Mediaplayer volledig bedienen met android remote app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491101

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een mediaplayer die te bedienen is met mijn android telefoon.
De hoofdzaken die de mediaplayer moet kunnen zijn muziek afspelen, films afspelen en foto's tonen.
Maar het belangrijkste is dat ik mijn muziek kan afspelen zonder dat ik de tv moet aanzetten. Bij de meeste mediaplayers moet je de tv aanzetten om te kunnen browsen in je muziek lijst.

Dus op mijn telefoon wil ik dan dat de muzieklijst getoond wordt waaruit ik de nrs kan selecteren om af te spelen. Zoals je ook bij Sonos hebt alleen naast muziek wil ik ook films en foto's kunnen afspelen. Dan zet ik de tv natuurlijk wel aan. :)

Wie heeft daar ervaring mee. Want als ik de android remote app's bekijk zijn het meestal veredelde afstandbedieningen.

Ik graag jullie reacties tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weyland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Oh, verkeerd gelezen. Dit is geen goede oplossing.

[ Voor 77% gewijzigd door Weyland op 07-12-2012 16:48 . Reden: Bericht verkeerd begrepen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
XBMC kan dit gewoon volgens mij. Geluid via pc en versterker. XBMC app installeren, die geeft je een remote, maar ook een verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is nog adveis voor je aankoop. Dat mag in CEA! Ik verplaats je topic even. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
Er is bij mijn weten geen losse mediaspeler die deze functionaliteit heeft.

Wellicht dat je met Dune en bijbehorende tools als Yadis, Musicnizer, etc het gewenste effect kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491101

Topicstarter
De WD live hub laat een leuke remote app zien maar ik weet niet zeker of je daar mee met je telefoon door je music lijst kan bladeren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266461

Met de meeste mediaspelers zoals dune, popcornhour, hdx is dit moglijk. Deze apparaten draaien namelink een upnp server, welke met apps van derden te bedienen zijn. Ik gebruik zelf de app bubble op mijn android tablet en telefoon om muziek af te spelen. Je zou eens bij info over dezeapp kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:55
Ah UPNP. Dat gebruik ik niet maar voor Muziek zo het inderdaad een oplossing kunnen zijn. Voor films heeft UPNP zo zijn nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 08:20
Ik heb een WDTV live, hiermee kan ik bvb via windows media player muziek laten streamen. Enige voorwaarde is wel dat het toestel moet aanstaan. Met een app als "ZappoTV" kan je via je iPhone/Android youtube filmpjes opzoeken en laten afspelen op de WDTV, maar ook films en muziek van je phone-gallery, een Windows Share of Media Server, NAS, enz...en dit allemaal vanaf je smartphone. Ook is er een app genaamd "WD Remote", die fungeert als volwaardige afstandsbediening voor de WDTV. Ook het toestel aanzetten gaat met deze app. Let er wel op dat je de laatste revisie van de WDTV live hebt (rev 2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:56

DarkSide

theres no place like ::1

Ikzelf gebruik XBMC hiervoor. Vind XBMC een prettige media speler voor films, series en ook muziek.
Middels WOL kan ik mijn HTPC waar XBMC opdraait vanaf mijn telefoon opstarten.
XBCM wordt automatisch gestart.
En even later kan ik via de app mijn muziek kiezen uit mijn library.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Dit is precies wat ik ook wil doen.
Is er al bekend of dit al goed werkt vooral met FLAC bestanden, dat je lekker vlot met je android telefoon kan bladeren door de muziek heen?
Zo ja, welke app's en mediaplayer zijn daar het best voor geschikt.

Stel dat je nummers kan selecteren streamt die dan rechtstreeks van de mediaplayer naar de versterker of word dat dan eerst omgeleid naar de mobiel toe?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In heb zelf thuis een pricewatch: Denon DNP-720AE
Dat ding snapt internet radio en een DLNA server. Standaard Denon app werkt alleen goed met iPhone, maar gelukkig zijn er voor Android meer apps die hem wel lekker kunen bedienen. Werkt niet 100% (switch van Music server naar Internet radio moet bij voorkeur met afstandsbediening), maar ik kan wel scrollen en muziek uitkiezen enzo :)
Ding heeft ook een Marantz-zusje, die werkt op de zelfde manier.
En ondersteunt ook FLAC - en hoe _/-\o_
Gisteren nog naar de SACD rip van Brothers in Arms van Dire Straits zitten luisteren. 1 woord: wauw _/-\o_

Edit: Ik zie net dat ie ook video en foto af moet kunnen spelen. Dat doet ie logischerwijs niet :+

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 10-06-2013 15:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Ziet er goed uit alleen wat duur, zoek iets van onder de 150 euro.
De mediaplayer is dan de server en me android mobiel moet dan een soort jukebox zijn.
Het word zowat alleen gebruikt voor FLAC muziek.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet hem dan ook niet in NL kopen ;)

Heb hem zelf van Amazon.co.uk af gehaald, scheelt aanzienlijk als je de juiste verkoper hebt. In mijn geval Amazon.co.uk zelf - want de rest in de UK verzond niet naar EU mainland of was duurder.
Zwarte staat nu voor GBP 297, zilveren voor GBP 300. Nog steeds een stukje goedkoper dan de NL versien - en volgens mij ook goedkoper dan in .DE :)

Maar volgens mij haal je wat termen door elkaar. Wat jij nodig hebt is een DLNA server (daar staat al je muziek op) EN een DLNA client (zoals de Denon) die je aan je speakers hangt. Ik ken geen mediaplayers die ook zelf server kunnen spelen voor anderen. Da's ook helemaal niet de bedoeling van een mediaplayer namelijk, die moet afspelen ;)

Mogelijk dat het met een Raspberry Pi kan...maar ik denk dat je niet onder twee apparaten uit komt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Nogmaals die jij voorstelt is mij te duur budget is en blijft 150 euro.
Ik wil de muziek op een HDD zetten en die aansluiten op de mediaplayer, de mediaplayer optisch aansluiten aan me receiver en aan kabel internet en het bedienen met me android mobiel die met wifi verbinding maakt met het zelfde netwerk met het protocol DLNA/UPNP.
Mijn mobiel fungeert als jukebox en me tv blijft UIT.
Dit is wat ik zoek hopelijk weet iemand een goede mediaplayer met een goede ANDROID app die dat allemaal kan, wat ik ook al eerder schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

andoid tv stick dan ?

Bedien je met android :) (6:49)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Tronsmart MK908 Quad Core RK3188 CPU Android Mini PC Review

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 10-06-2013 21:46 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Dat is niet wat ik zoek, zie mij beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Heb de oude WDTV live, die heeft een gratis aap, officieel ook nog, en die werkt op de iPhone perfect, echt alles kan er wel mee, op een Android tablet heb ik em ook geprobeerd eveneens foutloos. De nieuwe WDTV zal ook wel die app aankunnen.
Oww nu lees ik wat je wilt, tv uitlaten, neuh dat kan niet. Je noemt het meer een AB, is waar, MAAR wel een AB met een toetsenbord, en dat is de clue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

michael3 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:50:
[...]

Dat is niet wat ik zoek, zie mij beschrijving.
? hoezeo niet wat je zoekt, het is een mediaplayer met een app ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
fish schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:10:
[...]

? hoezeo niet wat je zoekt, het is een mediaplayer met een app ?
Het is gemaakt voor de TV en die wil ik juist niet gebruiken verder zit er geen optische aansluiting op.

Pagina: 1