Toon posts:

Game PC max. € 900 WOW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Kreeg net het verzoek van mijn zusje om voor kerst een nieuwe Gamepc te bouwen voor mijn schoonbroer.
Budget max € 900.
Enige game die hij speelt is World of Warcraft en voor de rest gewoon standaard inet + office stuff.
Is weer wat jaartjes geleden dat ik een PC heb gebouwd dus ben niet meer op de hooge van de laatste snufjes.

Ik heb even wat topics doorgespit en een setup gezocht die mij wel aanspreekt.

Kan mijn schoonbroer met de volgende setup een aantal jaartjes WOWen op hoge resolutie/settings?
Of adviseren jullie wat anders?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1Asrock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 279,-€ 279,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,45€ 65,45
1Antec Three Hundred Two€ 54,90€ 54,90
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 35,50€ 35,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,09€ 16,09
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 91,90€ 91,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,59

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Prima setup.
Volgens mij nog in het budget om een 256GB SSD erin te zetten ipv 128GB maar ik vind hem er wel goed uit zien.
Of een grotere data schijf van 2TB zou ook kunnen (toch vaak wat tot ergernissen kan leiden :+)

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 07-12-2012 00:34 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

scorpie

Supra Addict

Waarom sowieso zo'n onwijze uber videokaart voor WoW? Koop voor 150,- een gtx 650 ti en je bespaart 120,-.

Volgens de specs zit je met een 8800gt al aan de recommended settings voor WoW, dus waarom dan een videokaart erin zetten die 100x beter is? (Ja tuurlijk zal het WoW een aantal jaren goed draaien, maar dat kan ook voor minder geld, lijkt me).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

scorpie schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:36:
Waarom sowieso zo'n onwijze uber videokaart voor WoW? Koop voor 150,- een gtx 650 ti en je bespaart 120,-.

Volgens de specs zit je met een 8800gt al aan de recommended settings voor WoW, dus waarom dan een videokaart erin zetten die 100x beter is? (Ja tuurlijk zal het WoW een aantal jaren goed draaien, maar dat kan ook voor minder geld, lijkt me).
Totdat zijn zwager besluit om er een ander spel te gaan spelen, dan is de grafische kaart ineens veel minder toereikend.

nggyu nglyd

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

scorpie

Supra Addict

Dan komt dat tegen die tijd wel weer natuurlijk. Het is niet alsof een - wederom bijvoorbeeld - gtx 650 ti het voor gezien houdt met de games die volgend jaar uitkomen. Dan heb je al die tijd wel prima kunnen gamen, en kun je later voor het verschil wat je nu bespaart een nieuwe videokaart kopen.

Maarja dat is mijn mening verder. De setup die gepost is, is verder een prima bak natuurlijk.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die dikke kaart gekozen omdat hij een jaar of 4 mee moet gaan. Andere games zijn out of the question. Mijn zwager houdt niet van verandering ;)

Met de gtx 650 ti kan ik ook een tijdje vooruit begrijp ik.

Misschien kan ik van wat ik hierop bespaar een nieuwe monitor kopen voor hem. Leg ik zelf een paar tientjes bij en haal dan een 23' ultrasharp..

Trouwens hij is echt een lucky bastard. Mijn zus heeft me ook nog gevraagd een tablet aan te schaffen voor hem. 8)7

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 11:13
Helemaal mee eens wat scorpie zegt. Koop een videokaart die nu voldoende is mocht je maar één of eventueel een paar games spelen. Mocht je dan over zeg maar een jaar willen upgarden dan kan dat altijd nog met het eventuele budget wat overblijft.

