Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Dinsdagnamiddag heb ik een 4tal uur doorgebracht in een schuilhut in een bos. In plaats van deze in de respectievelijke verzameltopics te plaatsen, heb ik besloten om er een Showcase van te maken, in de hoop meer reacties te krijgen dan enkel van de gewoonlijke bezoekers van de dieren- en vogeltopics.

Ik heb getwijfeld over testcase/showcase, gekozen voor showcase, indien jullie niet akkoord zijn hiermee, laat het gerust weten!

1 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8488/8248057056_3255c16f44_z.jpg
Red Squirrel II by LaurentSt, on Flickr

2 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8486/8252659114_ab73870f47_z.jpg
Red Squirrel III - update by LaurentSt, on Flickr

3 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8062/8248126218_eaa01be040_z.jpg
Red Squirrel V by LaurentSt, on Flickr

4 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8199/8248782589_188a9015be_z.jpg
Jay II by LaurentSt, on Flickr

5 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8202/8248780469_8d1bbfda2d_z.jpg
Jay VI by LaurentSt, on Flickr

6 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8340/8250242126_cf28f9b0e2_z.jpg
Great Spotted Woodpecker by LaurentSt, on Flickr

7 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8338/8249389615_e8709d66de_z.jpg
Great Tit III by LaurentSt, on Flickr

8 Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8479/8249388691_e3a6498de9_z.jpg
Great Tit V by LaurentSt, on Flickr

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:17

the mod man

iets van beeldmaker

Behalve dat nummer 7 net wat donker aandoet binnen de serie vind ik het zeker een showcase!

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riskant om het zelf showcase te noemen, maar in dit geval zeker terecht!

#1: erg mooi, zoals al eerder benoemd.
#2: ook weer erg leuk, leuke pose, mooie kleuren en wederom mooi de contrasterende besjes
#3: mooi, maar na #1 en #2, zou ik deze eigenlijk weglaten. (of 2 weg laten)
#4: jammer dat de reflectie aan de onderkant wat krap is
#5: mooi scherp, weinig op aan te merken eigenlijk
#6: één van de beste wat mij betreft. Heerlijke kleuren, mooie bokeh.
#7: misschien wat donker inderdaad
#8: bokeh misschien wat onrustig, maar dat is als ik wat kritiek moet geven, eigenlijk gewoon weer erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Bedankt voor de commentaren tot nu toe. Ik ben blij dat jullie het ook showcasewaardig vinden, ik had een beetje schrik om het zelf zo te noemen :)

Ik heb nummer 2 geupdate, ietsje krapper vanonder zodat je enkel nog mos ziet ipv nog aarde etc, na een terechte opmerking op een ander forum.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
#3 en #4 zijn erg mooi! :)

Ik twijfel wel over de showcase-waardigheid. Het zijn erg mooie foto's, maar er zitten veel foto's van hetzelfde onderwerp tussen. #1, #2 en #3 zijn van eenzelfde eekhoorn, #4 en #5 zijn hetzelfde en #7 en #8 ook. Van een showcase verwacht ik persoonlijk alleen de beste shots van deze dubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Nordlys schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:44:
#3 en #4 zijn erg mooi! :)

Ik twijfel wel over de showcase-waardigheid. Het zijn erg mooie foto's, maar er zitten veel foto's van hetzelfde onderwerp tussen. #1, #2 en #3 zijn van eenzelfde eekhoorn, #4 en #5 zijn hetzelfde en #7 en #8 ook. Van een showcase verwacht ik persoonlijk alleen de beste shots van deze dubbelen.
Ik snap wat je bedoelt, maar persoonlijk vond ik deze foto's verschillend genoeg, het zijn wel degelijk andere poses en andere composities etc. Als je een showcase maakt van modellen of auto's maakt, mag je dan ook enkel maar één foto van hetzelfde model of dezelfde auto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
3 en 4 zijn misschien wel juist de minste; reflectie draagt weinig bij, en maakt de compositie net wat rommeliger. Daarnaast is het voor beide dieren net een 'dood' moment. Vooral foto 2 is een pak beter, prachtfoto. Sowieso hebben alle foto's heerlijk licht, en fraaie kleuren! De mooie bokeh mag er natuurlijk ook zijn. De geïsoleerde vogelshots zijn goed uitgevoerd maar wellicht wat gewoontjes om op te vallen.

