Toon posts:

Cd-rom schokt in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Als ik een spel installeer (Indiana Jones & Infernal Machine) dan schokt het beginfilmpje. Het geluid is hierbij het ergst. Ik heb het altijd al vaker meegemaakt, maar ik dacht dat het aan de cd lag...niet dus...hellup!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 19:48
is dit bij alle spellen het geval?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dma aanzetten kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 17:33 schreef smvs het volgende:
dma aanzetten kan helpen
staat aan...tis met best veel games ja. Ik had hetzelfde probleem ook al met Star Wars Behind the Magic. En die heeft best veel filmpjes en geluidjes...best k*t dus

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik wer hetzelfde probleem :)

Ik zit nu een Making-of filmpje van Episode 2 te kijken en het geluid schokt heel erg. Bij X-wing Alliance deed hij dat net ook al tijdens de zeldzame filmpjes in het spel. Heb ik iets niet aanstaan wat wel aan moet staan?? Ik heb een SB Live... welke weet ik niet precies.

(en ja ik ben een Star Wars gek ja :) )

ps. Winamp en *.wav bestanden doen het wel gewoon goed. Het is vooral bij spellen (filmpjes tussendoor) en bij quicktime files.

• smallboy
  • Laatst online: 27-04 20:10

smallboy

N/A

Is je cd rom speler snel genoeg ?

• TweakersOnly
  • Laatst online: 11:19
DMA aanzetten kan helpen, wat ook kan helpen is de aansluitingen van je IDE-apparaten eens nader onder de loep nemen. Uit ervaring weet ik dat een HD en een CDROM op een IDE-kabel nogal eens wil zorgen voor haperingen. Voorbeeld: Wanneer ik Winamp geopend heb, en mijn CDROM via de Verkenner eject, dan stopt de muziek een paar seconden om daarna weer door te gaan. (CDROM en HD zijn beide UDMA33, DMA voor beide apparaten staat aan). Beste oplossing is dan ook om de CDROM op de secundaire IDE kabel te plaatsen, als master als je geen CDbrander hebt, of als je deze wel hebt, als slave achter je CDbrander.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nix aan mijn instellingen veranderd, hij deed dit opeens weer. Hij heeft het een hele tijd goed gedaan. Is er misschien iets dat ik verkeerd heb aangeklikt in de SB liv e instellingen of misschien videokaart... weet ik veel :?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
cd-rom en hd op 1 dezelfde kabel??

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 23:12
Ik had het met mn oude CD-rom speler ook... Kreeg ik ook vaak melding dat ie 'm niet kon lezen enzo.. Met mn nieuwe cdrom speler gelukkig geen last meer van.
Pagina: 1