag verschijnen)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dat was toch altijd zo? Dat als je kleine veranderingen deed dat ze dan gewoon niet opnieuw in de tracker kwamen (het verbaasde me dat al m'n reviews vrolijk onder elkaar kwamen, ook bij maar kleine wijzigingen).
Ik weet niet of dat gewijzigd is met de nieuwe layout?

• Misha
Ik weet niet precies hoe het 'vroeger' zat. Wat nu is gedaan is wijzigen -> opnieuw publiceren. Dat _leek_ op de vorige site ook te gebeuren, maar onderwater gebeurde er toch wat anders. Ik zal vanavond er nog ff aan gaan zitten voor een wat andere oplossing.

Het lijkt me sowieso handiger als we ipv enkel een publicatiedatum ook een wijzigingsdatum gaan introduceren. Op basis van de wijzigingsdatum kan de review dan opnieuw verschijnen, mits de aanpassing groot genoeg is en het niet direct opvolgt, oid. Ff over nadenken :+

- Edit: overigens was het niet de bedoeling dat hier bij de introductie van de nieuwe layout wat aan was veranderd. Geen idee hoe dat is gekomen. Ik dacht zelf dat het een bug was die werd geïntroduceerd, maar schijnbaar zat het toch net ff wat anders en is het ergens anders fout gegaan

[ Voor 21% gewijzigd door Misha op 09-12-2012 22:21 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zie eerlijk gezegd niet waarom reviews opnieuw bovenaan getoond moeten worden, zelfs al zijn ze grondig herzien? Dat gebeurt toch ook niet met de reviews die Tweakers zelf doet?

Goede reviews worden toch wel bekeken als het om een product gaat waar mensen in geïnteresseerd zijn.

The devil is in the details.

• Misha
Van wat ik had begrepen was dat wel hoe het vroeger werd gedaan. Ik gok overigens dat als de redactie een review grondig aanpast, dat zij het ook weer opnieuw plaatsen (met een update, nieuwe benchmark oid)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Misha schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:27:
Van wat ik had begrepen was dat wel hoe het vroeger werd gedaan.
En vroeger vond ik het ook al stom :+
Ik gok overigens dat als de redactie een review grondig aanpast, dat zij het ook weer opnieuw plaatsen (met een update, nieuwe benchmark oid)
Ik heb het nog nooit zien gebeuren.

The devil is in the details.

• Misha
Mja, je kunt er over twisten: met de tracker volg je de activiteit binnen een bepaalde plek op Tweakers. Een flinkje wijziging van een review (stel dat iemand 1.000 woorden toevoegd, het in een soortvan dagboekvorm wil schrijven) dan versta ik het onder een interessante activiteit in die sectie, en mag het wel weer in de schijnwerpers staan

De vraag is dan natuurlijk wel of je dat ook met reacties op artikelen moet doen :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:22:
Ik zie eerlijk gezegd niet waarom reviews opnieuw bovenaan getoond moeten worden, zelfs al zijn ze grondig herzien? Dat gebeurt toch ook niet met de reviews die Tweakers zelf doet?

Goede reviews worden toch wel bekeken als het om een product gaat waar mensen in geïnteresseerd zijn.
Ik vind dat juist bij productreviews het zinnig is als ze weer in de tracker staan bij een zinnige wijziging. Wat ik heb gedaan is voor de meeste niet heel 'zinnig', ik heb de tabellen wat breder gemaakt omdat we daar nu de breedte voor hebben en de overbodige borders weggehaald, zodat het er wat mooier uitziet.

Bij redactionele reviews is het zo dat het product gereviewd wordt, het wordt gepost en hooguit nog een paar spelfoutjes getikt maar daarmee is het af klaar.
Userreviews zijn in dat opzicht waardevoller omdat hierin ervaringen staan die ook gelden over langere tijd (en genoeg hardware waarbij dat zinnig is). Dus als er dan een update komt, mag die wat mij betreft best in de tracker terugkomen.
Maar niet als iemand toevallig 1 spelfoutje fixt bijvoorbeeld :P

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 09-12-2012 22:40 ]

Pagina: 1