All round desktop - Budget +- 2200 EUR...advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• Zoeloe80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025
Hoi Allemaal,

IK ben al ettelijke weken mijn hoofd aan het breken over het feit of ik die prachtige design nieuwe Imac 27 inch zou kopen of een "gewone" desktop...ik vind het design van apple werkelijk geweldig, al vind ik het veel te duur oor wat je krijgt...bovendien gebruikt mijn vrouw bepaalde programmas voor haar werk die ze via haar werk niet gratis kan krijgen voor mac...

Daarom dat ik misschien toch maar voor een windows desktop ga gaan, indien mogelijk ook met een leuk design...

IK ken eigenlijk totaal niets van PC's en alle testresultaten zijn dan ook chinees voor mij.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Wij gaan de desktop vooral gebruiken om foto's te bekijken-op tijd en stond een filmpje meepikken-photoshoppen - heel sporadisch eens gamen en verder de standaard tekstverwerking - surfen...

IK zou opteren voor een 27 inch monitor , belangrijk voor mij is ook dat de PC snel opstart, dat programma's snel openen en werken -foto's snel verschijnen.... ( ik weet niet waar ik hiervoor op moet leten bij aankoop van een PC)

Kunnen jullie mij eens een systeem voorstellen - Budget +- 2200 EUR.

Alvast heel erg bedankt.

Verwijderd

Als ik zo hoor wat je allemaal met de PC wilt doen, vindt ik het budget wel wat overdreven.
Kijk eens even hiernaar:reviews: Desktop best buy guide: editie november 2012

• Zoeloe80
Er moet ook wel een mooi scherm bij hé, en de PC moet een aantal jaar kunnen meegaan...maar als ik op www.azerty kijk zijn er bv zoveel soorten grafische kaarten van 100 tot 500 EUR-hoe weet ik nu wat ik nodig heb en waar ik een goed resultaat mee haal en toch niet teveel betaal...

Ik wil vooral een snelle computer met een mooi design, mooi scherm en goede kleurweergave.

Verwijderd

Zoeloe80 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:22:
Er moet ook wel een mooi scherm bij hé, en de PC moet een aantal jaar kunnen meegaan...maar als ik op www.azerty kijk zijn er bv zoveel soorten grafische kaarten van 100 tot 500 EUR-hoe weet ik nu wat ik nodig heb en waar ik een goed resultaat mee haal en toch niet teveel betaal...

Ik wil vooral een snelle computer met een mooi design, mooi scherm en goede kleurweergave.
Als je alleen een computer wilt met een mooi design en een goed scherm, waarom dan gewoon niet voor de nieuwe iMac gaan? Apple is heer en meester als het om design gaat en ik denk wel dat een iMac al jouw behoeften kan vervullen.

• Zoeloe80
Misschien wel maar alleen gebruikt mijn vrouw een aantal programma's voor haar werk die ze gratis van haar werk ( de universiteit) krijgt, maar helaas niet voor Mac. IK ben ook niet van plan om een paar duizend eur uit te geven aan programma's bestemd voor het werk.
Kan je eig met Mac bv Photoshop downloaden zonder ervoor moeten te betalen?

Verwijderd

Zoeloe80 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:30:
Misschien wel maar alleen gebruikt mijn vrouw een aantal programma's voor haar werk die ze gratis van haar werk ( de universiteit) krijgt, maar helaas niet voor Mac. IK ben ook niet van plan om een paar duizend eur uit te geven aan programma's bestemd voor het werk.
Kan je eig met Mac bv Photoshop downloaden zonder ervoor moeten te betalen?
Als ik me niet vergis kan je gewoon windows software installeren op een mac, natuurlijk met een omweg, maar het kan. Ik probeer wel even een link voor je te zoeken naar een topic hier op tweakers omtrent windows software op een mac.

• Zoeloe80
Dank je, en programmas van internet zoals photoshop op een mac zetten ( zonder te betalen :-) ), kan dit?

Verwijderd

Zoeloe80 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:39:
Dank je, en programmas van internet zoals photoshop op een mac zetten ( zonder te betalen :-) ), kan dit?
Tuurlijk kan dat, alleen mogen we daarover niet discussieren op Tweakers O-)

Verwijderd

Het ligt er aan of je een desktop of een all in one wilt. Als je toch voor windows wilt, waarom ga je dan niet voor bijv. een Asus All in one met windows 8 en touch. Dat heeft een Imac niet..

