Hallo allemaal,
Enige tijd geleden is mijn cpu koeler kapot gegaan, de fan was gaar.
Nadat ik gister mijn pc een halfuur liet afkoelen heb ik de koeler vervangen voor een nieuwe.
Sinds het vervangen loop ik tegen een vervelend probleem aan. De pc freezed volledig tijdens het spelen van een game(linux(wine), windows).
Ik heb al een paar mogelijke oorzaken kunnen uitsluiten:
Pc raakt oververhit: dit is niet het geval, tijdens het spelen was de CPU 55C, de gpu 42 en mobo 38
Weet iemand wat het dan wel kan zijn?
Mijn pc is nu +- 3 jaar oud, dus "even" iets vervangen is helaas niet meer aan de orde
Specs:
Mobo: Asus p5n-d
CPU: Intel core2quad q8400 2.66 ghz
PSU: Zalman ZM500-ST 500W
RAM: Kingston HyperX KHX6400D2K2(2x 1gb) + andere variant van Kingston, ook 2 reepjes van 1 gig. Totaal 4 gb dus.
HDD/SSD: ocd vertex2 120gb. + WD green 640gb + WD black 750GB
Graka: MSI GeForce GTX 560 Ti, 1GB, Twin Frozr II OC
Wie kan mij helpen met dit mysterie? Het is vooral vreemd dat het puur tijdens het gamen gebeurd, dan zou je dus in theorie hdd problemen al kunnen uitsluiten
Enige tijd geleden is mijn cpu koeler kapot gegaan, de fan was gaar.
Nadat ik gister mijn pc een halfuur liet afkoelen heb ik de koeler vervangen voor een nieuwe.
Sinds het vervangen loop ik tegen een vervelend probleem aan. De pc freezed volledig tijdens het spelen van een game(linux(wine), windows).
Ik heb al een paar mogelijke oorzaken kunnen uitsluiten:
Pc raakt oververhit: dit is niet het geval, tijdens het spelen was de CPU 55C, de gpu 42 en mobo 38
Weet iemand wat het dan wel kan zijn?
Mijn pc is nu +- 3 jaar oud, dus "even" iets vervangen is helaas niet meer aan de orde
Specs:
Mobo: Asus p5n-d
CPU: Intel core2quad q8400 2.66 ghz
PSU: Zalman ZM500-ST 500W
RAM: Kingston HyperX KHX6400D2K2(2x 1gb) + andere variant van Kingston, ook 2 reepjes van 1 gig. Totaal 4 gb dus.
HDD/SSD: ocd vertex2 120gb. + WD green 640gb + WD black 750GB
Graka: MSI GeForce GTX 560 Ti, 1GB, Twin Frozr II OC
Wie kan mij helpen met dit mysterie? Het is vooral vreemd dat het puur tijdens het gamen gebeurd, dan zou je dus in theorie hdd problemen al kunnen uitsluiten