Toon posts:

klein scherm voor bij raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Als het goed is krijg ik binnenkort een Raspberry Pi binnen, voor de mensen die niet weten wat het is, een soort kleine gestripte computer met composiet en hdmi aansluiting voor beeld.

Mijn probleem is echter dat ik het systeem compact wil houden en daarmee dus ook een niet te groot beelscherm wil hebben. Ik zoek naar een beeldscherm ruwweg tussen de 10" en de 15" (inches dus).
Weet iemand hier waar ik iets dergelijks kan vinden voor een niet te hoge prijs? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet, Jyy

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb deze in bestelling staan is ook touchscreen ;)

http://www.chinavasion.co...itor_-_HDMI_AV_VGA_YPbPr/

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan is mijn scherm 3x zo duur als de computer zelf... Daarnaast heb ik ook geen behoefte aan touchscreen.

Heeft iemand anders hier nog een idee?

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:48
sloop 'm uit een oude netbook?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eggda schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:29:
sloop 'm uit een oude netbook?
Dat aansturen wordt heel lastig, daar moet je dan wel weer de benodigde controller tussenhangen om het te laten werken .

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
inderdaad maar als je klein wilt houden en er nog iets mee wilt kunne had je zowieso geen RB moeten kiezen.
Juist omdat randapparatuur duurder zou uitvallen is hij zo gemaakt dat hij met dingen kan werken die je al hebt zoals analoog en hdmi devices.

Ik snap niet waarom je je beeldscherm klein wilt houden het werkt echt K op kleine lage resolutie schermen een 15 inch scherm kost je 10/20 euro tweedehands niet iets om over wakker te liggen.
http://item.taobao.com/it...1355075272_3k8_1460620912
Goedkoopste wat ik kon vinden maar doe jezelf een lol en ga voor 15 inch of meer als je erop moet gaan werken gaat het anders niks worden als je er gewoon het weer en slideshows op zet kan het nog wel maar voor werk heb je gewoon een redelijke monitor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Het grote voordeel van een rb is naar mijn idee dat hij zo klein is. Als je hem daar aan een 32" scherm hangt, is dat grote voordeel meteen weer verdwenen. Ook draai ik er waarschijnlijk een linux distro op die in eerste instantie zonder visuele modus start (wanneer mogelijk).

Edit: 2e hands 15" scherm zit ik ook over te denken, maar die zijn weer toch redelijk breed uiteindelijk. Zoals hierboven genoemd, is een oud laptopscherm oid mogelijk?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 11:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, als je er dus een controller aan weet te knopen die het scherm aan kan sturen. Of je die kunt vinden vraag ik me af (ik heb ze wel eens gezien, maar die dingen kosten een goede duit).
Wil je klein kom je op dingen als http://dx.com/p/7-lcd-por...tor-w-hdmi-bnc-rca-119294 uit, maar daar betaal je wel flink voor.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

Een rb is meer dat je een computer bij de hand hebt voor als je iets op wilt zoeken op internet oid en je hebt alleen een tv in de buurt.

Het is natuurlijk wel een leuk projectje om er een soort netbook van te maken, maar daar was hij niet helemaal voor ontworpen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hij is ontworpen om wat dan ook dat je wilt ermee te doen ;)

Maar goed, dit is linksom of rechtsom een "wat moet ik kopen?"-vraag. Daarvoor geldt:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
Een kleine opmerking. Zolang het hier gaat over kant en klare schermen die je direct aan de Video uitgangen en/of USB kan knopen zou ik lekker doorgaan, maar zodra je goedkope oplossingen wilt die je moet aansluiten op de GPIO pinnen (en waarbij je zelf een framebuffer moet scripten) dan hebben we daarvoor het: [GPIO] Raspberry Pi topic :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:38:
[...]

