Toon posts:

Dataverkeer en telefonie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje, sinds 2 dagen staat het icoontje van mijn netwerkverbinding constant te blauw. dat wil zeggen dat er altijd dataverkeer is ondanks dat ik zelf iets doe..

voor de test heb ik vannacht mijn pc aangezet en de hele dag online laten staan en nu blijkt dat er 355.990 packets verzonden zijn en ongeveer (359.986) datzelfde ook weer ontvangen zijn.

iemand enig id wat dit zou kunnen zijn, ik kan verder geen programmaatjes uitschakelen die dit eventueel zouden kunnen veroorzaken. ik ken ook verder geen proggies die constant dataverkeer hebben. ik bedoel vroeger gingen die lampjes nog wel es uit.

Iemand dit ooit meegemaakt of hier enige ideeën over?

Alvast bedankt.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn PC altijd AnalogX Netstat Live aanstaan waarmee je je dataverkeer realtime kan monitoren, op het moment dat ik even helemaal niets doet springt de teller op en neer tussen 0 Bytes en enkele honderden bytes:

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/dataverkeer.gif

Ik denk dat dit te verklaren is als "ruis" ...

Verder als je je computer een hele dag en nacht aan heb laten staan, een aantal programma's checken eens in de zoveel tijd voor updates, als je het niet uitgezet hebt doet zelfs windows dat. Dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Help!?

heb even zonealarm geinstalleerd. maar er lijkt toch iets niet goed te zijn!!

500th of 500 alerts (max) zomaar even binnen 5 minuten.. iemand een id wat dit zou kunnen zijn?

een of ander virus ofzo?

hier een logbestandje
http://www.texelweb.nl/ZALog.txt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is duidelijk iets mis, probeer er eens achter te komen of er iets draait op jouw poort 1214 want al die requests gaan keer op keer naar 213.73.187.133:1214 dus daar is iets te beleven :)

Op het moemnt dat ik dit schreef was je vanaf hier gezien niet online want ik kon je niet scannen, of je firewall blokt mij ook, opzich niet onlogisch is >:)

Anders spreken we later iets af dan scan ik even en kijk ik wat er in godsnaam open staat op die poort, maar dat kan je zelf natuurlijk ook.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40
Op vrijdag 01 juni 2001 19:08 schreef Negotiator het volgende:
Is duidelijk iets mis, probeer er eens achter te komen of er iets draait op jouw poort 1214 want al die requests gaan keer op keer naar 213.73.187.133:1214 dus daar is iets te beleven :)
Wel extreem wazig dat het van zoveel verschillende IPnummers afkomt dan.

Hij mag wel eens kijken met netstat -a of er iets luistert op poort 1024, hoewel ZA het toch wel blockt.

Paul

Verwijderd

Topicstarter
iz goed, ik heb ff zonealarm uitgeschakeld.
ben zelf even eten als je iets kunt vinden op jezelf graag.

ben zelf straks weer terug..

als je me wilt berijken mijn icq is 5357060
Pagina: 1