Een desktop is juist weer veel meer bang voor buck.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:43:
Het ligt er aan of je een desktop of een all in one wilt. Als je toch voor windows wilt, waarom ga je dan niet voor bijv. een Asus All in one met windows 8 en touch. Dat heeft een Imac niet..

Een desktop is juist weer veel meer bang voor buck.
Hij zegt dat een iMac wil, wat een all-in-one is.En ook dat hij een mooi design en een mooi scherm wil. Dan moet je volgens mij bij Apple zijn i.p.v Asus.

• Zoeloe80
pffff ja ik vind het een enorm moeilijke keuze, er zijn natuurlijk ook mooie schermen van Samsung of Dell, en dan een mooie mini toren erbij, snelle processor, veel geheugen, SSD... ga ik wsl een pak minder geld kwijt zijn dan mijn imac 27inch. Bijkomend , wanneer mijn imac defect zou zijn moet die naar apple en dat is een kostelijke grap denk ik , bij een desktop , even bij een vriend binnenbrengen en t w gefixt...

Kent er iemand mooie 27inch schermen met hoge resolutie ( 2560?), buiten de Dell ( die vind ik ontzettend lelijk).

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-04 17:43
Een Dell XPS One 27 misschien?

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 10:36
Je kan ook een Apple cinema schermpje kopen en gewoon een desktop eraan knopen

• Zoeloe80
En een Imac mini met een apple cinema display??? Stomme vraag waarschijnlijk maar als ik er zo eentje configureer zie ik dat de snelste processor een I7 2.6 ghz is..is dit dan trager dan bv een 3.2 processor ? Of heeft zo een quadcore er ook weer iets mee te maken?

En kan je bij een Imac mini makkelijk geheugen bijsteken?

Sorry voor de domme vragen , maar ik ken echt superweinig van computers....

Verwijderd

Misschien wel wat OP, maar dat moet je zelf weten. Dit is een voorbeeld van een mini-ATX systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,95€ 298,95
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 171,90€ 171,90
1Asus GTX660-DC2TG-2GD5€ 236,-€ 236,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 122,90€ 122,90
1BitFenix Prodigy€ 66,70€ 66,70
1Apple Cinema Display LED 27" Aluminium€ 909,92€ 909,92
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 63,95€ 63,95
1Corsair Enthusiast TX550M€ 69,90€ 69,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.145,11

• Zoeloe80
Bedankt voor je input...wat zou je hier dan TE aan vinden? Als ik een windows desktop koop , ga ik wel geen apple scherm eraan koppelen, v ik ook wat dom...
Waar kan ik volgens jou dan nog wat op besparen?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
"Wij gaan de desktop vooral gebruiken om foto's te bekijken-op tijd en stond een filmpje meepikken-photoshoppen - heel sporadisch eens gamen en verder de standaard tekstverwerking - surfen..."

het is wellicht wat OP omdat:
- i7 enkel bij sommige handelingen beter zal presteren dan een i5 (ivm hyperthreading)
- moederbord is voor zware overclock is & SLI/CF
- scherm van 900 euro :D
(- 16gb ram, maar met dit budget zal dat niet veel uitmaken, is goedkoop in vergelijking)

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 07-12-2012 22:22 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49

D4NG3R

kiwi

:)

Zoeloe80 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:18:
Bedankt voor je input...wat zou je hier dan TE aan vinden?
Vrijwel alles, 2.2K voor een allround systeempje wat een paar jaar mee moet gaan is gewoon achterlijk veel. Met die eisen volstaat vrijwel elk modern systeem. Ook voor meerdere jaren.
Als ik een windows desktop koop , ga ik wel geen apple scherm eraan koppelen, v ik ook wat dom...
Leuk dat dit jouw mening is, maar waarom niet 8)7? Fatsoenlijke (non-mac) schermen wijs je ook af. Wat wil je nou :? .
Waar kan ik volgens jou dan nog wat op besparen?
Op alles.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2012 22:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

SmokingCrop schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:21:
"Wij gaan de desktop vooral gebruiken om foto's te bekijken-op tijd en stond een filmpje meepikken-photoshoppen - heel sporadisch eens gamen en verder de standaard tekstverwerking - surfen..."

