%1 is geen geldige win32-toepassing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088

Topicstarter
Geachte,

Ik stuitte gisteravond op een bijzonder irritant probleem. Ik kwam erachter dat mijn vid card driver telkens er opeens mee ophield.

Afijn, ik dus een update gedownload via nvidia.com en probeer deze te installeren. Echter telkens na het "uitpakken" van de bestanden en het installatieproces zou moeten starten krijg ik de betreffende error:

"%1 is geen geldige win32-toepassing"

Heb hierbij dus al meerdere malen gegoogled echter waren de betreffende oplossing tot dusver nog zonder succes. Mijn PC werkt verder volledig, echter krijg ik dus betreffende installaties niet meer gestart.

Het fijnste zou zijn als dit opgelost kon worden zonder een complete reinstall van Windows. Aangezien ik daar om eerlijk te zijn weinig behoefte aan heb.

Hardware
CPU Intel(R) Core(TM) i7 CPU 970 @ 3.20GHz (12 CPUs),
RAM Corsair XMS3 DDR3,1600-6GB KIT 1600MHz
Videocard MSI GTX 580 OC Twin Frozr II
Soundcard Logitech G35 Headset
Storage OCZ Vertex 2 - 60GB - Samsung 1TB Spinpoint 7200 r
Motherboard Asus P6X58D-E
Display HP 2510i (24.3")
OS Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600)

Ben echter momenteel op mijn stageplek dus kan geen verdere dxdiag logfiles oid plaatsen. Indien meer informatie gewenst zal ik het zo snel mogelijk hier proberen te posten. Als er iemand al enig idee heeft voor een oplossingsmethode op basis van de bovenstaande informatie dan hoor ik het graag.

- De installer is de 64-bits versie.
- Het is tevens het geval bij een oude driver installer van een paar maanden terug die ik destijds wel gewoon heb geinstalleerd.

Mvg.

PS. Excuses, indien het topic niet op de juiste plaats is aangemaakt, graag verplaatsen naar de juiste plaats. Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 393088 op 07-12-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38
Je download toch wel Win7 versie van de drivers en niet een 64bit versie van een ander platform?

Dingen die je zou kunnen proberen;
- Pak de bestanden handmatig uit en run dan de installer.
- Probeer de 32bits versie eens.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De installer is voor windows 7 geschikt. Overigens heeft nvidia de betreffende driver zelf voorgesteld. (Hardware detectie op de website), heb tevens manueel nog een driver gedownload beide geven hetzelfde resultaat. (tis echter ook dezelfde driver.. vandaar.)

Overigens zoals ik al aangaf komt deze error ook naar boven bij een driver die ik ong. 2 maanden geleden al geïnstalleerd had. Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan de betreffende installer maar aan mijn PC. Althans dat denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 393088 op 07-12-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Klinkt als een corrupte executable/incomplete download. Download eens van een andere site?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 225842 op 07-12-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:26

Standeman

Prutser 1e klasse

Probeer de installer zelf te starten, die zal wel ergens in een temp file staan.

Het zou overigens best kunnen dat er ergens een foutje zit in de bestandskoppeling ofzo. Dat je installer niet uitgevoerd wordt, maar als input van andere software doorgegeven wordt. Net zoals test.txt met notepad geopend wordt.

%1 klinkt heel erg als een batch variabele.

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 07-12-2012 12:33 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:55

Umbrah

The Incredible MapMan

yup, handmatig uitpakken, en handmatig starten: zo veel mogelijk stappen na de download zelf controleren. Werkt het dan niet: probeer hem eens van je harddisk te starten en ga eens kijken of je SSD nog gezond is als dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekend probleem:
https://www.google.nl/?q=1+is+not+a+valid+win32+application

Als ik zo even kijken, zie ik veel oplossingen die over 32bit/64bit gaan. Dus misschien verkeerde versie van installer?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 225842 op 07-12-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 225842 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:34:
Bekend probleem:
https://www.google.nl/?q=1+is+not+a+valid+win32+application

Als ik zo even kijken, zie ik veel oplossingen die over 32bit/64bit gaan. Dus misschien verkeerde versie van installer?
Maar zoals ik op de bovenstaande link even snel lees hebben ze het daar over reeds al geïnstalleerde services. Echter dient die van mij nog geïnstalleerd te worden. De fix die daar bij staat ga ik dus eigenlijk vrij weinig aan hebben?

Bovendien als mijn SSD niet meer gezond zou zijn zou ik toch ergere foutmeldingen moeten krijgen als deze? Aangezien mijn gehele windows install obviously op mijn SSD staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 393088 op 07-12-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gevonden:

https://forums.geforce.co...-win32-application-error/

Delete "C:\Program Files\NVIDIA Corporation" en probeer opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12

edeboeck

mie noow noooothing ...

Probeer eens te doen wat hierboven gezegd is:
  1. Zelf de driver uitpakken (met 7zip of whatever)
  2. Bij de uitgepakte bestanden zelf de installer opstarten (de %1 wijst heel erg in de richting van een parameter die niet doorgegeven wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 225842 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:41:
Gevonden:

https://forums.geforce.co...-win32-application-error/

Delete "C:\Program Files\NVIDIA Corporation" en probeer opnieuw :)
Deze ga ik bij thuiskomst gelijk uit proberen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:16
Er kan ook nog een oude verwijzing in het register staan.
Er zijn opschoonprogrammaatjes om de oude Nvidia installatie helemaal te verwijderen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edeboeck schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:42:
Probeer eens te doen wat hierboven gezegd is:
  1. Zelf de driver uitpakken (met 7zip of whatever)
  2. Bij de uitgepakte bestanden zelf de installer opstarten (de %1 wijst heel erg in de richting van een parameter die niet doorgegeven wordt)
Zoals al vermeld ben ik momenteel niet op mijn thuis plek. Ik zal vanavond bij thuiskomt gelijk de verschillende voorstellingen van jullie uitproberen.
Pagina: 1