Ik heb vraag over mobiel tarieven bij Hi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03 10:56
Wie kan mij duidelijk maken ?
Ik weet niet hoe ik het moet verwoorden of beginnen.
Mijn provider is Hi, ik heb mijn nummer bijna 5 jaar al.
Vandaag heb ik mijn factuur specificatie gekeken en nleek dat ik minuten tarief betaal dus, ik betaal boven 100 euro per maand.
ik heb Hi 2011 E60 Messaging die geldig is tot 22 januari 2014, Gewenste ingangsdatum
29−03−2012 in mijn overeenkomst bij KPN. Als ik naar me eerste factuur kijk die is 21 - 11 - 2011.

Mijn vraag is tweakers?
ik heb de klantenservice gebeld en gevraag hoe het nauw zit waarom ik drie dubbel van me abonnement betaal, de telefonist zij dat het op de oude manier berekend word dus minuten tarief. De nieuwe tarief is niet bij mj toegepast. 1200 is gratis als ik mijn rekening kijk is er 06-12001200 berekend, heb absaluut niet 06-12001200 gebeld bij de laaste gesprek heb dit keer een screenshot gemaakt dat ik 1200 gebeld heb, als volgende factuur kom ga ik kijken hoe ze het berekend hebben. Manier, de vrouw die mij hielp was ook niet vriendelijk ze zij dat ik zelf heb getekend telkens wat ik vroeg gaf ze deze antwoord. Ze zei dat ik ook geen bezwaarschrift kon indienen.?!

Ik weet dat in 2010 telecom wet verandert is. Hoe zit het nauw ? Een oude abonnement verlengen dan maak je toch een nieuw contract? En ze zij dat ik in 2011 een abonnement heb aangeschaft terwijl 22 januari 2014 mijn abonnement verloopt hier klopt iets niet !?
Dit abo is een verlengt met nummer behoud dus heb een nieuwe abo aangeschaft. En de oude tarief geld dit dan of moet het tog de nieuwe tarief zijn.

Ik weet niet wat ik moet doen wie kan mij hierbij helpen of uitleggen hoe het telecomregels in elkaar zit.

Sorry voor mijn Nederlands

[ Voor 7% gewijzigd door Silahsor op 06-12-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Laten we eerst eens proberen de situatie helder te krijgen:

Je hebt waarschijnlijk in januari 2012 verlengd. Met een 2 jarig contract, waarvan de tariefsvorm uit 2011 komt. Vandaar de benaming 2011. De ingangsdatum staat trouwens gewoon op je contract. Dit heb je gekregen, of via de post, of via de mail. Je standaard maandbedrag is 60 euro per maand, los van eventuele kortingen, afbetaling van een telefoon (?), en buitenbundel tarief. (100 euro is trouwens bijna 2x je standaard maandbedrag, niet 3x ;))

Goed, hiervan uitgaande: Je hebt dit abonnement al bijna een jaar. Hoeveel betaalde je die andere maanden dan? Is dit hoge bedrag incidenteel, of betaal je dit altijd? In het laatste geval, stel jezelf dan eens de vraag waarom je er nu pas achter komt?

Je kunt online verschillende rapporten aanmaken en een compleet overzicht van je gebruik uitdraaien. Dit kan ook van je voorgaande facturen. Daar komt álles op te staan. Ook gratis nummers, 09xx nummers, buitenlandse nummers, noem maar op. Als je de klantenservice belt, staat dit er dus ook bij. Dit wordt niet in rekening gebracht, of je zou al vanuit het buitenland moeten bellen.

Jouw contract duurt 2 jaar. Immers, je hebt een contract voor 2 jaar afgesloten. De telecomregels zijn in zoverre veranderd, dat je contract daarna niet stilzwijgend met een jaar verlengd mag worden, maar dat je vanaf de afloopdatum iedere maand kunt opzeggen. Je zit er dus inderdaad tot aan de afloopdatum aan vast. Dat zal de dame van de klantenservice bedoeld hebben. Als je je contract erbij pakt, kun je kijken wanneer je contract is ingegaan. Het zou natuurlijk kunnen dat de afloopdatum niet klopt. Dat kun je met behulp van je contract aantonen. Dat is dan ook gelijk je enige kans als de berekening verder klopt.

