Als eerste zal ik de hardware maar eventjes opnoemen.
Mobo: Asus P6TSE
CPU: I7 930
RAM: OCZ black edition nog iets... 6GB
HDD: OCS Agillity ssd 60GB (Boot)
en nog wat HDD's die gewoon werken. (in totaal 5 HDD's en 1 SSD)
GPU: MSI 6870 Twin Frozr 3
PSU: Corsair 650W
Nou het probleem...
Ik heb sinds kort een externe HDD van 2TB gekocht, heeft prima gewerkt tot ik de melding kreeg dat hij het USB apparaat niet herkende.
als de *PC prutser* die ik ben, heb ik de HDD uit de behuizing gehaald, en het stukje techniek wat in de case eruit gehaald en zo buiten de behuizing alles aangesloten. (werkte prima voor een maandje!)
nu kreeg ik weer dezelfde melding..
nou heb ik een PCI sata kaartje gehaald, en de HDD in de pc case aangesloten op het Sata kaartje.
dat omdat de sata poorten op me Mobo in gebruik zijn.
Nu vind mijn pc de hele schijf niet.
De driver voor het sata kaartje is geinstalleerd (ja, het is de correcte
)
als ik in de bios kijk, staat mijn 2TB WD schijf er niet bij, in schijf beheer zie ik de hdd niet, ook niet na een vernieuwing van de lijst of het opnieuw zoeken naar HDD's.
Ik heb geprobeerd de sata kabels om te switchen, maar geen succes.
als ik de HDD via de aansluiting wat in de HDD behuizing zat, aansluit o pmijn laptop, vind ie em wel.
Ik zit zonder Ideeën.... Kan iemand mij hiermee helpen?
Mobo: Asus P6TSE
CPU: I7 930
RAM: OCZ black edition nog iets... 6GB
HDD: OCS Agillity ssd 60GB (Boot)
en nog wat HDD's die gewoon werken. (in totaal 5 HDD's en 1 SSD)
GPU: MSI 6870 Twin Frozr 3
PSU: Corsair 650W
Nou het probleem...
Ik heb sinds kort een externe HDD van 2TB gekocht, heeft prima gewerkt tot ik de melding kreeg dat hij het USB apparaat niet herkende.
als de *PC prutser* die ik ben, heb ik de HDD uit de behuizing gehaald, en het stukje techniek wat in de case eruit gehaald en zo buiten de behuizing alles aangesloten. (werkte prima voor een maandje!)
nu kreeg ik weer dezelfde melding..

nou heb ik een PCI sata kaartje gehaald, en de HDD in de pc case aangesloten op het Sata kaartje.
dat omdat de sata poorten op me Mobo in gebruik zijn.
Nu vind mijn pc de hele schijf niet.
De driver voor het sata kaartje is geinstalleerd (ja, het is de correcte
als ik in de bios kijk, staat mijn 2TB WD schijf er niet bij, in schijf beheer zie ik de hdd niet, ook niet na een vernieuwing van de lijst of het opnieuw zoeken naar HDD's.
Ik heb geprobeerd de sata kabels om te switchen, maar geen succes.
als ik de HDD via de aansluiting wat in de HDD behuizing zat, aansluit o pmijn laptop, vind ie em wel.
Ik zit zonder Ideeën.... Kan iemand mij hiermee helpen?
ik weet niet waar je huis woont.