snes kapot ???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01

zwik

randomized

Topicstarter
Ik heb een paar probleempjes met mijn snes. Ik heb een paar screenshots gemaakt met mijn tv-kaart zodat jullie kunnen zien wat er fout is.
http://members.tripodnet.nl/zwikzwik/heelfoutbeeld.jpg
http://members.tripodnet.nl/zwikzwik/heelfout.jpg
Ik weet nu dus niet hoe ik dat kan maken, de snes zit overigens aangesloten op de scart. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

Verwijderd

Geheugenchippie kapot, niets aan te doen. Gewoon een nieuwe halen op de vlooienmarkt. ;)

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Als het gegeugenchippie kapot is kan ik volgens mij niet spelen. dat is het dus volgens mij niet. Ik dacht eerder aan het beeldchippie. Weet iemand een andere oplossing ?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zit je kabel er wel goed in? Test het anders ook even met een composite kabel weet je meteen of er binnen iets mis is of dat het aan je scart-kabel (of uitgang) ligt.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Bah, snes ;)
ps2 x100 herhalen.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Pffffffff. okay dan je beeld"geheugenchippie" niets geen scart of ander eenvoudig oplosbaar probleem. (jah, je kan dat chippie bij de lokale geheugenboer proberen te kopen en zelf erin solderen, maar of je dat wilt doen als SNES gebruiker :+ )

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 18:09 schreef sampoo het volgende:
Zit je kabel er wel goed in? Test het anders ook even met een composite kabel weet je meteen of er binnen iets mis is of dat het aan je scart-kabel (of uitgang) ligt.
Ik heb ondertussen op verschillende televisies de scart en composite kabel getest, ik heb zelfs met de kabel van de nintendo 64 getest. Dit alles heeft geen resultaat helaas :'(

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

of die cartridges zijn niet meer helemaal 100%

specs

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 18:27 schreef executor het volgende:
of die cartridges zijn niet meer helemaal 100%
Bij de buurman doen ze het gewoon perfect, maar bij mij niet. Hoe duur zou het zijn om hem op te sturen? En als dat te duur is, hoe duur zijn die chips die je er zelf in kan solderen dan?

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 18:14 schreef tweakerrrr het volgende:
Pffffffff. okay dan je beeld"geheugenchippie" niets geen scart of ander eenvoudig oplosbaar probleem. (jah, je kan dat chippie bij de lokale geheugenboer proberen te kopen en zelf erin solderen, maar of je dat wilt doen als SNES gebruiker :+ )
Sjonge, je klinkt echt als een expert op dit gebied |:( Een geheugenchippie bij de lokale geheunboer.....

Verwijderd

Jah, sorry hoor.

Ik wordt een beetje cynisch als er na de eerste opmerking van mij nog steeds doorgeneuzeld wordt over foute kabeltjes enzo.

Het is prima te repareren, maar dan moet je eerst een Nintendo-scroevendraaier hebben. (of gewoon met een beitel die kast openhakken :o ) Kijken naar het IC meest rechts bovenaan en die uitsolderen. Dezelfde bij de elektronica zaak halen. Display, Goris, Okaphone oid. hebben ze nog wel, maar die vragen er zo'n 2 tientjes voor.

Voor hetzelfde geld heb je gewoon een nieuwe (2e hands) en hoef je al die moeite niet te doen.

Snappie???????????? |:(

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
ok, bedankt voor alle reacties, maar kan zelf ook zoon nintendo schroevendraaier maken? of kan het ook met zoon dop sleuteltje ofzoiets?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op vrijdag 01 juni 2001 19:52 schreef zwik het volgende:
ok, bedankt voor alle reacties, maar kan zelf ook zoon nintendo schroevendraaier maken? of kan het ook met zoon dop sleuteltje ofzoiets?
Gewoon ff lekker met de beitel.......dan istie open en is ie ook gelijk wat koeler voor als je gaat oc'en >:) ;)

Verwijderd

het kan zijn dat er vuil zit in de cartridges ingang je kunt proberen deze schoon te maken

• zwik

zwik

randomized

Topicstarter
ik ga morgen ff naar de technische dienst van Nintendo Benulux bellen, misschien weten hun het antwoord :) bedankt allemaal voor de reacties
Pagina: 1