Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 17:33
Ik heb een tijdje geleden een nieuw systeem in elkaar gezet. Met een Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 moederbord en een Sapphire HD 6870 1GB videokaart. Daarnaast heb ik ook een draadloze netwerkkaart van Asus gekocht, de Asus PCE-N15.
De videokaart zit natuurlijk in het PCI-e x16 slot en valt daarmee ook over het PCI-e x1 slot heen.

De NIC moet dus in het x4 of x8 slot. Als eerste het x8 slot geprobeerd aangezien deze het verst weg van de videokaart zit en zo dus ook het minst de airflow in de weg zit. Maar in die situatie wil de PC niet opstarten. De fans spinnen even op en er lichten wat lampjes op op het moederbord, maar daarnaa valt alles meteen weer uit om vervolgens dit gedrag te blijven herhalen tot ik de PC weer uitschakel.

Als ik de NIC echter in het x4 slot prik, dan werkt alles volledig naar behoren.
De NIC is dus niet defect. Het enige wat ik kan bedenken is dat het x8 slot kapot is. Maar misschien is het iets anders. Suggesties?

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe is de verdeling van de PCIelanes? Als dit een x16/0 is of een x8/8 dan kan het wel eens zijn dat het ding utigaat van x16/0, waardoor dat problemen geeft.
Grote kans dat je dit wel ergens kunt wijzigen in de bios.