Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

(In de titel staat een foutje, ik bedoelde de HTC Desire X in plaats van de genoemde HTC One X.)

Mijn abonnement loopt binnenkort af en nu mag ik een nieuwe telefoon kiezen, ik heb alleen geen idee welke ik het beste kan nemen. Ik mag kiezen uit de Samsung Galaxy S Advance, iPhone 4 en de HTC Desire X.

Nu heb ik een Samsung galaxy S mini, heb hem al 2 jaar en het is ondertussen al een flink verouderde telefoon. Heb niks te klagen over Samsung en Android werkt ook prima. Mijn moeder heeft een HTC waar ze zeer over te spreken is en vrienden van mij zijn weer helemaal idolaat van de iPhone.
Ik zit dus een beetje in een dilemma, haha. :P

Ik heb al een aantal reviews gelezen, maar het kwam allemaal een beetje op hetzelfde neer en ik heb geen verstand van alle technische zaken die worden besproken.

Dus, bij deze dus de vraag, wat zou de beste keus zijn?

- Ik heb geen budget, deze drie telefoons kan ik met het abonnement wat ik ga kiezen gratis krijgen. Ik kon ook wel duurdere telefoons kiezen (iPhone 5 bijvoorbeeld), maar aangezien ik een arme student ben krijg ik hem liever gratis bij mijn abonnement ;)
- Ik maak vrij veel gebruik van mijn telefoon en van zowel 3G als Wifi. ik Whatsapp veel en door de dag heen kijk ik vaak op Facebook, Twitter, Instagram etc. en surf ik op het internet.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de desire x gaan, tenzij je een heleboel iOS apps al gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
Het is meer de vraag: ben je een tweaker (op je tel?)Blijf bij android!
Je gaat je snel vervelen op iOS.

Heb je nu negatieve ervaringen met Android? (vastlopers, apps etc) pak de iphone 4
Ben je blij met android en het systeem gewend? Blijf bij android :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ik denk dat de Desire X een tikkie beter is dan de Advance. De Desire X heeft Android 4.0, de Advance heeft heeft dat (nog) niet. De update naar 4.1 zal in januari komen, maar 100% zeker is dat niet. Ik verwacht dat de Advance na de update ietsje, maar niet significant beter presteert dan de Desire X.

Verder is er verschil tussen Sense van HTC en TouchWiz van Samsung, maar dat is aan jezelf om te beoordelen. Verder zijn kleine voordelen van de Desire X dat hij Bluetooth 4.0 (vs. 3.0) heeft, een iets grotere accucapaciteit heeft en net iets kleiner en lichter is dan de Advance. Het is maar wat je belangrijk vindt. Apps die je wilt gebruiken zullen op beide telefoons even goed of slecht draaien. Daar staat tegenover dat de Advance wel een front face camera heeft en meer interne opslag, al zijn beide telefoons uit te breiden met een microSD kaart.

Over de iPhone kan ik niet oordelen, want ik heb er heel weinig ervaring mee, al hoor ik dat hij iOS 6 niet geweldig draait, maar zeker niet slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door erikieperikie op 13-12-2012 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties! :)

Ik ben er bijna uit! Ben inderdaad wel heel tevreden over Android, is altijd snel en heb er nooit problemen mee gehad, dus denk ik dat de iPhone afvalt, ook omdat het de oudste is van de drie. Hmm dan wordt het kiezen tussen de Desire X en de Advance. Mijn voorkeur neigt naar Samsung omdat ik al 6 jaar lang telefoons van dat merk heb en door de geheugencapaciteit. Aan de andere kant vind ik het wel fijn als een telefoon niet heel groot is, en de Advance is best aan de grote kant. Hmm lastig. Misschien moet ik er nog een nachtje over slapen haha. Bedankt voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik heb zelf de S advance en deze bevalt uitstekend. Ik vind zelf dat Samsung rom mooier als de HTC rom, vandaar mijn keuze. (Ik wou eerst de HTC EVO 3D kopen) Ben ook erg blij dat de update naar android 4.1 binnenkort hiervoor uitkomt. Groot vind ik de S advance niet. (S advance is 123,2 × 63,0 × 9,7 mm en S2 is 125,3 x 66,1 x 8,5 mm. Net iets kleiner dus, wel wat dikker). Het enige nadeel vind ik dat je niet kan inzoomen met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS
Misschien even in de telefoonwinkel/ Media Markt kijken welk scherm je het fijnste vindt? En hoe je beide toestellen vindt werken want alhoewel ze beide Android draaien hebben ze allebei een eigen grafische schil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou vooral gaan voor de samsung galaxy s advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit! Ik heb de Advance besteld. Een vriendin van mij heeft deze ook en ik heb hem even uitgeprobeerd, beviel goed!
Bedankt voor jullie tips! :) en bij deze kan dit topic dus worden gesloten (ik weet niet hoe dat hier in zijn werk gaat haha)
Pagina: 1