het is wellicht wat OP omdat:
- i7 enkel bij sommige handelingen beter zal presteren dan een i5 (ivm hyperthreading)
- moederbord voor zware overclock is & SLI/CF
- scherm van 900 euro :D
Dat bedoel ik.. Hij wilt zo graag een andere monitor (Apple, uhum), maar de betere is toch pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart en die wilt hij niet 8)7

Trouwens het is een ITX-mobo, daar kan je voor geen meter SLi of CF op draaien..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 22:24 ]

• Zoeloe80
Ik wil toch gewoon een snel systeem, misschien stom maar wanneer ik mijn pc opstart wil ik dat ik snel kan beginnen werken en dat zware programmas zoals pb PS vlot openen, dat foto's snel worden ingeladen...dit zijn misschien domme dingen voor velen, maar grote ergernissen voor mij.
IK geef liever wat geld uit aan een degelijk (snel) systeem dan aan een trage instap PC wat niet echt een vooruitgang zou betekenen op de laptops waar ik momenteel mee werk.

Maar goed, ik ken niks van PC's..welke processor raden jullie mij dan aan voor mijn "standaard" taken, zonder die ie traag w...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SSD + Win8 + Random modern systeem == Jouw eisen. Maar dan voor een euro of 500-600 8)7 . Leuke monitor zoals bovenstaande Dell erbij en je zit knor voor 1000-1100 euro. Voelt het dan nog te traag aan na verloop van tijd heb je nog 50% van je budget over om een upgrade uit te voeren.

• Zoeloe80
Wat scherm betreft, associeer ik DELL met slechte kwaliteit, weet ook niet waarom,de computers van dell zijn misschien anders dan de schermen...weet ik veel , zoals ik reeds zei... ik ben een computer-dummie! :-)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:23:
[...]

Dat bedoel ik.. Hij wilt zo graag een andere monitor (Apple, uhum), maar de betere is toch pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart en die wilt hij niet 8)7

Trouwens het is een ITX-mobo, daar kan je voor geen meter SLi of CF op draaien..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dell qua compleet systeem ben ik zelf ook geen fan van (Al zijn sommige series van hun laptops wel steengoed). Maar de monitoren zijn zeer goed, of je nou voor 150 of 500 euro een monitor wilt halen.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2012 22:31 ]

• Zoeloe80
OK heel fijn dat het volgens jullie een stuk goedkoper kan, ik geef natuurlijk met veel plezier minder geld uit:-) , als je er niet veel van kent denk je gewoon van, ik neem van alles bijna het duurste, dan zal t zeker wel goed zijn :-) , daarom dat ik jullie advies vraag... maar zoals reeds gezegd..het moet wel snel genoeg gaan en ik moet toch eens COD kunnen spelen sporadisch en met photoshop kunnen werken..
D4NG3R schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:27:
SSD + Win8 + Random modern systeem == Jouw eisen. Maar dan voor een euro of 500-600 8)7 . Leuke monitor zoals bovenstaande Dell erbij en je zit knor voor 1000-1100 euro. Voelt het dan nog te traag aan na verloop van tijd heb je nog 50% van je budget over om een upgrade uit te voeren.

• Zoeloe80
Dus concreet voor mij:

- Wat voor een processor - I5 of i7 ?
- Welk type grafische kaart?
- Wat voor een moederbord ?
- hoeveel RAM geheugen?
- een SSD ( maar wat doet dit eigenlijk precies)-heb gelezen dat dit de werksnelheid aanzienlijk verhoogd..

Wat heb ik verder nog nodig voor een leuk systeem?

Leuke moderne behuizing??

Verwijderd

Zoeloe80 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:33:
Dus concreet voor mij:

- Wat voor een processor - I5 of i7 ?
- Welk type grafische kaart?
- Wat voor een moederbord ?
- hoeveel RAM geheugen?
- een SSD ( maar wat doet dit eigenlijk precies)-heb gelezen dat dit de werksnelheid aanzienlijk verhoogd..

