Laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

• aasIIX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11-2025
Geachte,

Ik hoop dat dit het goede forum is.

Ik heb een Laptop een MSI CR 620. Deze is gevallen en nu is het schanier kapot en de case zit een scheur.

Enig idee waar ik goedkoop een case kan vinden desnoods 2de hands.

Heb me al rotgezocht op internet.

Mvg,

AaSIIX

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-03 17:21
Kan moeilijk zijn: laptops zijn 'custom made'; de fabrikant is de enige die er onderdelen voor heeft en dat maakt de spoeling dun en de prijs hoog. Kijk op e-Bay of er iemand toevallig is met een defecte (kapot moederbord b.v.) die er goedkoop van af wil, of stuur een e-mail aan MSI maar geef je weing kans op aanschaf voor een prikkie bij de fabrikant.

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Als laatste remedie zou je hem nog kunnen plakken. Indien je dit goed doet kan de scheur zo goed als onzichtbaar worden. Het schanier zal je wel al gefixt hebben, sinds je daar niet naar vraagt. Ligt er een beetje aan of 'ie versplintered is of gewoon gebarsten.

Veder kwam ik alleen hierop: http://myworld.ebay.nl/teccit/?_trksid=p4340.l2559 . Heeft onderdelen voor jouw laptop in de verkoop, maar niet dat specifieke deel. Mailtje sturen? Misschien heeft hij er wel één rondslingeren.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

2 componenten of cyanoacrylaat lijmen plakken scheuren wel weer dicht.

MSI is best aardig in service, maar ik vrees dat het naleveren van dit soort plastic niet iets zal zijn wat ze willen doen. Opsturen en laten repareren kan wellicht wel, maar ik zou er niet op hopen.

Ik heb ook wel eens een Asus laptop gehad (anno 2004) waar ik nog twee maanden mee heb moeten doorgaan waar het schanier van normaal gebruik gebarsten was. Kabel intern weer vast gemaakt, behuizing met Cyano gelijmd (loste wel de verf op, maar die moest er toch af), daarna afgeschuurd en met 2 componenten stukje 0.5 plaatstaal ertegen aan. Op dezelfde manier eens een MSI wind die aan de onderkant gebarsten was (hoek van een stalen werkblad erin, auw) met 7075 alu weer dicht gemaakt. (zo'n beetje het sterkste lichtgewicht wat je kunt krijgen, maar wel zeer krasgevoelig)

• aasIIX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11-2025
De schanier is ook geknapt. Dus dat wordt lastig zou ik gewoon contact opnemen met MSI zelf?

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
aasIIX schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:44:
De schanier is ook geknapt. Dus dat wordt lastig zou ik gewoon contact opnemen met MSI zelf?
Kan nooit kwaad. Als dat op niks uitwijst kan je die engelsman van mij nog eens een mailtje sturen. Lukt dat ook niet dan kan je het zelf repareren. DJunicron geeft al een mooie uitleg over hoe dit in zijn werk gaat. Schanieren repareren/vervangen is meestal makkelijker dan het lijkt, liggend aan het model wat erin zit en hoe ernstig deze is beschadigd.
Pagina: 1