Hoi,
Ik probeer het "probleem" eventjes punctueel te weerleggen:
- Ik heb een Drobo (1e generatie) staan met 4x 500GB HDD's opgesteld in RAID 5 waarvan nu nog maar 260GB in verbruik is;
- Ik heb een nieuwe NAS gekocht, Thecus N5550. Hier passen 5 HDD's in;
- Ik heb een PopcornHour A200 met een 2TB HDD, waarvan 700GB in verbruik is;
- Op mijn mbp heb ik een 120GB SSD, waarvan 35GB nog vrij is;
- Heb nog een kleine externe HDD met 320GB, waarvan de helft nog vrij is.
Nu het volgende:
Ik wil alles wat op mijn Drobo staat naar mijn NAS overzetten. Hoe doe ik dat? Kan ik gewoon alle vier de HDD's van mijn Drobo eruit halen en in de NAS stoppen?. Alleen wil ik ook dat al mijn films erop staan, deze staan allemaal op de HDD van mijn Popcorn.
Hoe gaan we dit doen?
ik wil uiteindelijk mijn hele backup van mijn Drobo en alle films van mijn Popcorn naar mijn NAS brengen. Ik keek net in de doos en heb een netwerkkabel erbij gekregen. Geen USB of wat dan ook kabel verder.
Opties die ik bedacht: alle 4 HDDS in de NAS zetten. Popcorn HDD naar Drobo en dan Drobo als slave gebruiken om alles naar de master (NAS) te kopieeren. Om dan uiteindelijk de HDD van de Drobo (dus de Popcorn) bij de NAS toe te voegen zodat ik 4TB zal hebben.
Wat ik uiteindelijk wil is:
- elke week backups van mijn mbp naar de NAS;
- alle films van mijn NAS op tv zien (zit HDMI out op!);
- Apple TV 3 (want de hdmi out blijft op stereo en wil dts
) - maar koop deze pas bij jailbreak;
- sabnzb, couchpotato en sickbeard gebruiken (allemaal op afstand met 1 app voor mijn iPhone).
Ok! Hopelijk genoeg informatie!
want ik weet het niet meer! 
Sorry als ik n00b vragen heb
alvast bedankt!
Ik probeer het "probleem" eventjes punctueel te weerleggen:
- Ik heb een Drobo (1e generatie) staan met 4x 500GB HDD's opgesteld in RAID 5 waarvan nu nog maar 260GB in verbruik is;
- Ik heb een nieuwe NAS gekocht, Thecus N5550. Hier passen 5 HDD's in;
- Ik heb een PopcornHour A200 met een 2TB HDD, waarvan 700GB in verbruik is;
- Op mijn mbp heb ik een 120GB SSD, waarvan 35GB nog vrij is;
- Heb nog een kleine externe HDD met 320GB, waarvan de helft nog vrij is.
Nu het volgende:
Ik wil alles wat op mijn Drobo staat naar mijn NAS overzetten. Hoe doe ik dat? Kan ik gewoon alle vier de HDD's van mijn Drobo eruit halen en in de NAS stoppen?. Alleen wil ik ook dat al mijn films erop staan, deze staan allemaal op de HDD van mijn Popcorn.
Hoe gaan we dit doen?
Opties die ik bedacht: alle 4 HDDS in de NAS zetten. Popcorn HDD naar Drobo en dan Drobo als slave gebruiken om alles naar de master (NAS) te kopieeren. Om dan uiteindelijk de HDD van de Drobo (dus de Popcorn) bij de NAS toe te voegen zodat ik 4TB zal hebben.
Wat ik uiteindelijk wil is:
- elke week backups van mijn mbp naar de NAS;
- alle films van mijn NAS op tv zien (zit HDMI out op!);
- Apple TV 3 (want de hdmi out blijft op stereo en wil dts
- sabnzb, couchpotato en sickbeard gebruiken (allemaal op afstand met 1 app voor mijn iPhone).
Ok! Hopelijk genoeg informatie!

Sorry als ik n00b vragen heb