-i7 aangezien je wilt photoshoppen dan is hyperthreading handig,
-In dit geval een Nvidia aangezien dat een voordeel heeft met photoshop.
-Ligt eraan als je wilt overklokken, maar dat ga je vast niet doen en dat resulteert weer tot een goedkoper bedrag.
-16 GB aangezien het maar paar euro duurder is en dat heb je nodig met photoshop.
-Op een SSD zet je windows en andere programma's of files die je vaak gebruikt. Dat geeft een grote snelheidswinst in vergelijking met een hdd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 262,45€ 262,45
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 75,40€ 75,40
1Asus GTX660-DC2TG-2GD5€ 236,-€ 236,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 122,90€ 122,90
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 89,90€ 89,90
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 519,-€ 519,-
1Microsoft Windows 8 (OEM)€ 74,95€ 74,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 64,-€ 64,-
1Corsair Enthusiast TX550M€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.719,39

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Willekeurig voorbeeld (Kan nog ruim 150 euro van af, maar ik ben doodmoe en wil m'n nest in dus :P )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 51,50€ 51,50
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 214,90€ 214,90
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 87,90€ 87,90
2Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 31,95€ 63,90
1Corsair Builder CX430 V2€ 42,95€ 42,95
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 89,83€ 89,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 732,48

Win8 licentie er bij, kies er zelf een willekeurige ATX behuizing bij die je leuk vind en klaar is kees.
Alleen nog een scherm erbij. Mijn eigen kennis van schermen in dat prijssegment is niet geweldig, behalve die Dell durf ik dan ook niks aan te raden.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:37:
[...]

-i7 aangezien je wilt photoshoppen dan is hyperthreading handig,
Voor spodarisch gekraakt-photoshop gebruik een i7? hah :') . Zelfs bovenstaande i5 is overkill...
-In dit geval een Nvidia aangezien dat een voordeel heeft met photoshop.
Zie bovenstaande comment. Al maakt het in dit geval weinig uit qua prijs. Verkies Nvidia in dit geval niet vanwege photoshop though. Pas bij grotere renders ga je het verschil merken.
-16 GB aangezien het maar paar euro duurder is en dat heb je nodig met photoshop.
"Nodig" zou ik niet zeggen, zie bovenstaande comment. Maar gezien de huidige prijs en eisen van "Veel jaren gebruiken" kan 16GB geen kwaad.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2012 22:43 ]

• Zoeloe80
ga dan maar maffen :-) is zo een mid-range video kaart dan voldoende voor vlot fotos weer te geven en af en toe een spel te spelen? en waarvoor dient een duur moederbord eigenlijk?

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
Zoeloe80 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:49:
ga dan maar maffen :-) is zo een mid-range video kaart dan voldoende voor vlot fotos weer te geven en af en toe een spel te spelen? en waarvoor dient een duur moederbord eigenlijk?
Wat denk je dat foto's kijken voor power vraagt.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een duur mobo is vooral leuk voor overclock goeroes, ben je dat niet zit je met een plankje van tussen de 90 a 120 euro meer dan goed.

foto's weergave heb je geen dure videokaart voor nodig, dat truukje kunnen ze allemaal bijzonder goed. Games is een ander verhaal. Rule of thumb: Vanaf zo'n 180 euro komen de betere, goede speel videokaarten. Denk aan de HD7850 (en hoger) of de GTX660 (en hoger).

Een core i7 is ook al geen noodzaak, heb hier bijv een i7 920 zonder HT ivm met overclock en het photoshoppen gaat prima zonder. Zou gewoon een core i5 nemen, of een Xeon met HT, die een stuk goedkoper is dan de i7 en ook HT heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 08-12-2012 12:54 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:48
Wij gaan de desktop vooral gebruiken om foto's te bekijken-op tijd en stond een filmpje meepikken-photoshoppen - heel sporadisch eens gamen en verder de standaard tekstverwerking - surfen...
Wat bedoel je met photoshoppen, een beetje de vakantiekiekjes oppoetsen of serieus ontwerpen? Als het bij het 1e blijft heb je aan een i3 ook zat.
En welke games hebben we het over, het zware grafische werk of gewoon simpel spelletje? In het laatste geval is een stevige IGP misschien wel voldoende.

Maar goed aangezien geld geen rol speelt zou ik zeggen:
i5 3330
pricewatch: ASRock B75M-DGS
HD 7770 videokaartje
256 ssd

Verder maakt het allemaal niet zo veel uit, neem die Dell monitor en dan kom je rond de €1200 uit. Heb je nog €1000 in je zak en ga je lekker een weekje naar de sneeuw of de zon

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 09:57

zAo

GPLv2 Fanboy

Rrob schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:34:
[...]

Wat bedoel je met photoshoppen, een beetje de vakantiekiekjes oppoetsen of serieus ontwerpen? Als het bij het 1e blijft heb je aan een i3 ook zat.
En welke games hebben we het over, het zware grafische werk of gewoon simpel spelletje? In het laatste geval is een stevige IGP misschien wel voldoende.

