Ik heb al enige tijd (lees een aantal maanden) het probleem dat mijn beeld af en toe wegvalt (meestal eens per 2 weken a een maand, soms vaker). Als ik dan in de logs kijk van windows vind ik de volgende melding:
Ik draai catalyst 12.10, maar ga nu de 12.11 beta 11 driver proberen.
Mijn pc bestaat verder uit een Core i7 920 cpu die niet overclockt is, 6GB ram, intel x25-m 80 GB SSD, een aantal hardeschijven. een Asus p6t moederbord en een 650 watt Antec NeoPower 650 voeding.
Kan mijn videokaart kapot zijn? Zo ja, dan wordt het lastig dit te bewijzen bij een eventuele claim bij XFX, omdat het probleem zelden voorkomt. Op internet heb ik gelezen dat het probleem ook aan software kan liggen (.net, C++ programma's e.d.).
Ik draai Windows 8 pro 64 bit, maar heb dit probleem ook met Windows 7 64 bit gehad.
Misschien moet ik een tijdje driver only installeren en dus niet catalyst?
Ik heb een XFX AMD Radeon 6950 1GB die standaard op 830/1300 Mhz draait met 1 fan. Deze kaart heb ik tijdens het gamen wel eens op 840/1325 gehad en dat heeft nooit tot crashes en/of hoge temperaturen en/of artifacts geleid. Het probleem doet zich dan ook alleen maar voor als de computer nagenoeg idle is en niet tijdens het gamen. Laatst heb ik 1,5 uur Crysis 2 gespeeld en nergens last van gehad.Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
Ik draai catalyst 12.10, maar ga nu de 12.11 beta 11 driver proberen.
Mijn pc bestaat verder uit een Core i7 920 cpu die niet overclockt is, 6GB ram, intel x25-m 80 GB SSD, een aantal hardeschijven. een Asus p6t moederbord en een 650 watt Antec NeoPower 650 voeding.
Kan mijn videokaart kapot zijn? Zo ja, dan wordt het lastig dit te bewijzen bij een eventuele claim bij XFX, omdat het probleem zelden voorkomt. Op internet heb ik gelezen dat het probleem ook aan software kan liggen (.net, C++ programma's e.d.).
Ik draai Windows 8 pro 64 bit, maar heb dit probleem ook met Windows 7 64 bit gehad.
Misschien moet ik een tijdje driver only installeren en dus niet catalyst?
[ Voor 5% gewijzigd door Cobiwan op 06-12-2012 21:20 ]