Dat aansturen wordt heel lastig, daar moet je dan wel weer de benodigde controller tussenhangen om het te laten werken .
Is dit erg lastig als ik vragen mag? ;x

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je de juiste controller er voor hebt is het niet zo lastig, maar je moet hopen dat die dingen ten eerste bestaan, ten tweede als ze bestaan je ze ook nog kunt vinden en als je ze kunt vinden, ze ook nog een beetje leuk geprijsd zijn.

Je kunt zelf wat gaan knutselen zoals hier vaker gedaan is, maar dat is behoorlijk lastig.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-03 22:48

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarom wil je een klein scherm?
Het werkt ook prima op je TV, bluetooth connectie maken en je kan het ding besturen met je telefoon.
Zet een XBMC distro er op, en je kan zelfs films en series kijken!

Ik heb het idee, dat je te moeilijk denkt over iets "simpels"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toch zou ik eigenlijk ook wel ernstig geinteresseerd zijn in een klein LCD schermje dat ik met een simpel composiet tulpstekkertje aan zou kunnen sluiten.
Dat zou ideaal zijn voor digitale radio via de decoder; oude sdtv decoder op de kop tikken, schermpje er aan en gaan. Hoef de TV nooit meer aan als ik digitale radio wil luisteren :D

Come to think of it: Zouden die simpele dingen van de Halfords voor DVD achterin de auto niet prima kunnen voldoen :?
Bedoel zoiets: http://www.halfords.nl/shop/multimedia/portable-dvd/112318

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fire69
  • Laatst online: 11:57
Tuurlijk gaat dat werken, als ze een composiet-ingang hebben. :)

Bestaan natuurlijk ook gewoon met een enkel scherm en zonder DVD erin. :P
Gewoon bij DX halen of zo :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Ik zat zelf aan iets soortgelijks te denken, maar kom dan al snel bij lilliput-schermen uit...
http://www.lilliputuk.com/

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Firesphere schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:40:
Waarom wil je een klein scherm?
Het werkt ook prima op je TV, bluetooth connectie maken en je kan het ding besturen met je telefoon.
Zet een XBMC distro er op, en je kan zelfs films en series kijken!

Ik heb het idee, dat je te moeilijk denkt over iets "simpels"
Het punt is dat ik er niet zozeer films op wil kijken, maar meer mee wil "experimenteren" met evt. linux backtrack of iets vergelijkbaars erop... Kijk, een filmpje kijken is handig, maar 9/10 wanneer ik een televisiescherm heb kan ik er net zo goed een laptop of een dvd-speler op aansluiten.. mijn RPi wil ik juist voor andere doeleinden gebruiken; juist als compact maar bruikbaar setje houden (:

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is het denk ik handig om gewoon ergens een simpel 15" TFTje vandaan te halen, dat is al vrij compact en dan kun je er aardig mee aanklooien. Hoeft weinig te kosten en je komt er al een heel eind mee.
Kleinere schermpjes zijn wel te vinden, maar zijn in verhouding gewoon belachelijk duur.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
TERW_DAN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:40:
Dan is het denk ik handig om gewoon ergens een simpel 15" TFTje vandaan te halen, dat is al vrij compact en dan kun je er aardig mee aanklooien. Hoeft weinig te kosten en je komt er al een heel eind mee.
Kleinere schermpjes zijn wel te vinden, maar zijn in verhouding gewoon belachelijk duur.
Tussen 15" en 7" zit nogal een verschil. Afhankelijk van de toepassing kan 15" veel te groot zijn. Wat dat betreft kan ik TS wel begrijpen. Als je een klein, simpel device wilt bouwen waarbij je een custom behuizing maakt, wil je daar geen 15" tegenaan gooien, maar wil je iets (veel) compacters, waarmee je bijvoorbeeld de status van een printjob kan zien, of dmv touch-screen een aantal verschillende scripts kan starten via een web-interface om maar wat te noemen. Niet elke Pi wordt voor XBMC gebruikt natuurlijk

iRacing Profiel

Pagina: 1