Maar goed aangezien geld geen rol speelt zou ik zeggen:
i5 3330
pricewatch: ASRock B75M-DGS
HD 7770 videokaartje
256 ssd

Verder maakt het allemaal niet zo veel uit, neem die Dell monitor en dan kom je rond de €1200 uit. Heb je nog €1000 in je zak en ga je lekker een weekje naar de sneeuw of de zon
Exact wat ik dacht :)

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 01:15
Zoeloe, luisteren naar D4ng3r ;-)
Schaf verder de Dell Ultrasharp 27'' aan (betere prijs/kwaliteitverhouding krijg je niet), en bouw het geheel in een Fractal Design R4 kast ofzo, dan is het spul nog mooi stil ook.

1 aanvulling op Dangers voorstellen: zo te horen heb jij wel baat bij wat meer HDD ruimte dan 128 GB harde schijf. Knal er minstens een 256GB ssd in, of wellicht zelfs wel twee daarvan. Dan kan je lekker al je footootjes op je SSD houden (tenminste? enig idee hoeveel jij nu gebruikt aan ruimte voor je foto's en photoshop projecten samen?), en dat levert denk ik het snelle systeempje op waar jij naar uitkijkt. Maak je niet al teveel zorgen over het aanschaffen van de duurste snelste nieuwste i7-processor, want bij dagelijks gebruik merk je daar geen bal van.

Vergeet overigens ook niet naar geluidsproductie te kijken. Die Macs zijn mooi stil, en je wil geen stofzuiger aan horen slaan als je een spelletje speelt (en dat gebeurt wel als je er niet op let). Investeer in een degelijke stille behuizing (zoals die fractal R4) en verdiep je ook even in de geluidsproductie van die videokaarten. Overweeg een mooie stille CPU-koeler, zoals de scythe mugen. Staan wel reviews hiervan op tweakers. Videokaart van 250 euro is zat, let op de herrie die ze maken, en ga voor 2gb ram op die videokaart.

Laat het geheel vervolgens eventueel lekker assembleren door een webshop, tenzij je 't zelf een mooi winter-knutselprojectje vindt natuurlijk ;-) Pc's bouwen is best leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 08-12-2012 14:04 ]

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-04 09:28
i- Wat voor een processor - I5 of i7 ? i5, is al veel meer dan genoeg.
- Welk type grafische kaart? R. 7850 als je komende jaren wilt gamen (160euro..)
- Wat voor een moederbord ? geen idee
- hoeveel RAM geheugen? 8gb is meer dan genoeg. Krijg je bij gamen amper vol.
- een SSD ( maar wat doet dit eigenlijk precies)-heb gelezen dat dit de werksnelheid aanzienlijk verhoogd.. Samsung 830. Snel, opstarten <15sec op W8, boot alles 2x zo snel op.

niks. HDD voor opslag misschien, hoeveel geheugen heb je reeds in beslag?
voeding en kast zou ik trouwens niet vergeten. Ik zou een klein kastje nemen.

eigen smaak, zoek maar eens op 'strakke behuizing' als je daar van houdt. Is niet al te moeilijk.

• Jojo19
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-03-2025
.pointer schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:58:
i- Wat voor een processor - I5 of i7 ? i5, is al veel meer dan genoeg.
- Welk type grafische kaart? R. 7850 als je komende jaren wilt gamen (160euro..)
- Wat voor een moederbord ? geen idee
- hoeveel RAM geheugen? 8gb is meer dan genoeg. Krijg je bij gamen amper vol.
- een SSD ( maar wat doet dit eigenlijk precies)-heb gelezen dat dit de werksnelheid aanzienlijk verhoogd.. Samsung 830. Snel, opstarten <15sec op W8, boot alles 2x zo snel op.

niks. HDD voor opslag misschien, hoeveel geheugen heb je reeds in beslag?
voeding en kast zou ik trouwens niet vergeten. Ik zou een klein kastje nemen.

