Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd in mainstream laptop keuze

Pagina: 1
Acties:

• Simmelink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Thuiswerken, surfen, mailen. Veelal zal de laptop aangesloten zijn op een groter scherm als ik dit doe, af en toe op schoot op de bank.
- Films kijken (aansluiten op tv)
- Af en toe een spel. Tot nu toe weinig veeleisends (denk ik), zoals Championship Manager.
Misschien dat ik wel weer eens een spelletje Counter Strike wil gaan spelen, maar dit is geen vereiste.
- Vind het vooral belangrijk dat ie maximaal snel is in de dagelijkse dingen en een jaar of 5 mee kan.
- Een mat scherm is geen vereiste, wel een pré.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik zit niet straks op het budget, mits een hogere prijs maar in verhouding is met wat ik ervoor krijg.
Ik mik op <900, zodat ik nog ruimte heb voor een losse SSD en dan onder de 1000 blijf.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Af en toe op de bank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Geen Acer, omdat ik daarmee een ervaring heb dat er een snel stuk ging, en in mijn omgeving soortgelijke ervaringen gehoord.
- Toetsenbord en looks vind ik ook belangrijk.
- Toshiba of Asus lijken wat dat betreft het beste in mijn straatje te liggen.

Zelf uitgezocht
- pricewatch: Dell Inspiron 15R Special Edition 7520 (n0015s10nlnl). Prima specs, vind het uiterlijk niet erg aansprekend. De glanzende behuizing schijnt nogal vlekgevoelig te zijn, dat vind ik wel een probleem.
- pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH. Qua specs ook prima. De rode toetsen ed zijn helemaal niet mijn smaak. Ik vind de rondingen in het Lenovo toetsenbord niet optimaal.
- pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M778AMH. Nog betere specs en neutraler uiterlijk. Wel meteen ook een stukje duurder. Zelfde opmerking over het Lenovo toetsenbord.

Ik had ook de pricewatch: Asus N56VM-S4107V , maar die lijkt niet meer leverbaar. Het uiterlijk van deze sprak mij wel erg aan.

Extra opmerkingen
- Een algemene keuze lijkt wel te zijn of je voor een i7 ipv i5, of een iets betere GPU gaat. Wat raden jullie hieraan aan?
- Zien jullie nog iets naast de genoemde Lenovo's? Ik vind het jammer dat ik geen Asus of Toshiba kan vinden die voldoet.

Verwijderd

Een algemene keuze lijkt wel te zijn of je voor een i7 ipv i5, of een iets betere GPU gaat. Wat raden jullie hieraan aan?
Hoe sneller hoe beter en dan denk ik vooral aan de CPU, Counterstrike draait op de meeste systemen wel redelijk.
Vind het vooral belangrijk dat ie maximaal snel is in de dagelijkse dingen en een jaar of 5 mee kan.
Neem dan een met een allu of stale behuizing die zijn robuuster en luxer
Zien jullie nog iets naast de genoemde Lenovo's?
HP en Sony maken ook leuke semi-highend laptops:

pricewatch: MSI Gaming Series GE60 0ND-283NL
pricewatch: Sony SVS1512V1ES
pricewatch: HP ProBook 6570b (C5A68EA)

Verwijderd

[b][message=39406582,noline]larsiano schreef op donderdag 06 december 2012 @
pricewatch: MSI Gaming Series GE60 0ND-283NL
Significant duurder én slechter dan de Y500
Acceptabel
Kutscherm, kutspecs, (imo) prutsmerk.

In de topicstart staan alle opties wel genoemd. Het enige wat je over het hoofd gezien lijkt te hebben is dat de inspiron goedkoper is dan je denkt met al die kortingsacties. Als je toch al budget hebt voor de lenovo's en asusjes lijken die laatsten mij echter een betere keus.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
^Dat dus. Of als je een lichtere laptop wil, neem dan de S15. Heeft wel een mindere GPU (640MLE vs 650MGT), maar heeft wel een beter scherm en is een stuk lichter. (1.89kg).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Simmelink
Bedankt. Er waren mij wat Asus laptops ontschoten zie ik, de pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H ziet er echt prima uit! (ook wat betreft specs)

6 GB Ram / 8 GB max is niet te beperkt voor de komende jaren?

Verwijderd

Kijk maar eens naar de Asus N76VM.
derde generatie I7 3610QM
Intel 40000 plus een Nvidia Geforce 630GT ( twee videokaarten dus )
Full HD 17.3 inch mat scherm.
6gig DDR3 geheugen.
Ruimte voor twee harde schijven.
Verlicht toetsenbord plus backlicht.
Hij is niet van plastic fantastic, maar metaal, ( veel steviger)
Bang&Oufsen ice power speakers plus aparte subwoofer.
4X DDR 3 poorten
1XHDMI
1XVGA
1Xgigabit ethernet poort (UTP)
Geluids in en uit gang.

En alles aan de zijkanten te benaderen, dus niet van achter de Notebook ( ook erg handig)

Een goed alround Notebook dus, die in 2 seconden uit stand bij is.
En dan helemaal klaar is om aan de slag te gaan.

En ja, 6 tot 8 gig is wel voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 16:30 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Eeh, dat is de 17inch versie van de N56. De bovenstaande N56 heeft een iets betere cpu en een betere grafische kaart. Voor de rest exact hetzelfde. De HD4000 is de gpu van de cpu, die is niet zo krachtig.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Klopt, de 4000M, die zit op het moederbord maar die is voor het Full HD gebeuren.
Voor spelletjes gebruikt hij dan automatisch de Nvidia 630Gt
Heeft ook een Full HD scherm ( 50/60 Mhz )
Het is ook geen gaming Notebook, maar een allrounder he.

Ga er binnenkort een SSD inzetten, dan verhuist de ori harde schijf naar de tweede bay/slot.

• Simmelink
Ik heb m'n besluit genomen, ik ga voor de pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H met een SSD.

Ik wil er een 265 GB SSD in zetten, ik neem aan dat ik daarvoor ook het beste de Samsung 830 kan nemen?
En als je die als vervanger van je harde schijf inzet en dus de DVD laat zitten, moet je dan ook nog iets van een kit hebben om de SSD te installeren? Of kan dat direct op de plaats van de harde schijf, inclusief hetzelfde bevestigingssysteem?

Verwijderd

De Samsung 830 is opgevolgd door de 840. Deze is nog iets sneller alleen dan wel "maar" 250Gb.

Je hebt geen KIt nodig en kunt in principe gewoon de SSD vervangen, hou er wel rekening mee dat de Samsung SSD's 7mm zijn en je hdd vermoedelijk 9mm dus dat je de spacer gebruikt die in de doos zit.

Windows zou je evt. via een image programma kunnen kopieren :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica