Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:59:
Bedankt allen voor de reacties, Ik heb echter (zoals denk ik al gemerkt is) niet heel veel kennis betreft televisies en gezien ik een student ben heb ik niet al te veel geld te besteden.
Ik zal proberen de vragen in te vullen;
50/100/200 H?
-Correct me if I'm wrong, maar 60 H is toch ongeveer het limit van wat je ogen kunnen zien waardoor 100 voldoende is voor fatsoenlijk beeld?
Nee. Je ogen zijn in staat om veel meer Hz te zien maar bij LCD is er eigenlijk niet over Hz te spreken. Hz op een LCD televisie is niet zoals het op een CRT of plasma televisie aangezien LCD continue is. Je hebt dus niet een flikkerend beeld, behalve als je achtergrondverlichting dat wel doet.
Dan zou je denken; "Nou, dan maakt 50Hz, 100Hz of 200Hz toch helemaal niet uit?" maar dat is niet zo. LCD kampt namelijk met andere problemen namelijk motion blur en motion judder. 50Hz LCD televisies hebben daar erg veel last van waardoor je bewegende beelden vervagen of stotteren.
Met een 100Hz LCD heb je daar veel minder last van en bij 200Hz LCD vrijwel geen last. LCD gaat ook tot 200Hz en dat zijn alleen de topmodellen. Laat je niet wijsmaken door de specificaties. Want ook al staat daar soms op dat een televisies x aantal Hz heeft, wil dat niet zeggen dat het paneel dat ook is en het paneel, daar gaat het om.
3D?
-Geen must have, altijd leuk als 't er bij in zit maar niet nodig.
Voor jouw budget ook helemaal niet toereikend. Kan zijn dat een televisie dat heeft, maar daar zou ik mij totaal niet op focussen.
Geïnteregreerde tuner voor digitale tv?
-Bedoel je hiermee CI+ enzo? Zo ja dan is 't net zoals 3D, geen must have. Woon in een studentenhuis dus we hebben het standaard der standaarden pakket qua televisie. Gebruik het meer voor films via mijn playstation 3.
Dit is wel handig. Op een LCD televisie naar analoge televisie kijken, is een drama. Vraag bij je kabelmaatschappij of een CI+ mogelijk is en schaf er een aan.
Smart TV?
-Geen must have.
Inderdaad niet op focussen. Als een televisie binnen jouw budget het heeft, is het toch een drama. Je playstation werkt al een stuk beter.
Full HD?
-Yep.
De resolutie alleen, zegt niet alles over scherpte. Het Hz verhaal heeft hier ook weer mee te maken. Kijk er niet zwart/wit naar.
Merk?
-Hier zit mijn grootste zorg, Vroegâh zou ik per direct voor Samsung gaan maar volgens mij zijn er nu ook andere merken met top qualiteit televisies.
Tegenwoordig is het niet meer zo dat een bepaald merk alleen maar goede televisies maakt. Elk merk maakt ook crap televisies. Er is maar een merk welke wel een soort televisie maakt en dat is Philips/TP Vision. Maakt alleen nog maar troep.
Wil je dingen als ambi-light?
-Geen idee wat dit doet, sorry
Is iets van Philips/TPV maar zulk je met jouw budget ook niet kunnen krijgen. En tevens zou ik je Philips/TPV echt afraden.
Wil je picture-in-picture, of zelfs picture-and-picture?
-Zelfde als hier boven, ik zou het niet weten wat het verschil is

.
Dan kun je naast het beeld van de televisie, ook klein het beeld van iets anders kijken. Vrij nutteloze functies die ik nog nooit iemand heb zien gebruiken.
@RocketKoen Bedankt voor de 2 links, zal er even na kijken

.
@Michael Knight Bedankt, had al een klein vermoeden dat dit de verkeerde plek was.
@Dimens I know, i.v.m mijn studie kan ik geen bijbaan er naast doen, helaas

Jammer. Dan moeten we het hiermee doen.
Met je budget kun je helaas geen televisie krijgen met een 100Hz LCD paneel, dat is jammer. Echter zou je wel voor een plasma televisie kunnen gaan waar dat gehele Hz verhaal eigenlijk niet van belang is. 50Hz plasma ziet er beter uit dan 50Hz LCD doordat het geen last heeft van motion blur en motion judder. Je zult met jouw budget wel een HD Ready plasma krijgen, maar qua motion resolution is deze wel hoger dan een Full HD LCD televisie. En tevens zijn de kleuren van plasma ook nog eens erg goed, beter dan LCD. Veel rijker aan kleuren.
Een goede in jouw budget;
Samsung PS43E450