Router na router + VPN

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-12 10:30

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Bedankt.

[ Voor 102% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 09:59 ]

.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als jij je router goed aansluit gaan ze daar niks van merken inderdaad. Wat er mis kan gaan is dat mensen een router kopen en een LAN-poort aansluiten op het netwerk. Dan hebben ze een situatie met dubbele DHCP veroorzaakt die zorgt dat 't voor een flink deel van de anderen niet meer werkt-- niet onmiddelijk maar zodra ze hun computer opnieuw aanzetten. Dat maakt het extra lastig omdat je dan de oorzaak en gevolg moeilijker aan elkaar koppelt.

Aangaande probleem 1: doe DHCP. Als je een statisch ip instelt ga je geheid gezeik krijgen omdat je dan inderdaad mogelijk met dubbele ip's komt te zitten. Mischien niet onmiddelijk maar op een later moment wel. Als jouw router constant aan staat krijgt 'ie niet elke 24u een ander ip maar houdt 'ie gewoon steeds hetzelfde ip.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik ging ervan uit dat het bij DHCP na die 24 uur sowieso gedaan was, maar na beter in te lezen kan dit dus blijkbaar eeuwig verlengd worden. Telkens als de lease periode halfweg is kan de client vragen om de lease period te verlengen.

.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Correct. Nou kun je een nazi-dhcp server hebben die daar maling aan heeft en toch een ander ip toewijst, maar dat is niet de normale wijze waarop dhcp geschiedt.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Als jij geen controle hebt over de grote router, hoe wil jij dan van buitenaf de juiste poortjes op jouw routertje laten uitkomen?

Zou het eerder met Teamviewer / Gotomypc oid oplossen.
Dan heb je het zelf in de hand.

Abort, Retry, Quake ???

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:03:
Als jij geen controle hebt over de grote router, hoe wil jij dan van buitenaf de juiste poortjes op jouw routertje laten uitkomen?

Zou het eerder met Teamviewer / Gotomypc oid oplossen.
Dan heb je het zelf in de hand.
Dit doet toch niets ter zake 8)7 ? Ik gebruik trouwens altijd een VPN-verbinding dus er moeten geen poorten openstaan ofzo.

.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Doet wel terzake, hangt alleen af vanaf welke kant je het vpn wil opzetten.
Vanuit je kamer of naar je kamer. En die info ontbrak.

Abort, Retry, Quake ???

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangezien 'ie naar buiten VPN't en ik dat óók uit z'n verhaal kon opmaken doet 't niet terzake.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
hehe.. nazi-dhcp :p

Maar om on-topic te zijn:

Je kan gewoon een router gebruiken, een huis-tuin-keuken model. Je sluit de binenkomende verbinding aan op de 'wan' of 'internet' poort, en zolang je niks geks met de software doet komt alles goed.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dan blijft enkel nog vraag 2 over: de goedkoopste router met een VPN erin.

.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik neig je te wijzen naar mikrotik maar ik heb er geen ervaring mee en ik weet niet wat voor vpn je moet hebben.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Je wil een Rutger met VPN client? Al eens gekeken naar alternatieve firmware (denk bijvoorbeeld aan OenWRT)? Zo ja dan een router uitzoeken!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Nu moet ik altijd een IPSec VPN aanzetten op mijn iPad, laptop etc. Ik wil dat mijn router een VPN verbinding opzet zodat ik niet meer telkens 1 moet maken op mijn clients.

.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Dan wil je een IPSEC Site To Site opzetten, ik heb onder andere deze tutorial gevonden om dat met OpenWRT in te stellen. Nu nog een router die OpenWRT ondersteund en klaar...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1