Acces 2007 DB in Browser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:28
Hallo allemaal,

Ik weet daat dit een probleem kan worden en ik weet dat php en mySQL een beteren combo is. Helaas heb ik die keuze niet.

Weet iemand hoe ik een access 2007 database in een browser kan openen, ik heb de formulieren en de tabelen nodig.

Weet iemand hoe dit moet? ik ben nu een tijdje aan et google geweest en niets blijkt te werken.

Ik hoop dat dit het goede forum onderdeel is. Ik zat te twijfel of het hier moest of in programmeren.

Mvg,
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is niet mogelijk een Access-bestand op een webserver te zetten en daardoor met een browser automagisch bij de data te kunnen.

Je kunt bijvoorbeeld kijken naar ASPMaker of EQL Data, die genereren CRUD-schermen vanuit een database waardoor je de data via een browser kunt bekijken en bewerken.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 07-12-2012 13:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

http://www.caspio.com/l/d...K73oKyniLQCFaTMtAod4WIA8g

Dit is volgens mij wat je wil.

Gewoon zoeken op "Convert Access Forms to website"

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
Het is inderdaad wat ik zoek maar weet je ook of er iets gelijk aan dat programma is maar dan gratis?
CodeCaster schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:27:
Het is niet mogelijk een Access-bestand op een webserver te zetten en daardoor met een browser automagisch bij de data te kunnen.

Je kunt bijvoorbeeld kijken naar ASPMaker of EQL Data, die genereren CRUD-schermen vanuit een database waardoor je de data via een browser kunt bekijken en bewerken.
Het hoeft ook niet perse zo tezijn dat access in de browser werkt. maar wel zo dat je formulieren en tabels uit die in access gemaakt zijn kan openen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Ik weet niet met welk doel je ze wil openen in de browser, maar is het misschien mogelijk met Google Drive (vroeger Docs)? Dat werkt ieder geval erg goed voor Excel bestanden. :)
CodeCaster schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:23:
@OkkE: Google Docs ondersteunt helaas geen Access. Je kunt wel de database exporteren naar Excel en deze importeren...
Ok, dan kun je mijn idee negeren. :D Ik werk zelf nooit met Access, maar omdat het met Excel kan dacht ik dat het misschien ook wel voor Access mogelijk was. Niet dus. Helaas.

[ Voor 53% gewijzigd door OkkE op 07-12-2012 15:49 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

2Keys schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:31:
Het hoeft ook niet perse zo tezijn dat access in de browser werkt. maar wel zo dat je formulieren en tabels uit die in access gemaakt zijn kan openen op internet.
Misschien moet je wat beter uitleggen wat je precies probeert te bereiken.

Als je het Access-bestand via internet wil kunnen openen, kan dat grofweg op twee manieren: je bewerkt het bestand live op de server, of je bewerkt het via een tussenlaag zoals HTTP.

Dat eerste kan bijvoorbeeld als je het bestand via VPN opent (of via Remote Desktop, dank u Rob :* :P). Dit is vanwege een behoorlijk aantal redenen best problematisch, en dus hoogstwaarschijnlijk geen optie. Maar dat hangt af van wat je precies wil.

Het alternatief is om een schil tussen de eindgebruiker en de database op te zetten, en dit kan mijns inziens het beste met een webapplicatie. De hierboven gegeven oplossingen genereren deze applicatie voor je. Deze leest vervolgens de gegevens uit de database, toont ze in de browser als webpagina en laat de gebruiker nieuwe gegevens invullen om deze weer op te slaan in de database.

Andere, werkbare opties zie ik even niet.

@OkkE: Google Docs ondersteunt helaas geen Access. Je kunt wel de database exporteren naar Excel en deze importeren...

Edit 4: lol @ dat WTF-artikel.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 07-12-2012 15:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RDP'en :P (Zoiets :Y) )

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 07-12-2012 15:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 19:16

edeboeck

mie noow noooothing ...

[ off-topic ]echt wel WTF dat linkje!!! 8)7 [ /off-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
[...]

Misschien moet je wat beter uitleggen wat je precies probeert te bereiken.

Als je het Access-bestand via internet wil kunnen openen, kan dat grofweg op twee manieren: je bewerkt het bestand live op de server, of je bewerkt het via een tussenlaag zoals HTTP.

Dat eerste kan bijvoorbeeld als je het bestand via VPN opent (of via Remote Desktop, dank u Rob :* :P). Dit is vanwege een behoorlijk aantal redenen best problematisch, en dus hoogstwaarschijnlijk geen optie. Maar dat hangt af van wat je precies wil.

Het alternatief is om een schil tussen de eindgebruiker en de database op te zetten, en dit kan mijns inziens het beste met een webapplicatie. De hierboven gegeven oplossingen genereren deze applicatie voor je. Deze leest vervolgens de gegevens uit de database, toont ze in de browser als webpagina en laat de gebruiker nieuwe gegevens invullen om deze weer op te slaan in de database.

Edit 4: lol @ dat WTF-artikel.
Google docs is ook geen optie ik moet de formulieren zien te behouden. Het doel is om iedereen de database te kunnen laten lezen, werknemers en klanten, door de database op internet te zetten. Het hoeft niet vaak upgedate te worden maar moet leesbaar zijn in een browser en de formulieren moeten werken. Ik mag geen php een vla(ofzo) gebruiken

dat is het plan van mijn baas, volgendse mij is dit namelijk niet echt mogelijk zonder php =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

En is enkel PHP een "no go" of geldt dat voor elke scriptingtaal (ik denk bijvoorbeeld aan ASP.Net gezien het gebruik van een Access-db)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 16:56
edeboeck schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:09:
En is enkel PHP een "no go" of geldt dat voor elke scriptingtaal (ik denk bijvoorbeeld aan ASP.Net gezien het gebruik van een Access-db)?
Moet volgens mij gewoon kunnen..
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms971485.aspx

..en dit is nog een oud voorbeeld, misschien is het tegenwoordig nog wel veel simpeler.

[ Voor 11% gewijzigd door epic007 op 11-12-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

epic007 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:39:
[...]

Moet volgens mij gewoon kunnen..
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms971485.aspx

..en dit is nog een oud voorbeeld, misschien is het tegenwoordig nog wel veel simpeler.
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd begrepen hebt. Uiteraard werkt ASP.Net goed samen met Access (via de OleDB namespace in ADO.Net). Het was eerder een vraag naar de TS omdat het volgende in de OP staat:
Ik weet daat dit een probleem kan worden en ik weet dat php en mySQL een beteren combo is. Helaas heb ik die keuze niet.
Pagina: 1