Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Wat wordt er toch altijd overdreven moeilijk gedaan als er een beetje sneeuw valt.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Dit!Groentenman schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:10:
OMG niet zeuren en gewoon rijden, zorgen dat je tank vol zit en gaan met die banaan. Neem iig een deken mee in je auto mocht je auto kapot gaan. We leven niet in Syberie hoor waar je dood kan vriezen...
Let gewoon iets beter op, onze medelanders staan erom bekend dat ze bij regen/sneeuw/hagel/wind/laagstaande zon/bladeren/enz opeens niet meer kunnen rijden.
Kijk vooral uit naar onverwachts langzaam rijdende stumpers.
---RAWE CEEK!!!---
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 07-12-2012 14:17 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
http://www.anwb.nl/verkee...tie/achtergrondinformatie
Is ook niet echt onrustbarend.Avondspits wat drukker dan normaal (7-12-12)
Door dat het daar langdurig heeft gesneeuwd liggen de wegen er in het oosten en zuiden plaatselijk nog glad bij.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Verwijderd
Ik heb geen zin in mensen op de weg die geen vertrouwen in hun rijkunsten hebben..
Dan kan ik tenminste rustig doorkachelen..
Snap echt niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Ja het is glad, ja in een woonwijk ga je zelfs met 20km/h nog lekker doorglijden als je op de rem trapt: oplossing gewoon net zo langzaam rijden dat je zelfs met doorglijden nog op tijd stil staat voor een plotselinge auto die van rechts aan komt racen. Het is allemaal niet zo lastig.
Ja, heel de weg alleen voor remko.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:18:
Blijf van de weg af!!!
Ik heb geen zin in mensen op de weg die geen vertrouwen in hun rijkunsten hebben..
@El_V hieronder, dat soort mensen mag gewoon aangepakt worden van mij. niet flitsen, maar gewoon aan de kant zetten en beginnen met schrijven.
[ Voor 20% gewijzigd door leuk_he op 07-12-2012 14:32 ]
haha eens.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:18:
Blijf van de weg af!!!
vanmorgen ook weer zo'n koekebakker die met mistlicht achter en 30km/uur op de linkerbaan gaat rijden waar je 100km/uur mag. Bovendien was de weg al aardig schoon gereden en gestrooid.
meeste vertraging komt door mensen die niet weten hoe ze moeten rijden met dit weer.
Fixed that for you...El_V schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:28:
meeste vertraging komt door mensen die niet weten hoe ze moeten rijden
Op zich wel lekker vanochtend, op het stuk wegwerkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven. Normaliter wil iedereen daar zo hard mogelijk over de linkerbaan rijden zodat er erg onrustig gereden wordt en er dankzij harmonica effecten altijd files ontstaan. Nu rijden ze allemaal als dweilen met 70km/h op de rechterbaan, niemand durft op de miniem besneeuwde linkerbaan te komen, en ik kon eindelijk een keer lekker met de toegestane 90km/h door rijden.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Verwijderd
Ik zet het misschien wel heel sarcastisch neer, maar ik meen het wel.leuk_he schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:22:
[...]
Ja, heel de weg alleen voor remko.en files worden niet door jou veroorzaakt, maar door degene die vooraan staat.
![]()
(gebruik dan een smilie .....als je zo goed bent)
@El_V hieronder, dat soort mensen mag gewoon aangepakt worden van mij. niet flitsen, maar gewoon aan de kant zetten en beginnen met schrijven.
Vertrouw je het niet? Ga dan niet de weg op of pas op een moment dat je het wel vertrouwd..
Zoals hierboven ook aangegeven, degene die nu de files en ongelukken veroorzaken zijn vaak de mensen die met de meeste angst achter het stuur zitten, anderen gaan hierdoor rare dingen doen zoals inhalen en bam alles ligt stil..
Ik ben vanmorgen ook gewoon met normale snelheid over een 80km/h weg gereden, en vanmiddag na de sneeuw ook..
Gewoon situaties goed inschatten..
