eigen gebouwde computer start niet met pcie kaart erin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 14:16
Hoi,

Ik heb deze onderdelen:

Processor: Intel Core i7 2600K Boxed

Moederbord: MSI Z77A-G43

Videokaart: MSI N660 TF 2GD5/OC

Harde schijf: Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB

Behuizing: Cooler Master Storm Trooper

Ram: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Voeding: Corsair Enthusiast TX750M

Optische drive: LG GH24NS90 Zwart

Oke heel gedoe (1e x computer bouwen voor mij), maar heb alles voor elkaar gekregen.

Nu is het probleem dat de pc niet wil starten als mijn videokaart erin zit. Ik heb geprobeerd mijn oude ati radeon hd 4550 erin te doen, ook dan wil die niet starten.

Ik heb het andere pcie slot geprobeerd ook dat werkte niet.

Ik heb de stekker eruit gehaald, 1x de start knop ingedrukt, batterijtje eruit gehaald en een uur gewacht. Ook daarna wou die niet starten.

Later heb ik ook nog gemerkt dat als de voeding in mijn optische drive zit dat ie dan niet wil starten.

Ik wist niet in welke categorie ik dit moest plaatsen. Maar hebben jullie enig idee? Of iets wat ik kan proberen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Dus zonder DVDROM start ie wel > Vervang DVDROM? Weet je zeker dat je de voeding stekker goed hebt aangesloten? Haal deze een keer los en maak hem weer vast om te zorgen dat hij op z'n plek zit. Zorg er ook voor de dat de CPU stroom 4/8pins connector goed zit, doe hiermee het zelfde. Anders kan je nog testen met minder geheugen. Anders toch maar eens een andere voeding ofzo....tis even puzzelen. Controleer ook of de CPU goed zit en de ventilator is aangesloten. Ook mag het bord nergens contact maken met de kast behalve via de afstand busjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik raad je aan eerst eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen en alle tips die je daar leest eens uit te testen. Vervolgens schrijf je daarna hier wat je zelf ondernomen hebt en gecontroleerd hebt waarna misschien iemand je dan wel kan verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
Hij start nu wel gewoon met de dvdrom, hij dee dat maar 1x. Maar het is echt als er iets in de pci slot zit dat de pc niet wil starten. Het lijkt me heel vreemd als het probleem bij de voeding ligt want de pc wil wel starten zonder videokaart. En een oude ati radeon hd 4550 hoeft niet eens op de voeding aangesloten te worden, die hoeft alleen maar in het mobo gestoken te worden. En het lijkt me niet dat die ervoor zorgt dat mijn 750 watt voeding het niet trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 20:48
Ik begrijp uit je verhaal dat als je, je monitor op de onboard video aansluiting van het moederbord hangt dat je dan wel beeld krijgt, maar zodra je je video aansluiting hebt zitten op een losse videokaart welke in het pci slot zit niet meer? De fans van alle componenten gaan wel draaien, ookal heb je geen beeld?

Ik weet niet zeker of dit moederbord die optie heeft in de bios, maar het zou goed kunnen dat je in je bios de video output van het moederbord moet veranderen. Waarschijnlijk staat hij standaard op de onboard aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Define: wil niet starten

Draaien de fans wel? Branden er wel lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
@Boszna
Ik heb mijn beeldscherm op de onboard video aansluiting inderdaad. Ik kan gewoon in de bios enzo komen.

Maar als ik iets in het pci slot steek. (of alleen de voeding in de videokaart en de videokaart niet op het mobo) stopt alles.
Het enige wat ik in de bios kan vinden is dit:

PCIE GEN3 : AUTO (kan op auto en disabled)
PCI Latency timer: 32 pci bus clocked (kan tot 248)
En dan vind ik ergens anders nog dit:
INITIATE GRAPHIC ADAPTER: PEG (kan op PEG en IGD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
@ Cheetah

Als hij niet wil starten. Draait alleen de cpu fan echt een halve draai en dan stopt ie. Voor de rest geen led lampjes of piepjes (ook niet als hij wel aan gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 01:19

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je al gecontroleerd of je geen kortsluiting maakt (zoals larsiano al zegt)?

Probeer het systeem een keer te starten met alleen mobo en cpu, en daarna met mobo, cpu en ram. Dit staat volgens mij ook in startup problemen dus neem die lijst even door.

Gebruik trouwens gewoon de edit knop ipv op jezelf te reageren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
ik heb alle kabels van mn mobo ontkoppeld en m eruitgeschroefd, er zaten 2 afstandsbusjes die er wat anders uitzagen dan de andere 7, ik keek bij al mn schroefjes en ik heb nog precies 2 afstandsbusjes die er wel hetzelfde uitzien. Misschien dat kortsluiting veroorzaakte? Ik ga het moederbord zo weer installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
Oke dat was het niet. met de optische drive of mn videokaart erin wil die niet starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:07

Quad

Doof

Zoals gezegd, wijzig je post als je als laatste gereageerd hebt.
Haal even alles eruit, pak het moederbord doosje en leg daar het mobo op. Cpu en koeler erop, 1 ram dim aansluiten en de voeding op de 4 pins en 24 pins aansluiting plaatsen.
Sluit nodige kabels aan (vga, muis, kb en psu) en probeer de pc te starten door met een schroevendraaier de + en de - van power sw op het fpanel op het moederbord met elkaar te sluiten.
Doet hij het nog? Afsluiten en vga kaart erop zetten en kijken wat er gebeurt.

Dus alleen het hoofdzakelijk aansluiten, hdd en odd dus niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Even ter verduidelijking of alles goed is aangesloten:

1) Heb je naast de 24-pin ATX aansluiting óók de 8-pin ATX 12V stekker op je moederbord aangesloten ?
2) Heb je de N660 in het blauwe PCI-e 3.0 16x slot zitten ? (dat blauwe slot zit het dichtst bij je CPU in de buurt)
3) Heb je de 6pins PCI-e stroomkabel (PEG6) op de videokaart aangesloten ?

Als je bovenstaande 3 punten goed heb gedaan, zou je beeld moeten krijgen als je monitor op de videokaart is aangesloten

[ Voor 0% gewijzigd door Smarty_6000 op 07-12-2012 10:58 . Reden: typo's ]

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
@Quad, heb het geprobeerd, nog steeds niet.

@Smarty_6000, Heb dat allemaal aangesloten, maar de pc wil niet starten als de n660 in mijn mobo zit.

Ik ga er nu mee naar de winkel, zij gaan eerst een bios update proberen en anders koop ik een nieuw mobo :p wil gewoon gamen op mn nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomassie12
Heb mijn bios laten flashen, toen deed hij het in de winkel wel met een videokaart erin. Ik kom thuis, en ja hoor thuis doet ie het weer niet. Heb mijn oude 500watt voeding gebruikt en dan doet ie het wel.

Het probleem was dus de voeding!!! Heb een RMA aangevraagd en doe het voorlopig maar even met mijn 500watt voeding.

Bedankt voor alles iedereen
Pagina: 1