Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-04 17:34
Hallo,

Ik heb nu onderhand wel een tijdje een nieuwe pc. Dit is de samenstelling:
inventaris: Game PC

Ik had eerst wat problemen met de computer maar eigenlijk is dat nu allemaal opgelost.
Er is alleen nog een klein probleempje over waarop ik geen oplossing kan vinden.
Mijn computer heeft namelijk 3 grafische kaarten (op de cpu, de onboard chip van het moederbord en de grafische kaart van amd).

De computer schijnt zelf tussen de grafische kaarten te switchen en dit doet hij normaal gesproken goed. Alleen in sommige gevallen gaat dit niet goed. Wanneer ik bijvoorbeeld Prototype wil spelen, een spel wat mijn grafische kaart makkelijk aan kan, kan ik niet mijn 1080p resolutie selecteren. Na wat te zoeken op google vond ik dat je het spel alleen op 1080p kan spelen als je grafische kaart voldoet aan een bepaalde systeemeis. Ik ben vergeten wat deze systeem eis precies is, maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat mijn grafische kaart hier ruim aan voldoet. Het is zeer plausibel dat de waarde van deze waarde wel hoger is dan die van de onboard chip van het moederbord. Het zal dus waarschijnlijk zo zijn dat het spel gerund wordt op de onboard chip.

Ik zie dit ook vaker bij andere programma's. Ik zie ook vaak dat de arrow effecten van windows 7 beter lopen op computers die een beduidend minder krachtige video kaart hebben dan mijn pc. In ieder geval hoorde ik van een vriend met een nvidia gpu dat je voor programma's kunt instellen welke gpu gebruikt wordt. Hij gebruikte hiervoor de software van nvidia. Ik ben gaan kijken op internet en heb heel het catalyst control center doorgekeken. Ik heb echter nergens kunnen vinden hoe ik dit kan veranderen.

Kortom:
Mijn computer switcht tussen grafische kaarten en ik kan nergens vinden waar ik de standaard instellingen kan aanpassen. Hulp zou welkom zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Op welke kaart/aansluiting zit de monitor aangesloten? Onboard of op de externe kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Die zit aangesloten op de grafische kaart.

edit: Natuurlijk zit deze aangesloten op de een grafische kaart :P maar ik bedoelde natuurlijk mijn gewone grafische kaart, niet de onboard kaart. ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Politiepet op 07-12-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
En als je in het BIOS dan de andere videokaarten eens uitschakeld? Dan weet je 100% zeker dat je op je grafische kaart werkt. Als het dan wel goed werkt dan moeten we het in de hoek van de switching zoeken (hoewel je dan meestal de monitor op het moederbord aansluit), en als dat ook niet goed werkt (wat ik verwacht) moet het gezocht worden in de (aansturing van de) grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politiepet
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat de grafische kaart zelf op een of andere manier energie probeert te besparen op plaatsen waar het niet nodig is? En dat ik de oplossing ergens in de software van amd kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Nuja, het is op dit moment nog een kwestie van isoleren waar de fout zit. Als het met enkel de grafische kaart wél goed gaat, dan zit het probleem in het schakelen. Als het ook dan niet goed gaat dan zit er iets niet goed met de grafische kaart.
Pagina: 1