2 Routers 1 Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Skullkid013
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-08 19:07
Hallo,

Het probleem wat ik heb is het volgende:

Beneden staat een KPN Experia Box waar het internet op binnenkomt, deze zend ook een draadloos signaal uit. vanaf daar gaat er een kabel naar boven naar een König router die een aparte draadloze SSID uitzend.
ik heb geprobeerd om dit 1 netwerk te maken door bij de König de DHCP server uit te vinken en de SSID en wachtwoord hetzelfde te maken als de Experia Box. maar het probleem wat ik dan krijg is dat ik op kabel (vanaf de König) gewoon internet krijg, maar het volledige draadloze netwerk het niet doet (geen geldige IP-Configuratie)

de ip adressen zijn:

Experia box : 192.168.2.254
König : 192.168.0.1

ik dacht dat het static IP lag enzo maar vanaf hier beginnen mijn technische vaardigheden hun limiet te bereiken..

Met Vriendelijke Groeten,

Heinte Gielink

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat je internet hebt vanaf de Konig is interessant. Normaal is worden ip adressen aan de Wan kant (de ip adressen die je Experia box geeft) niet doorgegeven aan de lan kan ervan.
Het makkelijkst is denk ik gewoon dhcp op de Konig aan te zetten en de wifi van de Experia box uit. (dus alleen als modem gebruiken).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 10:03

job

Skullkid013 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:18:
ik heb geprobeerd om dit 1 netwerk te maken door bij de König de DHCP server uit te vinken en de SSID en wachtwoord hetzelfde te maken als de Experia Box.
Nog een paar extra wijzigingen en je hebt wat je wilt bereiken. Zie de topicstart in dit topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verwijderd

Skullkid013 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:18:

de ip adressen zijn:

Experia box : 192.168.2.254
König : 192.168.0.1
Geef de König een ipadres in de range van de Experia box (bijvoorbeeld 192.168.2.253), sluit de König via lan poort aan op de Experia (niet de wan poort gebruiken op de König) en dhcp uit op de König.

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11 10:03
Inderdaad.. Probeer de König eens te gebruiken als een AP/switch, zonder de routing functionaliteiten. De König op de LAN interface een IP geven in het subnet van de experiabox, buiten de daarop ingestelde dhcp pool. Het WAN/Internet poortje en de daarbij horende instellingen van de König kun je geheel links laten liggen.

Het linkje van job heb ik niet gechecked, maar daar zul je ongetwijfeld in detail terug kunnen vinden hoe je het het beste voor elkaar krijgt:)

• Skullkid013
Sorry voor de wat late reactie van mijn kant (school hé :P)
maar het idee om de könig een IP in de range van de experia te doen kwam bij mij ook al op alleen ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. en dat artikel van Job had ik ook al doorgespit maar daar kwam ik met het volgende probleem:
gebruikte ik de WAN poort om de kabel vanaf de experia box naar de König dan had ik geen draadloos maar wel via LAN internet, en als ik de WAN poort niet gebruikte dan had ik wel draadloos maar geen internet via kabel.

• Skullkid013
en het idee van Mr_gadget, het nadeel is dat ik juist 2 wireless points nodig heb aangezien 1 beneden vrijwel direct naast de meterkast staat en de ander op zolder. en de range van beide routers is te laag om een goed draadloos netwerk te onderhouden.

• markverhoef
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10-2020
Het is vrij simpel en je zit aardig op de goede weg. De kabel die van de KPN Experia Box naar de König gaat moet op beide apparaten in een "LAN Poort" zitten.

Geef de König even een ip in dezelfde reeks als de Experia Box (192.168.2.200 ofzo), schakel de DHCP server uit op de König uit.

Het beste kun je de routers dezelfde SSID voor wireless meegeven maar wel een ander kanaal anders gaan je netwerken elkaar misschien tegenwerken.

• Skullkid013
Ja ik had al gelezen dat er min. 4 kanalen verschil in moest zitten. Maar hoe moet ik nu dat ip van die König veranderen (ff afbeelding bijgevoegd) http://s9.postimage.org/o8byyuk4f/Tweakers.jpg

Verwijderd

Bij advanced of setup wizard zal dat wel zitten, en dhcp dus uitvinken. ;)

• Skullkid013
Heel erg bedankt, het werkt nu perfect :)
Pagina: 1