Ik probeer The sims 3 te installeren maar helaas gaat dat niet bepaald van een leien dakje:
ik kan hem downloaden via origin en ook de installatie starten
als hij dan zegt dat hij klaar is met installeren kan ik hem niet opstarten (launcher ontbreekt)
vervolgens kijk ik wat er geinstalleerd is en zie ik dat alleen de help files gekopieerd zijn, alle executables en programma bestanden zijn niet te vinden.
ik kan vervolgens het spel wel verwijderen van de pc alsof het geinstalleerd is geweest
de volgende dingen heb ik geprobeerd:
1) direct de installer aanroepen (Origin omzeilen dus) -> zelfde resultaat
2) een eerder opgeslagen installer van het spel (uit een vorige windows installatie) opgestart -> zelfde resultaat
3) installatie laten plaatsvinden op de standaard installatie locatie -> zelfde resultaat
4) de opties "run as administrator" en XP SP3 compatibilty geprobeerd (los van elkaar maar ook tegelijkertijd) -> zelfde resultaat
5) in vmware de setup gestart op een XP systeem -> zelfde resultaat
ik wordt inmiddels een beetje gek van dit probleem..
Info:
UAC staat uit
Origin geinstalleerd in een folder op C: (SSD)
Sims 3 installatie gaat in princiepe altijd naar een folder op D:
Het betreft een digitale download versie, kan geen CD erbij pakken dus!
intressant weetje: de vorige windows 7 installatie kon wel gewoon Sims 3 installeren zonder problemen
Wie herkent dit probleem en kan mij wellicht helpen?
ik kan hem downloaden via origin en ook de installatie starten
als hij dan zegt dat hij klaar is met installeren kan ik hem niet opstarten (launcher ontbreekt)
vervolgens kijk ik wat er geinstalleerd is en zie ik dat alleen de help files gekopieerd zijn, alle executables en programma bestanden zijn niet te vinden.
ik kan vervolgens het spel wel verwijderen van de pc alsof het geinstalleerd is geweest
de volgende dingen heb ik geprobeerd:
1) direct de installer aanroepen (Origin omzeilen dus) -> zelfde resultaat
2) een eerder opgeslagen installer van het spel (uit een vorige windows installatie) opgestart -> zelfde resultaat
3) installatie laten plaatsvinden op de standaard installatie locatie -> zelfde resultaat
4) de opties "run as administrator" en XP SP3 compatibilty geprobeerd (los van elkaar maar ook tegelijkertijd) -> zelfde resultaat
5) in vmware de setup gestart op een XP systeem -> zelfde resultaat
ik wordt inmiddels een beetje gek van dit probleem..
Info:
UAC staat uit
Origin geinstalleerd in een folder op C: (SSD)
Sims 3 installatie gaat in princiepe altijd naar een folder op D:
Het betreft een digitale download versie, kan geen CD erbij pakken dus!
intressant weetje: de vorige windows 7 installatie kon wel gewoon Sims 3 installeren zonder problemen
Wie herkent dit probleem en kan mij wellicht helpen?