Helemaal mee eens, helaas zijn dit ook de mensen die het verkeer opstoppen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:18:
Blijf van de weg af!!!
En vrachtwagens natuurlijk, maar die doen dat sowieso heel het jaar door.
Dat heb ik vorig jaar dus een paar keer fout zien gaan, mensen die op de linkerbaan rustig 'doorkachelen' en vervolgens 2 km verder geparkeerd staan tegen een vangrail/auto.Antaresje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:48:
[...]
Fixed that for you...
Op zich wel lekker vanochtend, op het stuk wegwerkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven. Normaliter wil iedereen daar zo hard mogelijk over de linkerbaan rijden zodat er erg onrustig gereden wordt en er dankzij harmonica effecten altijd files ontstaan. Nu rijden ze allemaal als dweilen met 70km/h op de rechterbaan, niemand durft op de miniem besneeuwde linkerbaan te komen, en ik kon eindelijk een keer lekker met de toegestane 90km/h door rijden.
(Was toen wel iets erger dan vanochtend op veel plekken, maar gaat om het idee:P)
Eigenlijk blokkeren wij de weg voor vrachtwagens, het is hun werkHet Fantoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:54:
[...]
En vrachtwagens natuurlijk, maar die doen dat sowieso heel het jaar door.
[ Voor 13% gewijzigd door Afvalzak op 07-12-2012 14:55 ]
Meest waarheidsgetrouwe reactie in dit hele topicJuup schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:09:
Wat wordt er toch altijd overdreven moeilijk gedaan als er een beetje sneeuw valt.
Gewoon in die auto stappen en karren
Nieuwe club mensen die 18 is geworden, rijbewijs heeft gehaald en nu de grote boze koude buitenwereld intrekt met hun wagentje.Wceend schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:01:
-17? vorig jaar hebben we dat toch ook wel een paar keer gehaald. Toen was er ook niemand in paniek dus waarom nu wel.
This footer is intentionally left blank
Ik versta ook niet wat iedereen daar zo eng aan vind. Als het nat is en het vriest echt, ga je gewoon trager rijden omdat er dan onduidelijke gladde plekken op de baan kunnen zijn, maar als er gewoon een mooi laagje sneeuw ligt, heb je toch iets meer grip.
Rechtdoor gaan zou geen probleem mogen zijn, bochten moet je gewoon rustig nemen, niks aan de hand dan.
Verwijderd
bang om het gaspedaal in te trappen omdat ze zeespiegel stijgt, de aarde één groot woestijn word, en wij voor de nederlandse begrippen een echte ijstijd mee gaan maken met sneeuwstormen, lawines, en minimaal -35 gaat worden overdagWceend schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:01:
-17? vorig jaar hebben we dat toch ook wel een paar keer gehaald. Toen was er ook niemand in paniek dus waarom nu wel.
En daarom moeten figuren als leuk he ook niet op de weg gaan rijden; ik heb vanochtend probleemloos 40km lang met m'n zomerslicks 130km op de witte linkerbaan gekacheld.afvalzak schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:54:
[...] Dat heb ik vorig jaar dus een paar keer fout zien gaan, mensen die op de linkerbaan rustig 'doorkachelen' en vervolgens 2 km verder geparkeerd staan tegen een vangrail/auto. [...]
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Jij gebruikt slicks op de openbare weg?SKiLLa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:32:
[...]
En daarom moeten figuren als leuk he ook niet op de weg gaan rijden; ik heb vanochtend probleemloos 40km lang met m'n zomerslicks 130km op de witte linkerbaan gekacheld.
Vanmorgen nog iemand ingehaald die 25 reed waar je 50 mag
[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 07-12-2012 16:10 ]
Weinig profiel levert inderdaad ook echt direct weinig grip op, maar omgekeerd; goede zomerbanden met veel profiel levert bij de miezerige sneeuwval van vanochtend meer dan genoeg grip op. Maar dat hangt uiteraard ook hemaal van een heleboel factoren af; RWD/FWD/AWD, handbak vs automaat, vering, electronisch hulpgeneuzel; windgevoeligheid, gewicht, gewichtsverdeling, etc... oja, en ook een klein beetje van de bestuurder
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Klopt... 't is een 2800kg RWD (4WD) automaat en die wil wel glijden met gladde bandenSKiLLa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:13:
Heheh, maarud interpreteerde het correct; zomerbanden met weinig profiel. Maar m'n quote was niet helemaal waar, de banden zijn niet zo slecht (had ik vorig jaar aan het begin van de winter wel 'slicks').
