Vraagje ivm front speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,
hier ben ik nog maar eens met een vraag.
Ondertussen al veel wijzer geworden dankzij enkele duidelijke antwoorden op vorige vragen.
(Nu stop ik het geslijm :) )

Wegens verbouwingen van het interieur zal ik als front speakers het type bookshelf moeten plaatsen, vloerstaanders zullen niet mogelijk zijn.
Aan het plafond kan eventueel wel, maar in andere topics hiet kon ik lezen dat dit verre van ideaal is.
Ik streef dus naar speakers geplaatst op hoofd hoogte.

De receiver die ik op het oog heb momenteel is de sony str-dn1030 (dit ondanks de crappy GUI, maar dit doet in dit topic niet ter zake).

Bij voorkeur zou ik ranke (slanke) types moeten kunnen vinden, die ook niet te hoog komen.

Enige adviezen?

Welke speaker waarden moet ik in het oog houden om van een goed geluid te kunnen genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07 07:23

Hokkie

Hello

Op het moment dat je slanke luidsprekers zoekt, moet je rekening houden met het absolute volume van je luidspreker. Hoe kleiner het volume, hoe minder "vol" de luidspreker klinkt. Op het moment dat de volume dusdanig klein is (lees: kleine boekenplank/ satelliet -achtige modellen), je eigenlijk niet zonder subwoofer kan.

Ik zou (en dit advies kun je eigenlijk overal lezen) naar een plaatselijke dealer gaan en luisteren. Met de antwoorden op de volgende vragen;
- Wat is het budget?
- Rekening houden met accessoires (stands, bekabeling)
- Stereo of 5.1/7.1 etc..

Hoop dat je er wat aan hebt.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Je zoekt bookshelfs die rank en slank zijn, die ook niet te hoog komen? 8)7

Ik zou een kleinere speaker altijd combineren met een goede subwoofer.

Een aantal overwegingen die misschien voor onze hulp handig zijn:
- budget
- stereo, 5.1?

[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-12-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Ok.

Zowiezo staat een enkele bezoeken bij dealers op het programma (ook voor niet sony receivers).

Om nog enkele antwoorden te geven:
- subwoofer: zal er zeker bij zijn
- budget: tja, ik kan er niet direct een prijs opplakken, maar zeker niet in de prijzen van B&W, maar dan ook weer niet het goedkoopste
- het zal een 5.1 systeem zijn met speakers op staanders voor de surround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:20:
Je zoekt bookshelfs die rank en slank zijn, die ook niet te hoog komen? 8)7
:D

Ja ik weet het, maar zijn eigenlijk meer de woorden van mijn vrouw :F

Denk dat het wel iets meer kubus zal zijn ;)

Maar ook de benodigde specs voor goed geluid interesseren mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Oh, de vrouw weer. WAF. Ik heb het opgelost door gaandeweg 4 verschillende sets door het huis op te bouwen. Van WAF tot WTF.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mbt het budget: bedenk je dat je met een set heel lang doet. En het leven is te kort voor slecht klinkende speakers. Voor film en games maakt het nog niet zoveel uit, maar muziek wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Klopt, en zal ook mee rekening gehouden worden, vandaar dat ik er ook geen € op plak.
Enig idee naar welke specs is zou moeten uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Oeie, neen hoor, hier geen confrontaties. Zoals dikwijls gaat het hier enkel om suggesties.
Ik ben er een meester in om deze te omzeilen :+

Dacht zelf eerder aan type JBL ES20

Maar misschien enkele specs waar ik best op let?

[ Voor 9% gewijzigd door fgrs op 08-12-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig was hier laatst een soortgelijk topic. tenzij je bookshelves op een kastje plaatst, nemen bookshelves op stands eigenlijk net zoveel ruimte in als vloerstaanders. Dus dat zet echt geen zoden aan de dijk.

Maar doe jezelf een lol en ga lekker luisteren naar zowel bookshelves als vloerstaanders, en dan ook vooral in combinatie met en zonder een sub. Je vrouw zal redelijk snel overtuigd zijn van het nut van een paar mooie vloerstaanders. Je gaat met bookshelves namelijk bijna gegarandeerd wat laag missen, en dan heb je dus een sub nodig. Maar die sub neemt ook weer plaats in. Dan liever die vloerstaanders, want die plaats was je dan toch al kwijt ;)

Zo heb ik ook 2 Klipsch F3's binnengekregen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Vloerstaanders kan ik niet zetten omdat ze voor kasten zouden staan, anders waren het zeker vloerstaanders. Vandaar bookshelves om ze op de kastjes te zetten.
Maar gezien we nog moeten verbouwen (en laten doen), ga ik wel nog eens overleggen met degene die de veranderingen zal doen, misschien kan een en ander toch uitgewerkt worden, maar ik vrees ervoor.

Een subwoofer heb ik.
Ik ga wel op voorhand hier en daar eens luisteren naar setups, ik heb namelijk nog wat tijd.

ps: die Klipsch zijn idd mooie dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Thanks, dat weet ik :P
En 1,08m hoog, dat je het ff weet ;)

Enne: als je gaat verbouwen: je verbouwt toch zeker niet op je meubels :? Verbouwen --> meer ruimte --meer flexibiliteit in huis --> vloerstaanders :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
om even te schetsen:

een schouw met links ruimte, rechts een kastje met daarna ruimte en dan een dressoir.

Nu zal die volledige muur van links tot helemaal rechts in 1 stuk lopen.
Is nu eerder klassiek en zal dan heel strak en modern zijn.

Zal nog eens zien wat ik er nog van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, dat zou met een foto een stuk makkelijker in te schatten zijn. Maar als die schouw er uit gaat heb je denk ik sowieso een meter of 4 die je voor audio kunt gebruiken. Daar passen prima 2 vloerstaanders en een kastje op :)

Dressoir zoek je dan maar uit, dat zal nu een klassiek meubel zijn, dat wil je sowieso niet in een modern interieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
En dan hier een tekening hoe het er uit zou zien.
Hetgeen ik erbij getekend heb zal je wel herkennen :)

De twee "speakers" in het rood aan de rechterkant zijn de twee mogelijkheden waarvan ik wel nog niet weet hoeveel ruimte er naast de tv en de hangkast zal zijn.
Zodoende weet ik niet of er daar een speaker kan gezet worden.
=> hoever zou ik van de tv moeten blijven?

de zitplaats is centraal voor de schouw.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/iq95on.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als de zitplaats recht voor de schouw is zou ik de TV in de schouw zetten of die hele schouw weghalen ;)

Maar als ik het zo zie dan zou ik eerder voor wat eitjes van Kef gaan, denk dat je daar verder mee komt namelijk. Die hebben ook muurbeugels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fgrs
Kef heeft idd mooie dingen.

Die HTS3001SE lijkt me misschien wat en ik zie volgens de website dat er enkele dealers in mijn buurt zijn.
Ga daar ook eens binnenwippen.
Pagina: 1