Je kunt nu namelijk wel de allerdikste bak maken voor weet-ik-veel hoeveel geld, maar dan kan het nog altijd zo zijn dat nieuwe(re) spellen niet goed willen draaien. Kijk bijvoorbeeld naar FarCry 3. Daar kun je nog zo'n dikke bak voor hebben, in de meeste gevallen is deze helaas niet toereikend.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als het echt alleen World of Warcraft is dan inderdaad een stap lager gaan en is wat scorpie zegt een goede keus.
Scheelt ook wat op de energie rekening :).

nggyu nglyd

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:45
De 650ti is sowieso geen aanrader imo, voor 2 tientjes meer heb je de veel snellere 7850.
Sowieso zou ik iets meer headroom willen hebben, mits je full HD @ ultra wilt draaien natuurlijk.
7950 biedt echter weinig/niks meer dan een 7870, maar die richting op lijkt me toch wel aan te raden als je wat langer met de kaart wilt doen (zeker als er nog wat patches, uitbreidingen etc komen)
http://www.techpowerup.co...12.11_Performance/20.html

[ Voor 36% gewijzigd door mitsumark op 07-12-2012 01:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tip mitsumark. Zal eens wat tijd nemen en specs vergelijken

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Zou een grotere SSD nemen zodat WoW er ook vlot op kan, nu en in de toekomst... Als ik het mij goed kan herinneren was mijn WoW folder na 5 jaar al gegroeid naar 60gb... waarschijnlijk valt dat te optimaliseren door patch files te verwijderen enzo... maar als je daar niet mee wil prutsen (of lui bent zoals ik...) ...

Als GPU idd een HD7850 of eventueel een HD7870 meer heb je echt niet nodig voor WoW. Kan je waarschijnlijk in de toekomst "Titan" nog op spelen ook ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Inrage op 07-12-2012 14:12 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 11:59
Inrage schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:11:
Zou een grotere SSD nemen zodat WoW er ook vlot op kan, nu en in de toekomst... Als ik het mij goed kan herinneren was mijn WoW folder na 5 jaar al gegroeid naar 60gb... waarschijnlijk valt dat te optimaliseren door patch files te verwijderen enzo... maar als je daar niet mee wil prutsen (of lui bent zoals ik...) ...

Als GPU idd een HD7850 of eventueel een HD7870 meer heb je echt niet nodig voor WoW. Kan je waarschijnlijk in de toekomst "Titan" nog op spelen ook ;)
Sinds de uitbreiding is de WoW directory erg geslonken. Zat ik voor de MoP nog rond de 25 gb is het nu nog maar 15 gb.

En ik raad ook zeker een 7850 aan. Op 1920x1080 op ultra wilt je GPU toch best aardig slurpen in wow vanwege slechte optimalisatie. Mijn 6950 heeft het vaak ook wel eens zwaar op bv Sha of Anger wanneer 40 man + hele de omgeving ingeladen dient te worden. Elegon in LFR (25 man) geeft in fase 3 ook wel eens een droppende framerate. Overigens heb ik door het overklokken van mijn pc ook weer de nodige extra frames uit wow weten te persen dus misschien zit er een K variant processor er nog in met een 7850?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Joenino schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:30:
[...]

Sinds de uitbreiding is de WoW directory erg geslonken. Zat ik voor de MoP nog rond de 25 gb is het nu nog maar 15 gb.

En ik raad ook zeker een 7850 aan. Op 1920x1080 op ultra wilt je GPU toch best aardig slurpen in wow vanwege slechte optimalisatie. Mijn 6950 heeft het vaak ook wel eens zwaar op bv Sha of Anger wanneer 40 man + hele de omgeving ingeladen dient te worden. Elegon in LFR (25 man) geeft in fase 3 ook wel eens een droppende framerate. Overigens heb ik door het overklokken van mijn pc ook weer de nodige extra frames uit wow weten te persen dus misschien zit er een K variant processor er nog in met een 7850?
Je noemt de juiste feiten maar hangt daar een verkeerde conclusie aan. Framedrops in MMO's komen maar zelden door de GPU als die voor de normale situaties wel toereikend is.

