Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Indeling onderdelen in (sub-)categorieën

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33
Er zijn een paar dingen die mij enigszins opvallen als het op de indeling van de onderdelen en (sub-)categorieën in de PW en V&A gaat.

Zo staat er in de categorie 'Basiscomponenten', barebones. Hoe zijn barebones nou componenten? Een barebone is toch een vrijwel compleet systeem (vziw) en past toch beter in de categorie 'Laptops, desktops & servers' ?

Wat ik dan weer mis zijn harde schijven, optische drives en geluidskaarten. Hoewel ik ze als basiscomponenten beschouw, kan ik nog enigszins begrijpen waarom die niet in die categorie staan.

Vervolgens staat er in de categorie 'Randapparatuur' een subcategorie 'Muismatten' :? Muismatten zijn toch geen apparatuur? Dat zijn gewoon accessoires voor zover ik weet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Barebones worden meestal zonder processor en geheugen geleverd. Het zijn dus halffabrikaten en geen complete computers die je alleen maar op een monitor, toetsenbord en muis hoeft aan te sluiten om ermee te kunnen werken.

Harde schijven, optische drives en solid state drives zouden ook wel zichtbaar mogen zijn onder basiscomponenten. Op dit moment bestaat er echter geen mogelijkheid om schaduwcategorieën te maken. Losse geluidskaarten worden nog maar zelden gebruikt en zijn dus geen basiscomponent die de onderdeel is van de basis van elke computer.

Muismatten (en kabels) zijn inderdaad geen apparatuur. Het is een beetje jammer om voor twee categorieën een extra hoofdcategorie te moeten maken. Dat komt de overzichtelijkerheid niet ten goede (er zijn nu al veel hoofdcategorieën in Computers). Randapparatuur hernoemen naar 'Randapparatuur en accessoires' is eventueel een mogelijkheid.