• remya
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een vraag over een HDMI-switch. Ik wil al mijn beeldschermen (6 pc monitoren en 1 tv) kunnen gebruiken over 3 input apparaten (2x pc en 1 x xbox 360). Ik heb al gezocht, maar kan geen switch vinden die dit kan ( of heb niet goed genoeg gezocht :P). Mijn vraag is daarom ook of dit überhaupt wel mogelijk is, en zo ja zijn er dan suggesties.

alvast bedankt

PS: hoop dat dit de goede plek is voor m'n vraag

[ Voor 6% gewijzigd door remya op 07-12-2012 20:31 ]

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:36
Wat wil je precies doen? 6 pc monitoren op 1 pc, zal eyefinity/sli zijn. en 1 xbox, die je op de tv en op een monitor wilt doen? Switches die dit kunnen zullen er wel zijn, de vraag is alleen of ze wel doen wat je wilt. Misschien dat je dat een beetje kan verduidelijken?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• remya
  • Niet online
sorry voor de onduidelijkheid. De bedoeling is dat ik het beeld van mijn pc op de 6 pc monitoren kan zien en op de tv (hoeft niet tegelijkertijd).
Voor mijn Xbox wil ik hetzelfde.

De andere pc is een servertje, waar ik zo af en toe is een scherm bij nodig heb. om daar dan vast een scherm bij te zetten is een beetje overbodig. En om telkens kabels te moeten wisselen is ook niks.

Ik moet dus vanuit 1 videokaart (GTX 690) 6 schermen aansturen, wat wel kan maar dan kan de tv er niet meer bij. Daarom kwam ik op het idee voor een switch zodat ik alle schermen aan de switch kan doen en als input de 2 pc's en xbox. Zodat ik dus kan wisselen tussen de verschillende inputs, en dan op welk(e) beeldschermen ik dat wil zien.

Hoop dat het zo duidelijker is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Ik snap nog steeds niet helemaal wat je wilt. En ik snap het nut ook niet helemaal ervan.. Je videokaart kan slechts 4 monitoren simultaan aansturen. Je xbox beeld uitspreiden over 6 monitoren gaat je ook niet lukken met zoiets simpels, dan zul je echt aan (zeer) dure hardware moeten beginnen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• remya
  • Niet online
oke bedank voor deze antwoorden. Ik wist ook niet of het wel mogelijk was, vandaar ook de vage uitleg.
Dan denk ik dat ik met losse switches ga werken. (een voor de xbox, pc en 2e pc). Is er dan nog iets waar ik op moet letten/rekening mee houden, zoals kwaliteitsverlies of lagg ?

En hoeveel schermen kan de Xbox tegelijk aansturen ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Is er dan nog iets waar ik op moet letten/rekening mee houden, zoals kwaliteitsverlies of lagg ?
Nee, latency kan wel iets verhogen bij actieve switches. Maar goedkope switches die puur en alleen het signaal schakelen wanneer jij een knop omhaalt vertragen het signaal niet. Kwaliteit verlies je sowieso al niet omdat het hier gaat om een digitaal signaal.
En hoeveel schermen kan de Xbox tegelijk aansturen ?
1.

Wat is nou precies je bedoeling dan? Je wilt zowel je PC als Xbox aansluiten? In dat geval zou ik gewoon je xbox aansluiten op de TV en de afstandsbediening gebruiken om van AV kanaal te wisselen wanneer het nodig is.. Je server PC'tje heeft ook vast wel een VGA output, en je TV heeft ook vast nog wel een VGA input. Voor een servertje hoef je echt niet moeilijk te gaan doen met een HDMI switch als eht ook simpeler en goedkoper kan.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 07-12-2012 22:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Als ik je verhaal goed begrijp, wil je dus 7x hetzelfde beeld tevoorschijn toveren? Lijkt mij redelijk nutteloos en ik hoop dat je wat anders bedoeld.

Ik heb een switch voor je gevonden, 2 in > 8 out.
http://www.allekabels.nl/....3b-matrixschakelaar.html

Hier zou je dus de 2 pc's op kunnen aansluiten, de xbox zou ik direct op een scherm via een andere input aansluiten. Maar mocht je toch je xbox ook op een switch willen aansluiten, dan is onderstaande link misschien wat je zoekt.

http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%20splitter_3x4.html

Enige nadeel is dat deze "maar" 4 outputs heeft, maar dat zou je kunnen oplossen door er 2 te kopen. Deze switch heeft wel de gevraagde 3 inputs.

EDIT 01 :
Denk dat ik de "ultieme" HDMIswitch voor je gevonden heb! ;) 3x in > 8x out. Gewoon in NL te bestellen. :)

http://linux.livingcinema...elaar-verdeler-p-383.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 10:42 ]

Pagina: 1