Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10
Dus, gister een pc die na een reboot ineens niks meer deed.

Leek in het mobo te liggen aangezien ik de PSU nog wel aankrijg als ik de groene draad met een zwarte verbind.
Dus vandaag, nieuw mobo en nieuwe CPU.
Net allemaal ingebouwd, weer niks....

Zou het dan toch aan de PSU kunnen liggen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:29
Voor de zekerheid even captain obvious spelen:

Heb je alle kabels op de juiste manier aangesloten? Je hoeft maar 1 frotkabeltje te vergeten en heel het systeem doet niks :P

Hoor je verder iets van piepjes of gaan er lampjes branden?

Enig teken van leven is welkom. Eventueel kan je het systeem aanzetten zonder hdd, dvd drive werkgeheugen en videokaart.

Buiten dat blijft er inderdaad niet veel over. Je kan bij een computer winkel binnenlopen om je voeding te laten testen. Ofja, ze zullen dan een andere voeding op je systeem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:24
Als beide mobo's niks doen met dezelfde voeding, dan lijkt me het probleem snel duidelijk?
Zoiezo is alles eruit en stap voor stap weer inbouwen altijd een betrouwbare methode. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Electromonkey op 06-12-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Electromonkey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:39:
Als beide mobo's niks doen met dezelfde voeding, dan lijkt me het probleem snel duidelijk?
Zoiezo is alles eruit en stap voor stap weer inbouwen altijd een betrouwbare methode. ;)
Of het ligt aan het RAM geheugen. Of het ligt aan de CPU. Of het ligt aan....

Zo simpel is het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Nou, kwam erachter dat ik voor mijn vader recentelijk een nieuwe pc in elkaar had gezet, die voeding kon ik wel ff gebruiken.
naja, daarmee deed die het dus wel, nu is alleen de vraag, heeft de mediamarkt ook nog een beetje degelijke voedingen aangezien die de enige is die nog open is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:29
Naar mijn weten verkoopt de mediamarkt geen voedingen los. Dan zul je toch echt bij een computer speciaalzaak moeten gaan zoals: mycom, paradigit en dergelijke.

Helaasch ze verkopen daar geen pakjes geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

tha_crazy schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:54:
Nou, kwam erachter dat ik voor mijn vader recentelijk een nieuwe pc in elkaar had gezet, die voeding kon ik wel ff gebruiken.
naja, daarmee deed die het dus wel, nu is alleen de vraag, heeft de mediamarkt ook nog een beetje degelijke voedingen aangezien die de enige is die nog open is nu
NEE!
Voor zover ik mij herinner verkopen ze bij Media Markt alleen Trust (of gelijkaardige merken) voedingen.
Deze zijn werkelijk ROMMEL en doen de levensduur van je PC niet ten goede.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
Helaas, hebben ze inderdaad niet.
Die gozer sprak 1 zin tegen me en ik wist gelijk waar ik was.

Vroeg aan hem het volgende:
Pardon, waar liggen hier de voedingen voor de pc´s?
MM: Je bedoeld voor een laptop?

Ze worden daar echt niet geselecteerd op kennis.
Uiteindelijk ook nog maar ff een oudere man geholpen die een scanner nodig had voor thuis die wel op Windows 7 werkte, en me daar zo snel mogelijk uit de voeten gemaakt _O-
Pagina: 1