MMO's, in ieder geval een game als WoW, is vaak de CPU de bottleneck. Omdat er heel veel data verwerkt moet worden van alle verbindingen waarmee wordt gecommuniceerd (spelers) zie je vaak dat de CPU het hardste werkt en de GPU het allemaal redelijk makkelijk kan handlen als het druk wordt op het scherm. Overigens zit je dan met die i5 wel goed, iets beters is al gauw de meerprijs niet waard tov de performance gain die je dan nog haalt. Je kunt nog een 3570K overwegen met een lichte OC, maar gezien de situatie is dat misschien te hoog gegrepen.

En ook een SSD heeft een grote meerwaarde voor MMO's, je haalt daarmee een belangrijke bottleneck weg, samen met je laadtijden.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Joenino
Vayra schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:41:
[...]

Je noemt de juiste feiten maar hangt daar een verkeerde conclusie aan. Framedrops in MMO's komen maar zelden door de GPU als die voor de normale situaties wel toereikend is.

MMO's, in ieder geval een game als WoW, is vaak de CPU de bottleneck. Omdat er heel veel data verwerkt moet worden van alle verbindingen waarmee wordt gecommuniceerd (spelers) zie je vaak dat de CPU het hardste werkt en de GPU het allemaal redelijk makkelijk kan handlen als het druk wordt op het scherm. Overigens zit je dan met die i5 wel goed, iets beters is al gauw de meerprijs niet waard tov de performance gain die je dan nog haalt. Je kunt nog een 3570K overwegen met een lichte OC, maar gezien de situatie is dat misschien te hoog gegrepen.

En ook een SSD heeft een grote meerwaarde voor MMO's, je haalt daarmee een belangrijke bottleneck weg, samen met je laadtijden.
Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Aangezien op bv elegon de framedrops alleen in fase 3 gebeurd (met al die lightning zooi) wat dus inhoudt dat je GPU heel wat meer moet renderen. Verder zie ik dan ook me CPU nog steeds uit zijn neus vreten en me GPU toch een stuk harder werken. Maar wat betreft dat MMO's zwaarder op de CPU leunen ben ik het mee eens. Zeg ik ook in me laatste stuk dat door overklok ik er meer frames uit kon halen.

Gelukkig raid ik zelf op 10 man dus heb ik 0-0 issues tijdens raiden maar alleen op 2 bazen kunnen de frames wel eens droppen. Speel btw op 1920x1200 op ultra.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Het is vaak eerder slechte optimalisatie dan dat de GPU het 'opeens niet aankan'. Je ziet vaak dat inzoomen op drukte dan voor een acute framedrop zorgt. Bijvoorbeeld een ontploffing die heel dichtbij gebeurt, of een ander effect dat je halve scherm wegneemt - als je die framedrop bedoelt dan zeg ik je nu al van tevoren dat je daar geen GPU op moet kopen. Dan kom je namelijk alleen weg met een echte high end setup, die voor de rest van die game nooit echt benut wordt.

Kortom, pas op dat je het gebrek aan optimalisatie van de devs niet gaat voelen in je eigen portemonnee :)

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Joenino
Vayra schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:55:
Het is vaak eerder slechte optimalisatie dan dat de GPU het 'opeens niet aankan'. Je ziet vaak dat inzoomen op drukte dan voor een acute framedrop zorgt. Bijvoorbeeld een ontploffing die heel dichtbij gebeurt, of een ander effect dat je halve scherm wegneemt - als je die framedrop bedoelt dan zeg ik je nu al van tevoren dat je daar geen GPU op moet kopen. Dan kom je namelijk alleen weg met een echte high end setup, die voor de rest van die game nooit echt benut wordt.

Kortom, pas op dat je het gebrek aan optimalisatie van de devs niet gaat voelen in je eigen portemonnee :)
Dat zijn idd de frame drops die ik bedoel :P Gebeuren ook vaak met het draaien van je camera waar iets gebeurd. Ligt idd eerder aan het spel dan aan wat je systeem aan kan.

Pagina: 1