Toon posts:

graphic artifacts just cause 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om een een of andere reden krijg ik grafische fouten in just cause 2 die verekt veel op de zo genoemde "graphic artifacts" vreemde is alleen dat de kaart dit deed vanaf het begin en dat dit het enige spel is waarin dit gebeurt. het gaat hier om een Radeon HD 6870 van Asus.

screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://t.imgbox.com/abfcfq3t.jpg

het gebeurt alleen bij de strepen van vliegtuigen. elk ander effect werkt naar toebehoren.

nog wat andere informatie:
temperatuur heeft hier geen invloed op.
de kaart wordt maximaal rond de 70 graden.
de kaart is nog vrij nieuw (nog dit jaar gekocht).
drivers zijn up-to-date.
directX is ook up-to-date.

is dit een bekend probleem of moet ik de videokaart terug sturen wegens een defect?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50
Ik zie geen artifacts op die strepen hoor. Of bedoel je soms die onderbrekingen op de streep voor het vliegtuig? Die verhelp je namelijk door anti-aliasing aan te zetten ;)

Als jij wel artifacts zag tijdens dat moment, dan kan het aan de monitor of de monitor kabel liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 06-12-2012 22:29 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel die star wars laser stralen die uit de vleugels schieten richting de berg. deze zie je soms voor een fractie van een seconden tijdens het rond vliegen.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:20:
ik bedoel die star wars laser stralen die uit de vleugels schieten richting de berg. deze zie je soms voor een fractie van een seconden tijdens het rond vliegen.
Heb je daar alleen maar last van met het vliegen?

Misschien de settings iets lager zetten en dan kijken of je het nog steeds ervaart.

Verwijderd

Topicstarter
yep, alleen vliegtuigen hebben dit probleem en het gebeurt ook niet op alle locaties.

zelfs onder de laagste settings gebeurt dit nog steeds.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18

Fordox

00101010

nieuwste patch geinstalleerd (als die er is) van jc2?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10
Ik heb dat ook met die Silverbolt (of hoe dat vliegtuig ook heet, heb het al een tijd niet gespeeld).
Ik speel zelf op een ATI HD5850 maar volgens mij ligt dit gewoon aan het spel en zijn het geen artifacts die veroorzaakt worden door je videokaart.

~edit: krijg je die strepen trouwens alleen te zien wanneer je bochten maakt met dat vliegtuig??
Van wat ik me kan herinneren kreeg ik ook zulke strepen te zien wanneer ik bochten maakte met dat vliegtuig.

[ Voor 29% gewijzigd door AdmiralSnipe op 07-12-2012 16:32 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Verwijderd

Topicstarter
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:30:
~edit: krijg je die strepen trouwens alleen te zien wanneer je bochten maakt met dat vliegtuig??
Van wat ik me kan herinneren kreeg ik ook zulke strepen te zien wanneer ik bochten maakte met dat vliegtuig.
idd, meestal tijdens het sturen.

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 18:55:
[...]

idd, meestal tijdens het sturen.
Ik heb net JC 2 even opgestart om het nog even te testen maar ik heb dit dus ook.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit een "fout" in de game zelf is omdat het alleen met de lijnen van een vliegtuig gebeurt.
Als het aan de videokaart zou liggen zou je ook artifacts op andere momenten in de game moeten vinden.
Verder lijkt het (bij mij althans) alleen te gebeuren wanneer ik scherpe bochten maak dus ik denk dat die strepen die achter de vleugel van het vliegtuig vandaan horen te komen verkeerd geplaatst worden door de game zelf.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt. blij dat m'n hardware tenminste niet beschadigt is. wel vreemd dat dit nooit gepatched is.

• AdmiralSnipe
Ik heb me er nooit echt aan geërgerd dus op het laatst viel het me helemaal niet meer op.
Als je eenmaal weet dat dit gebeurt ga je er natuurlijk wel meer op letten.
Heb me trouwens erg vermaakt met die game, heb vaak gewoon rondjes zitten vliegen nadat ik het spel allang had uitgespeeld!

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:17
Ik heb het net ook even getest maar ik krijg geen strepen voor mijn vliegtuig, erachter uiteraard wel. I kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit heb gehad. 4870 btw

• AdmiralSnipe
HerrKauwer schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:17:
Ik heb het net ook even getest maar ik krijg geen strepen voor mijn vliegtuig, erachter uiteraard wel. I kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit heb gehad. 4870 btw
Heb je het ook niet in de silverbolt?
Ik heb het getest met een silverbolt die helemaal geüpgraded was en soms wanneer ik scherpe bochten maak krijg ik ook zulke strepen, het is ook niet zo dat dit altijd gebeurt.
Ik denk gewoon niet dat het aan de videokaart ligt, waar Fred bang voor was (of die van mij moet ook faulty zijn... :+ )

Verwijderd

Topicstarter
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:57:
[...]

Heb je het ook niet in de silverbolt?
Ik heb het getest met een silverbolt die helemaal geüpgraded was en soms wanneer ik scherpe bochten maak krijg ik ook zulke strepen, het is ook niet zo dat dit altijd gebeurt.
Ik denk gewoon niet dat het aan de videokaart ligt, waar Fred bang voor was (of die van mij moet ook faulty zijn... :+ )
zal wel toevallig zijn dat beide video kaarten beschadigd zijn en beide precies de zelfde artifacts hebben. heeft AdmiralSnipe mischien een nvidia kaart? gezien de overbodig veel nvidia logo's op het titel screen lijkt het me dat ze meer tijdt hebben besteet aan nvidia. maar kan ook gewoon reclamen zijn.

en dit spel is inderdaad erg leuk. helemaal bij het vliegveld waar je je auto aan een opsteigend vliegtuig kan binden wat helemaal leuk is bij te zware voertuigen }).
Pagina: 1