Beste lezer,
In 2009 heb ik onderstaande HTPC samengesteld:
Nu werkt de HTPC niet meer. De HTPC start nog wel op in Windows, maar loopt om de haverklap vast. het vastlopen verschilt. Soms met een BSOD, een herstart en/of vastloper. Zelfs het opstarten van de Windows setup via een DVD boot lukt niet meer. Zodra het grafische deel van de setup start, hangt de pc. Gezien het verleden met het MB, vermoed ik dat daar het probleem zit. Al weet ik dat nog niet zeker.
Als ik de PC met een bootable USB stick in DOS opstart, blijft hij goed draaien.
Voordat ik halsoverkop een nieuw MB aanschaf, wil ik zeker weten dat het probleem in het MB zit. Welke stappen kan ik het beste uitvoeren om het probleem te achterhalen?
Groeten,
Dreamfish
In 2009 heb ik onderstaande HTPC samengesteld:
- MSI P7NGM-Digital - Moederbord - micro ATX - GF 9300 / nForce 730i - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - Gigabit Et
- Processor - 1 x Intel Core 2 Duo E7400 / 2.7 GHz (1066 MHz) - LGA775 Socket - L2 3 MB - doos
- Kingston ValueRAM - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V - niet gebufferd - ni
- Be Quiet Straight Power 400W (E6) - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 - 230 Volt wisselstroom V - 400 Watt
- Antec New Solution NSK2480 - EC - Bureaumodel - micro ATX
- Nexus 120mm Real Silent Case Fan D12SL-12 - Ventilatorhuis - 120 mm - zwart, wit
- WD Caviar Green WD10EADS - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5"- SATA-300 - buffer: 32 MB
- Windows 7 Ultimate
Nu werkt de HTPC niet meer. De HTPC start nog wel op in Windows, maar loopt om de haverklap vast. het vastlopen verschilt. Soms met een BSOD, een herstart en/of vastloper. Zelfs het opstarten van de Windows setup via een DVD boot lukt niet meer. Zodra het grafische deel van de setup start, hangt de pc. Gezien het verleden met het MB, vermoed ik dat daar het probleem zit. Al weet ik dat nog niet zeker.
Als ik de PC met een bootable USB stick in DOS opstart, blijft hij goed draaien.
Voordat ik halsoverkop een nieuw MB aanschaf, wil ik zeker weten dat het probleem in het MB zit. Welke stappen kan ik het beste uitvoeren om het probleem te achterhalen?
Groeten,
Dreamfish