Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb het volgende systeem:
ASUS Maximus III GENE
ASUS 5850 Voltage Tweak
Intel Core i5-760
4GB Kingston HyperX (khx1600c9d3k2/4g)

Ik wou mijn geheugen upgraden naar 8GB.
Nu kwam ik er achter dat een extra setje 4GB van hetzelfde geheugen als ik nu heb net zo duur is als een 8GB kit met 1866mhz.
De 8GB kit is KHX1866C9D3K2/8GX.

De specificaties van mijn huidige geheugen:
CAS Latency (CL) 9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 9
RAS-Precharge-Time (tRP) 9
Row-Active-Time (tRAS) 27

en van de 8GB kit:
CAS Latency (CL) 9
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 11
RAS-Precharge-Time (tRP) 9
Row-Active-Time (tRAS) 27

Nu vroeg ik me af of mijn moederbord goed overweg kan met de 8GB kit op 1866mhz, ik kan hier namelijk niks over vinden.

En als laatste vraag ik me af wat de beste optie is kwa prestaties.
De 9-9-9-27 met 1600mhz (huidig geheugen) of 9-11-9-27 met 1866mhz.

Mijn PC word het meest gebruikt voor gamen.

Alvast bedankt iedereen!

Verwijderd

f 9-11-9-27 met 1866mhz. is sneller maar je mobo moet je dan wel overklokken (RAM overklok). de timing zal mogelijk het zelfde zijn als dit geheugen op een lagere frequentie draait. 90% van alle pogingen lukt het met een kleine uitzondering. Soms kan een BIOS upgrade vooraf geheugen compatibiliteits problemen voorkomen

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik me eens gaan verdiepen in overclocken van mijn geheugen.
Maar jij denkt dat 1866mhz de beste optie is?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat verschil tussen 1600 Mhz of 1866 Mhz zal je niet echt merken bij de gewone dagelijkse dingen die je op de pc doet. Let daarbij ook erop dat je niet de 4 Gb dimm die je nu hebt kan combineren met die 8 Gb vanwege de verschillende timings. Ook zal dan sowieso het snelste geheugen zich aanpassen aan het langzaamste dus als je dat doet raad ik je aan alleen dat 8 Gb set te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wou ze ook niet combineren. Wou 4gb extra kopen van hetzelfde geheugen OF nieuw setje van 8gb.