eigen smaak, zoek maar eens op 'strakke behuizing' als je daar van houdt. Is niet al te moeilijk.
idd i5 en grafische kaart is goed zat.
moederbord hangt ook af van hoe grote kast je neemt.
kwa ssd kan je de Samsung 830 nemen maar bijvoorbeel ook een crucial m4 met 256 of misschien zelfs wel 512 GB is maar net hoeveel je nodig hebt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 206,40€ 206,40
1Asrock B75M-ITX€ 74,-€ 74,-
1Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 214,90€ 214,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 84,85€ 84,85
1BitFenix Prodigy€ 66,70€ 66,70
1Samsung Syncmaster S27A850D Zwart€ 598,50€ 598,50
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,52€ 34,52
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 73,40€ 73,40
1Lite-On iHES112-115 Zwart€ 51,-€ 51,-
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 75,90€ 75,90
1Samsung 830 series 256GB€ 167,-€ 167,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.647,17
De xeon is vergelijkbaar met een i7 maar dan goedkoper.
Bijhorend moederbord welke geen onnodige features (en bijhorende kosten) heeft.
Een degelijke videokaart, mocht je nog een keer een 'echte' game gaan spelen op die resolutie.
(ook heeft hij goede opencl performance voor eventuele bewerkingen.
2TB harde schijf voor opslag.
Mooie degelijke mini itx kast.
Groot scherm met hoge resolutie, uiterlijk zal echt afhangen van jouw persoonlijke voorkeur.
Goede stille koeler.
16GB geheugen, aangezien dit niet meer uitbreidbaar is bij itx systemen.
Bluray speler voor eventuele films.
High-end voeding, uitstekende kwaliteit en erg zuinig/stil/koel.
256GB SSD voor al je software dat snel moet zijn.

• Zoeloe80
bedankt voor de reacties allemaal! :)

• Zoeloe80
Rekening houdend met de commentaren hier had ik volgende opstelling in gedachen, graag jullie advies hierover:

- Dell ultrasharp 27înch u2713hm 538,99 EUR
- Lian Li behuizing q25b 118,11 EUR
- Corsair Vengeance 16GB 75,5 EUR
- Seagate Barracuda 7200 2 TB 88,90 EUR
- Scythe Big Shuriken 2 REVB 36,93 EUR
- Asrock B75m ITX 76,23 EUR
- Intel Xeon e3 1230v2 3.2 ghz 221,51 EUR
- Seasonic G450 voeding 82,41 EUR
Samsung 840 ssd mz7td 256GB 162,9 EUR
- Sapphire Radeon hd7850 191,95 EUR

= TOTAAL +- 1600 EUR

Wat vinden jullie van deze opstelling? Past dit allemaal goed samen? Zou dit een snel systeem worden? Videokaart OK en stil genoeg-behuizing??

Alvast bedankt.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 01:15
Ziet er leuk uit, en snel wordt dat zeker weten. Je hebt een zeer goed scherm, een ruime SSD (dat maakt je systeem ook snel), een dikke CPU, hoop RAM: ziet er goed uit allemaal. Over prestaties hoef je je geen zorgen te maken. Je videokaart kan je ook vervangen door eentje van 450 euro ipv 200 euro, en dan lopen de allernieuwste games met alle settings op very high en op hoge resolutie ook nog lekker. Wil je dus echt over een paar jaar de nieuwste spellen ook nog erg goed kunnen spelen, stop er dan 200 euro bij voor een betere. Maar voor foto's kijken: don't bother.

Over hitte en geluidsproductie: je hebt een zeer effectieve en stille koeler voor je CPU uitgekozen, en dat lijkt me een uitstekend idee. Die Shuriken is een enorm koellichaam, waardoor de hitte van de CPU aan de lucht afgegeven wordt. Die hete lucht moet wel je kast weer verlaten. Die Lian-Li kast ziet er prachtig en stijlvol uit, maar hij is wel klein. Als jij wil gamen (en dus je CPU + GPU op hun flikker wil geven), dan loop je kans dat het heet gaat worden in die kast. Dat is op zich geen probleem, want die componenten kunnen daar prima tegen. Je Sapphire videokaart zal echter ook heter worden, en die zal z'n ventilator harder moeten laten draaien. Die blaast de hete lucht ook de kast in. Zodat je moederbord en cpu etc ook weer wat heter worden. Met alle fans op maximaal kan zo'n kast dan wel behoorlijk wat herrie gaan maken. Als je een grotere kast koopt, met simpelweg meer volume, en daarnaast ook grotere (en dus langzamer draaiende en dus stillere) casefans, hou je een stillere PC over, voor hetzelfde geld.

Dus: als je ook wil dat hij stil blijft tijdens het gamen adviseer ik een ruimere kast met geisoleerde wanden, zoals bijvoorbeeld die Fractal. Als je weinig gaat gamen en erg gesteld bent op die Lian Li, pak die dan lekker. Van foto's kijken wordt je videokaart echt niet heet, en die Shuriken doet dan de rest.

