msi homeplug doet het niet?

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 15:22
ik heb een msi mega epower 200AV duo kit version II.
1 plug hiervan heeft sinds deze week de rare gewoonte om na pak een beet een minuut uit te vallen.
Ik heb me al suf gezocht naar een handleiding voor dit ding maar er is er nergens 1 te vinden.

Ik weet nu dus niet wat ik moet hiermee. Kan iemand mij helpen aan een handleiding voor dit apparaat, of mij helderheid verschaffen wat ik moet doen?

Bedankt alvast..

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Garantie? Wij kunnen er ook niet veel aan doen. Is de plug direct met de andere verbonden (als in, met een stekkerblok of niet) ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• DeRooney
de opstelling is als volgt:
in de meterkast staat mijn telfort modem. Vandaar loopt een stp kabel naar de eerste homeplug om het tv signaal door te geven. de eerste homeplug zit in het stopcontact. In de woonkamer bij de tv zit de andere homeplug om van daar met een andere stp kabel het signaal door te voeren naar mijn decoder.

dus in die zin is hij verbonden inderdaad.

garantie heb ik niet. heb de plugs van een collega over genomen.
ik had verwacht dat je alles wel op internet zou kunnen vinden maar het tegendeel blijkt toch waar te zijn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer ze allereerst eens dicht bij elkaar. Kan zomaar gebeuren dat het signaal kantje-boord is en het weg kan vallen. In dat geval zul je andere stopcontacten moeten uitproberen.

Als ze op zelfde stekkerblok zelfde problemen geven is dat duidelijk niet aan de orde. Wat ik van een Sitecom setje weet is dat ze in spaarstand gaan als er geen ethernet link is. Zou het kunnen dat je een probleem hebt in de aangesloten ethernetkabel?

Oslik blyat! Oslik!

• DeRooney
of de kabel het probleem is weet ik niet.
ik heb ongeveer 1 minuut signaal / tv. Daarna valt de plug uit en heb ik geen tv meer.
ik heb vanaf 1 april tot deze week probleemloos gekeken voor zover ik weet.
ik zal kijken als ik ze bij elkaar doe of dat het probleem oplost.

Verwijderd

Als het "opeens" niet meer werkt (zonder dat jezelf iets gedaan hebt) zal er wel iets kapot (aan het gaan) zijn.
(lijkt mij)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 21:26 ]

• DeRooney
voor dat laatste ben ik ook bang inderdaad.
heb zelf nooit iets veranderd dus dat is wel aannemelijk. alleen zonder die handleiding ben ik aan het gissen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:26:
Als het "opeens" niet meer werkt (zonder dat jezelf iets gedaan hebt) zal er wel iets kapot (aan het gaan) zijn.
(lijkt mij)
Verdiep je in de techniek van powerline - het is afhankelijk van het stroomnet binnenhuis, incl electrische eigenschappen van aangesloten apparaten. Het kan evengoed zijn dat een apparaat nieuw aangesloten is wat problemen geeft, of dat een ouder apparaat in een ander stopcontact gestoken is waardoor je problemen krijgt. Eens in de zoveel tijd problemen zou kunnen komen door koelkast of CV die aanslaat bijv.

Neemt niet weg dat het zou kunnen dat iets defect is, maar totdat je die hele zooi aan onzekerheid van apparaten uitgesloten hebt kun je niets zeggen, dat is alsof je kort door de bocht beweert dat een WiFi-adapter defect is omdat je verbinding wegvalt als de babyfoon bij de buren aangaat.

Dat is gelijk overeenkomst en grootste nadeel van dit soort techniek: je kunt er niet van op aan. Als je dat wilt, gewoon UTP. Dat is ervoor gemaakt en daar kun je op rekenen.

Oslik blyat! Oslik!

• DeRooney
ik heb nu de software en de handleiding gevonden via de msi ftp server.
Middels de utility iets getest maar daar word ik niet blij(er) van.
1 homeplug blijft gewoon branden. ook al is er geen ethernet activity.

De andere homeplug zit nu in de meterkast, maar deze knippert een tijd en gaat vervolgens uit.

https://dl.dropbox.com/u/...o-2012-12-08-21-51-01.mp4

dit is de homeplug die nu in de meterkast zit en die dus uitvalt.

de andere homeplug is direct verbonden met mijn laptop nu. daar branden de onderste 2 lampjes stabiel groen.
Pagina: 1