Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WordPress development, framework?

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik maak de laatste tijd steeds vaker websites op freelance-basis voor klanten. Tot nu toe is mijn workflow als volgt:
  1. Schets design
  2. Design in Firework of Photoshop
  3. Design naar pure HTML&CSS(&JS) zodat de website werkt maar compleet statisch
  4. Van die statische website een simpel wordpress theme maken, met de basic theme-files. Ik heb dus gewoon index, page, single, header en footer. Eigenlijk verschillen die nauwelijks van mijn eerste statische opzet, alleen dan met een aantal wordpress dingen om het geheel dynamisch te maken
De stap van statische HTML naar een Wordpress theme is in mijn proces dus eigenlijk zeer klein. Ik vraag me af of ik dan niet iets verkeerd doe, aangezien ik veel lees over developers die frameworks zoals Genesis gebruiken om te developpen voor Wordpress. Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde hiervan is. Ik maak een Wordpress theme van mijn website omdat ik wil dat mijn klant zelf een pagina kan toevoegen of een nieuw nieuwsbericht op zijn website kan zetten, that's all. Kan ik dan sneller of betere websites leveren als ik dit doe met een child-theme op basis van een framework? Ik zie het voordeel niet zo snel in, maar ik zie op veel plekken mensen roepen dat het veeeel beter zou zijn. Hoe doen de mensen die voor Wordpress devven hier op Tweakers dit, en kunnen jullie mij hier wat meer over vertellen?

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Ik heb zelf maar een paar themes met Wordpress gedaan, maar zo'n basis theme bevat volgens mij vaak veel standaard elementen, zoals een grid en componenten/views voor een blog, menu, meerdere kolommen etc, zodat je niet alles zelf hoeft te doen.
Als je alleen pagina's gebruikt en verder niks raars wil doen heb je het waarschijnlijk niet nodig, maar denk dat je met die uitgebreidere starter themes, flexibeler kan zijn. (Nadeel is dan misschien wel dat je ook met meer dingen rekening moet houden, terwijl je dat misschien helemaal niet nodig hebt).

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hmm, tja.. Maar nu maak ik standaard wordpress themes met minder dan 1000 regels CSS code, en dan een paar Wordpress theme files die binnen een half uurtje gemaakt zijn. Ik zie de meerwaarde van zo'n framework dan niet in. Sommigen zeggen dat het betere SEO oplevert, maar waarom zou dat zo zijn?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je de websites die je maakt binnen een bepaalde 'marge' vallen dan is een dergelijke framework denk ik heel handig. Je kunt dan een boel dingen in het 'parent theme' houden en alleen dingen die anders moeten of uitgebreider zijn wijzigen.

Echter, zelf krijg ik de meest uiteenlopende designs van ontwerpers aangeleverd en moet het steeds zoveel anders, dat een framework zoals Genesis/Hybrid niet echt handig is. Dat is mijn beleving en het kon nog wel eens heel anders zijn hoor.

Wat ik wel heb, is een verzameling functies, extensies en een basis html/css opzet die ik steeds weer gebruik. Om nou alles steeds opnieuw te doen is namelijk ook weer niet nodig. Die knikker ik gewoon in functions.php, dat moet ik nog eens netter gaan doen, maar voorlopig werkt het.

SEO beter in een dergelijk pakket? Tjah, als je je zaakjes goed op orde hebt, maakt het denk ik niet echt uit. Ze zullen in een framework als Genesis natuurlijk de 'beste' manier aanhouden en die consistent door gebruiken, maar dat kun je zelf ook.