• Zoeloe80
Bedankt voor de info!

Dus misschien nog een iets of wat betere grafische kaart en een grotere kast ivm de koeling.
Vanzelfsprekend wil ik ook een stille machine..

Eigenlijk wil ik alles! :)

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Hey daar Zoeloe,

Ik heb even wat voor je rondgekeken nadat ik het topic had gelezen en dan kwam ik op het volgende voor je uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 135,40€ 135,40
1Club3D Radeon HD 7950 royalQueen€ 287,31€ 287,31
1Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 104,06€ 104,06
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 89,90€ 89,90
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 519,-€ 519,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 64,95€ 64,95
1Seasonic X-560 80+ Gold€ 162,90€ 162,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.714,92

Even wat toelichting:
Dit systeem bevat "alles" wat jij en je vrouw waarschijnlijk de komende jaren nodig gaan hebben. Misschien toch wat toelichting:

Processor
De i5 3570 is algemeen aan te raden voor zijn prijs/performance verhouding. Dit is de versie met een gelockte multiplier, maar aangezien je waarschijnlijk geen idee hebt wat dat wil zeggen, kan het ook geen kwaad ;-)

Moederbord
Compleet moederbord met voldoende aansluitingen, mocht je later nog een extra HDD of iets dergelijks willen aansluiten.

GPU
Op dit moment een "topkaart", ga je waarschijnlijk alles wat je wil doen mee kunnen doen tot je pc is weggeroest als je foto's blijft bekijken/bewerken en occasioneel eens een spelletje speelt.

HDD
2TB om al je foto's weg te parkeren moet voldoende zijn. De Red-editie van deze HDD's heeft ook een lekker lange garantie en zijn gemaakt om lang & continu te draaien, dus die gaan (normaal gezien) ook "voor eeuwig" mee.

Case
De R4 is een stille, complete case voor een redelijke prijs. Meer heb je niet nodig. Ik heb de witte variant genomen om wat dichter bij de Mac-look te blijven.

Scherm
Neem die nou maar gewoon, je gaat het je niet beklagen. Je kan de U2711 nemen als je wat meer aansluitingen wil (o.a. composite etc.), maar daartegenover staat dat de U2713 weer een pak minder verbruikt en je de aansluitingen waarschijnlijk toch niet gaat gebruiken.

Geheugen
16GB weet Photoshop altijd wel te appreciëren en met de huidige prijzen + toekomst kan het nooit kwaad.

Voeding
Seasonics zijn relatief dure voedingen, maar leveren een uitstekende kwaliteit. Ga je niet kapot krijgen.

SSD
Hier komt je OS + alle programma's op te staan, zodat je systeem lekker snel opstart en alles heel vlot reageert. Ik heb ook een ruime variant genomen, zodat je zeker geen plaats te kort komt (mag geen probleem zijn, ik kom met 60GB voor OS + programma's toe)

Indien gewenst, kan je ook nog de volgende randapparatuur overwegen (weet niet wat je al in huis hebt):
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech Speaker System Z623€ 34,95€ 34,95
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 48,95€ 48,95
1Logitech G500€ 39,95€ 39,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,09€ 16,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,99

Dit is gewoon een mooi toetsenbord, degelijke muis en speakers en dan nog een DVD lezer/brander, mocht je nog schijfjes hebben liggen & gebruiken.

Het enige wat ik hierbij nog zou overwegen, is om meer casefans te bestellen (betere koeling en aangezien elke fan dan minder moet draaien, gaat het nettogeluid waarschijnlijk minder zijn) en evt. een processorkoeler te installeren. Maar aangezien je niet gaan overclocken, lijkt me dat geen noodzaak (tenzij weer uit geluidsoverwegingen).
Veel plezier!

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
Ik vind het moederbord en de voeding (zware) overkill.
(videokaart misschien ook aangezien er amper gegamed gaat worden, die 3GB is echter wel lekker op de hoge resolutie)
Verder is alles ook prima inderdaad.

Overigens is de koeling van de bitfenix kast die ik aanraadde ook prima (evt met een extra fan), ondanks dat het een kleine kast is.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Neem van de samsung SSD de 830 serie ipv de 840, deze is sneller en goedkoper :)

39

Pagina: 1