Het is duidelijk dat deze tekst van een ADSL provider is, want het lijkt hier alsof ADSL zaligmakend is, en kabel het vagevuur van het internet, waarbij modem doorgaat voor de hel

Maken veel mensen gelijktijdig of intensief gebruik van deze oprit, dan kan dit de kwaliteit van uw gegevensoverdracht negatief beonvloeden.
Dit is absoluut waar, maar in een 'normale' buurt heb je hier geen last van. In de omgeving waar ik zit hebben we zelfs zogenaamde sternetwerken, dat betekend dat je heel snel kunt internetten zonder last te hebben van de rest van de buurt.
Eigenlijk als je een ring en een sternetwerk naast elkaar legt zul je zien dat een kabel-ster-net heel veel weg heeft van wat ze hier bij ADSL suggereren dat iedeaal is, en als je er even drie tellen over nadenkt zie je gelijk dat het knelpunt onvermijdelijk aanwezig is, alleen wat verder weg, dus het knelpunt wordt over een groter gebied met grotere capaciteit opgevangen.
Blauwe stip = gebruiker
Rode lijn = kabel
opmerking 1
In America wordt al langer gebruikt van ADSL en is het net zo ingeburgerd als kabel hier. Als je daar eens rondvraagt (wat ik in nieuwsgroepen wel eens gedaan heb ivm. een werkstuk) kom je erachter dat het allemaal 1 pot nat is. Als het drukker wordt op ADSL geeft het ook problemen, en de kwaliteit verschilt net zo goed als met kabel van locatie tot locatie enorm.
opmerking 2
Damn ik ben wel met blije plaatjes bezig vandaag zeg