Videokaart afmetingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491219

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zou graag deze kaart kopen XFX Radeon HD7970 3GB DDR5 Double Dissipation Edition, maar ik ben niet zeker of hij past in mijn case door 1 klein dingetje.

Er zit nu een gtx 460 in en als ik kijk naar de afmetingen stoot ik op dit.

Width: Dual-slot

Hoe groot is dat? en wat bedoelen ze daar dan juist mee?

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke behuizing heb je momenteel?

En dual slot betekend niks meer of minder als dat hij 2 uitbreidings sloten breed is. Jij zoekt waarschijnlijk naar de lengte van de kaart.

Dit kan je gewoon vinden op de XFX site:
http://xfxforce.com/en-us...0/AMD-Radeon-HD-7970.aspx

Card Dimension (cm):27.5 x 11.12 x 3.81
Card Dimension (inch):10.8 x 4.4 x 1.5

10.8" ofwel 27.5cm. Op de website van de fabrikant van je behuizing zal waarschijnlijk wel ergens een "Maximum video card length" staan.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2012 21:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toen in tijde dacht ik dat alienware top was, maar dat vind ik nu niet meer zo. Mijn behuizing is een alienware area 51 dit is een afbeelding ervan:
http://www.google.be/imgr...&ved=1t:429,r:9,s:0,i:110
Nu zitten en twee GTX 460 kaarten in mijn case, maar door de SLI geraakt de ene oververhit en valt mijn pc uit daarom dacht ik dat het tijd was voor een nieuwe kaart. de lengte van de GTX 460 is 210 mm die van die nieuwe is 275 mm en ik hebt het gemeten qua lengte zou hij er in moeten kunnen want ik heb nog een heel stuk plaats over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 491219 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:56:

Nu zitten en twee GTX 460 kaarten in mijn case, maar door de SLI geraakt de ene oververhit en valt mijn pc uit daarom dacht ik dat het tijd was voor een nieuwe kaart.
Weet je zeker dat dit door de temperatuur komt? Ik weet namelijk niet hoe warm je huidige GPU's worden onder stress.
de lengte van de GTX 460 is 210 mm die van die nieuwe is 275 mm en ik hebt het gemeten qua lengte zou hij er in moeten kunnen want ik heb nog een heel stuk plaats over.
Ik kan de lengte zo niet 1-2-3 vinden, maar jij hebt hem daadwerkelijk in bezit, en kan het dus inderdaad zo opmeten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat ben ik niet zeker, maar telkens wanneer ik een game speel vallen mijn drivers uit en herstellen ze achteraf weer. dit gebeurt 1 keer en daarachter als ik de game na de crash opnieuw opstart gebeurt dit niet meer. Is iets raars.

Maar hij zou dus moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 491219 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:01:
Dat ben ik niet zeker, maar telkens wanneer ik een game speel vallen mijn drivers uit en herstellen ze achteraf weer. dit gebeurt 1 keer en daarachter als ik de game na de crash opnieuw opstart gebeurt dit niet meer. Is iets raars.
Dit kan zo veel zijn, drivers die ruk doen. Temperaturen, ondermaatse voeding die stikt wanneer jouw GPU's ietsje meer trekken, andere software (Waaronder drivers) die conflicten maken.

Je GPU's moge ruim boven de 100C komen eerdat je PC gaat bokken.
Maar hij zou dus moeten passen?
Ik kan de lengte zo niet 1-2-3 vinden, maar jij hebt hem daadwerkelijk in bezit, en kan het dus inderdaad zo opmeten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahja :/ nu ja mijn videokaarten zijn toch al redelijk oud, dus vernieuwing mag wel eens.

De lengte is geen probleem
De hoogte die er nu in zit zijn dus twee dual slot kaarten (want er zitten twee GTX 460's in)? en de hoogte van de XFX is 3.81 cm dus dat zou ook moeten gaan denk ik?
De breedte van de GTX 460 is 111 mm en de breedte van de XFX is 111.2 mm.

Dus als ik je uitleg van die dual slots goed begrijp zou hij moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Zoals ik eerder al aangaf: Dual slot houd niks meer of minder in als dat hij 2 sloten in beslag neemt (1 slot om op aan te sluiten en de 2e hangt de koeler overheen) dit is tot zo'n 40mm.

De hoogte van PCI-E kaarten is zeer zelden hoger als die van de gaten naast je backplate. Dat is bij deze videokaart iig niet het geval ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus ik mag hem bestellen zonder problemen te hebben met de afmetingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 28-05 01:31
dit is single slot:
Afbeeldingslocatie: https://www.promo-computers.nl/upload/product/ati-videokaarten-xfx-hd6770-850m-1gb-ddr5-single-slot_9597271_9759.jpg

en dit is dual slot
Afbeeldingslocatie: http://im.tech2.in.com/gallery/2012/sep/galaxy_gtx_650_ports_261236467899_640x360.jpg

Dat is het enige verschil. Het staat los van de breedte van de kaart (van moederbord tot zijplaat gezien) en lengte van de kaart (hoever hij richting de voorkant van de case uitsteekt).
Pagina: 1