Dan keer ik even terug naar de oorzaak van de hoge kosten:
- Bel je vaak naar het buitenland?
- Heb je nog andere bundels (zoals een vakantiebundel, internetbundel of sms-bundel) geactiveerd?
- Bel jij zelf vaak vanuit het buitenland?
- Heb je een telefoon die constant op het internet zit, terwijl je internetbundel niet voldoende is?
- Hoe hoog is je datalimiet?
- Kijk je toevallig veel filmpjes op je telefoon? (als mogelijke oorzaak van veel datagebruik)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Nieuwe reactie naar aanleiding van DM

Het is voor mij trouwens al weer een tijdje geleden dat ik Hi had, dus ik weet niet meer alles correct van buiten. Maar op www.hi.nl kun je gewoon inloggen als je klant bent en je gegevens nakijken. Je hebt je huidige verbruik daar toch ook al kunnen bekijken? Als ik het mij goed herinner staat daar ook een dropdown menuutje bij waar je een periode kunt kiezen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Ik heb dit abo al bijna een jaar, ik betaal 80,90, 100 +. Ik ben dit jaar op vakantie gewest en heb ik gebeld naar NL was wel redelijk bedrag.

Ik bel niet vaak naar buitenland 1 of 2 keer permaand. ik heb standaart kaal bundel, 1200 mb data
ga ik niet over mijn limiet heen. me telefoon zit constant op internet als ik thuis ben gebruik ik de wifi en op me werk ook wifi. filmpje kijken doe ik wel maar dan is het verbonden op wifi.

De eerste factuur die ik gekregen heb is op 21 - 11 - 2011 dus het is een abo van 2011 maar waarom staat er dandat geldig is tot 22 januari 2014 ?

Ik heb wel paarkeer gebeld naar 0900 nummers upc vooral maar niet dat ik uren lang praat.

Ze brekenen per minuten af als een gesprek van 10 seconden is 0,25,- cent - 1,01 is 0,50 cent de 1 seconde telen ze voor 1 minuten. Hoe zit het dan nu dat het tog op de oude tarief word berekend terwijl de wet geven 2010 verandert is. Een bestaand abo toch niet geweizigt word.

[ Voor 16% gewijzigd door Silahsor op 06-12-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het mogelijk dat je je contract eind 2011 hebt verlengd terwijl je oude abonnement nog liep? En dat je daarbij een nieuwe telefoon hebt gekozen?

In dat geval zou ik het wel logisch vinden als je al een factuur in 2011 hebt gekregen, terwijl je oude abonnement pas in januari 2012 afliep. Zodoende zou je nieuwe abonnement dan ook pas op 22 januari 2012 zijn ingegaan, ondanks dat je het eerder had afgesloten. :)

Met de wetgeving ben ik niet vertrouwd genoeg om uitspraken te doen over afrekenen per seconde/per minuut. Ik weet niet precies voor welke abonnementen dit geldt, en vanaf welke datum dit geldt. Iemand anders kan hier vast uitsluitsel over geven.

Over het bellen naar 0900 nummers: volgens mij vallen deze ook buiten je bundel. Als ik het goed heb begrepen betaal je dus de kosten van het 0900 nummer, en daarnaast de gesprekskosten als buitenbundeltarief. Dit weet ik niet zeker maar is een vermoeden!
Je gesprekken naar het buitenland vallen standaard in het buitenbundeltarief. Deze komen dus óók boven op je maandbedrag. En zo tikt het helaas hard aan. SMS naar buitenlandse nummers vallen óók buiten je bundel.

Om in de toekomst de kosten wat te drukken, zou je eens kunnen kijken hoe vaak en hoe lang je naar het buitenland belt iedere maand. Misschien is dit stiekem toch vaker of langer dan je zelf inschat. Dan zou je ook eens kunnen kijken of je hier alternatieven voor kunt vinden, zoals Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silahsor
Ik heb hem in 2011 verlengt in 2012 is het ingegaan dan, want ik mocht het verlengen. ik heb gevraag dat het geld voor alle providers in NL dan, 0900 nummers vallen buiten het is niet inbegrepen. buitenland bellen heb ik gegkeken dit maand 4 euro maar, ik zal de andere effen kijken wat de bedragen zijn. sms doe ik bijna nooit whatsapp gebruik ik. hmm ik zal effen verder kijken hoe het nouw geregeld is.

dankje man voor je hulp
Pagina: 1