Weinig profiel levert inderdaad ook echt direct weinig grip op, maar omgekeerd; goede zomerbanden met veel profiel levert bij de miezerige sneeuwval van vanochtend meer dan genoeg grip op. Maar dat hangt uiteraard ook hemaal van een heleboel factoren af; RWD/FWD/AWD, handbak vs automaat, vering, electronisch hulpgeneuzel; windgevoeligheid, gewicht, gewichtsverdeling, etc... oja, en ook een klein beetje van de bestuurder
[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 07-12-2012 16:19 ]
Verwijderd
Ik heb liever dat die eerste groep inderdaad gewoon rustig aan doen en gewoon thuis komt dan zich opgejaagd voelt door die tweede groep, is allemaal nergens voor nodig.
Na de lunch direct naar huis en toen via skype de rest van de besprekingen gedaan.
Meneer rijdt een road-legal tank begrijp ikmaarud schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:18:
[...]Klopt... 't is een 2800kg RWD (4WD) automaat en die wil wel glijden met gladde banden
Maar ff on-topic: []CCV[/i] heeft zeker een punt; het belangrijkste is gewoon rekening houden met elkaar; niet duwn/bumperkleven en niet zomaar je auto in een gaatje op de andere rijstrook duwen. Zou wel iedereen willen aanraden om een keer een rijvaardigheidcursus / trackday / dagje sneeuwglijden op de parkeerplaats te doen; zo leer je veel beter je auto kennen, en kun je de juiste reacties oefenen, zodat het langzaamaan een reflex/automatische wordt voor als het echt nodig is.
Rijden leer je pas als je elke dag KMs vreet op de weg; niet die paar uur lessen vooraf.
Rijden leer je op een circuit, niet door dagelijks over de snelweg naar je werk te cruisen.SKiLLa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:26:
[...]
Rijden leer je pas als je elke dag KMs vreet op de weg; niet die paar uur lessen vooraf.
En verkeersinzicht leer je dan weer niet op een circuit en beide factoren zijn ontzettend belangrijk. Verder zijn er volop mensen die gewoon elke dag kilometers vreten maar nog steeds ontzettende belabberde weggebruikers zijn.Het Fantoom schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:43:
[...]
Rijden leer je op een circuit, niet door dagelijks over de snelweg naar je werk te cruisen.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Maarja... rekening houden met elkaar en verkeer...
BMW 535D
ik ben gister middernacht dus vrolijk met mistlichten met 29 km/u ( 30 is volgens het forum dus blijkbaar te hard) over de middelste strook (links mag dus ook niet) terug gereden.
Wat een drukte...Gisterochtend was het even glibberen, maar daarna was er toch niets meer aan de hand?
Oslik blyat! Oslik!
Mistlichten? waarvoorleuk_he schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:19:
ik ben gister middernacht dus vrolijk met mistlichten met 29 km/u ( 30 is volgens het forum dus blijkbaar te hard) over de middelste strook (links mag dus ook niet) terug gereden.![]()
I served in a company of heroes.
Niet voor, dat zou wellicht legaal zijn., Achter natuurlijk.
ONTOPIC:
KNMI kondigt code oranje af door ijzel
....
KNMI trekt waarschuwing ijzel in
maar
Helemaal negeren is dus ook niet verstandig...Ongevallen
Een 45-jarige man uit Kampen is zaterdag om het leven gekomen door een ongeluk op de door ijzel gladde snelweg A32 in Frieslan
[ Voor 53% gewijzigd door leuk_he op 09-12-2012 16:44 ]
Was goed te doen hoor