Beste WSS-ers,
Mijn vriendin is zich momenteel aan het verdiepen in het opstarten van een bedrijfje waarbij ze (zelfgemaakte) ansicht- en postkaarten wil verkopen.
In een moderne wereld als vandaag, hoort daar natuurlijk een webshop bij. We zijn al in het bezit van een domeinnaam / webhosting van Sohosted. Ikzelf heb hele goede ervaringen met het bedrijf en ze bieden voor weinig geld toch een hoop aan.
Ik ben echter op zoek naar een eenvoudige webshop. De eisen zijn niet bijster groot:
Ik hoop dat ik jullie mij en mijn vriendin kunnen helpen met het vinden van de juiste webshopsoftware. Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt
Matis
Mijn vriendin is zich momenteel aan het verdiepen in het opstarten van een bedrijfje waarbij ze (zelfgemaakte) ansicht- en postkaarten wil verkopen.
In een moderne wereld als vandaag, hoort daar natuurlijk een webshop bij. We zijn al in het bezit van een domeinnaam / webhosting van Sohosted. Ikzelf heb hele goede ervaringen met het bedrijf en ze bieden voor weinig geld toch een hoop aan.
Ik ben echter op zoek naar een eenvoudige webshop. De eisen zijn niet bijster groot:
- Maximaal 100 verschillende producten, onderverdeeld in 5 tot 10 groepen.
- De afmetingen en gewicht van de individuele kaarten moet weergegeven kunnen worden.
- De mogelijkheid tot het "taggen" van kaarten is een pré.
- Er hoeft qua valuta alleen maar de Euro geaccepteerd te worden.
- Betalingen moeten (nu nog) per overschrijving gebeuren, maar iDeal-integratie zou wel ontzettend handig zijn (mocht het een beetje gaan lopen).
- Het verzenden van de kaarten willen we gewoon via PostNL doen en het verzendbedrag zou (indien mogelijk) aan de hand van het gewicht van de hoeveelheid postkaarten bepaald en verrekend moeten worden.
- X-cart: Te duur om mee te beginnen
- OSCommerce: Veel te uitgebreid en ons te ingewikkeld
- Magento: Zelfde als hierboven, plus het templaten wordt een hoop werk
- Joomla/VirtueMart: Dit lijkt tot nu toe nog de beste keus, maar ook hier zitten veel te veel mogelijkheiden in, waardoor configureren en onderhouden erg lastig wordt (zeker voor mijn vriendin).
Ik hoop dat ik jullie mij en mijn vriendin kunnen helpen met het vinden van de juiste webshopsoftware. Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time