Met wat voor lens is dit geschoten (die in je signatuur zal helaas niet bestaan)

[ Voor 9% gewijzigd door inquestos op 07-12-2012 17:03 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
inquestos schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:02:
3 en 4 zijn misschien wel juist de minste; reflectie draagt weinig bij, en maakt de compositie net wat rommeliger. Daarnaast is het voor beide dieren net een 'dood' moment. Vooral foto 2 is een pak beter, prachtfoto. Sowieso hebben alle foto's heerlijk licht, en fraaie kleuren! De mooie bokeh mag er natuurlijk ook zijn. De geïsoleerde vogelshots zijn goed uitgevoerd maar wellicht wat gewoontjes om op te vallen.

Met wat voor lens is dit geschoten (die in je signatuur zal helaas niet bestaan)
Alle foto's werden gemaakt met een Canon 450D met een Sigma 120-300 f/2.8 OS en soms met een Kenko Pro 300 1.4 DG teleconverter ertussen.

Bij 4 vond ik de reflectie juist wel wat toevoegen, omdat het lijkt alsof deze Gaai zijn spiegelbeeld bekijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door LaurentS op 07-12-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
LaurentS schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:58:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar persoonlijk vond ik deze foto's verschillend genoeg, het zijn wel degelijk andere poses en andere composities etc. Als je een showcase maakt van modellen of auto's maakt, mag je dan ook enkel maar één foto van hetzelfde model of dezelfde auto maken?
Vergelijkingen met auto's gaan bijna nooit op :P

Als je een showcase van één auto wilt maken, dan zou dat kunnen door bijv. sterk af te wisselen in:
- Compositie (detailshot van de velgen, interieur vs. hele auto)
- Afwisselende omgeving (rijdende actiefoto vs. stilstaande foto)

Als de showcase allemaal dezelfde type foto's van de auto bevat, dan vind ik het ook niet showcasewaardig.

Bij #7 en #8 vind ik het verschil tussen de foto's erg mager (voelt erg aan als dezelfde foto's), bij #1, #2 en #3 ook. Bij #4 en #5 vind ik het beter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Nordlys schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:26:
[...]

Vergelijkingen met auto's gaan bijna nooit op :P

Als je een showcase van één auto wilt maken, dan zou dat kunnen door bijv. sterk af te wisselen in:
- Compositie (detailshot van de velgen, interieur vs. hele auto)
- Afwisselende omgeving (rijdende actiefoto vs. stilstaande foto)

Als de showcase allemaal dezelfde type foto's van de auto bevat, dan vind ik het ook niet showcasewaardig.

Bij #7 en #8 vind ik het verschil tussen de foto's erg mager (voelt erg aan als dezelfde foto's), bij #1, #2 en #3 ook. Bij #4 en #5 vind ik het beter gedaan.
Ok, bedankt voor je eerlijke mening, ook al is deze niet hetzelfde als die van mij :)

Verschil tussen 7 en 8 is voor mij: lichte vs donkere achtergrond, zitten op andere plaats, het ene is een nog jonge vogel, terwijl de andere een volwassen vogel is. Tussen 1,2,3 met reflectie aan het eten, zonder reflectie in de lens kijken, klaar om weg te springen en 3 closeup van alleen zijn kop en schouders in profiel. Ik vind dat persoonlijk een groot genoeg verschil, jij blijkbaar niet, geen probleem :)

Zijn er nog mensen die Nordlys mening delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 4 en 5 vind ik het nog wel meevallen, zoals ik al zei vind ik 3 foto's van de eekhoorn inderdaad wat veel. 7 en 8 twijfel ik, begrijp het punt van Nordlys. Nu moet ik ook zeggen dat ik 7 wel de minste vind (nog wel mooi, maar kijkend naar de serie), met het donkere en het onscherpe vlak rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens kan ik me voorstellen dat je er een showcase van gemaakt hebt, want het zijn gewoon goede foto's, om trots op te zijn! Aan de andere kant kan ik me ook wel vinden in de kritische houding van Nordlys. Persoonlijk laat ik het liever over aan de mods. Soms twijfel ik, maar uiteindelijk maak ik er dan toch gewoon een testcase van. Het heeft juist wel iets leuks als je testcase door de mods van Tweakers omgedoopt wordt tot showcase, ook een soort van signaal naar iedereen dat het 'gezien moet worden'.

1 Spiegeling is op zich leuk, maar wat groezelig/onrustig. Een uitsnede van alleen de bovenste helft had ik mooier gevonden.
2 Mooi die gespannen houding van de eekhoorn.
3 Een close up uitsnede van de kop en het klauwtje wat het nootje vasthoud zou perfect zijn.
4 Leuke foto.
5 Mooie close up.
6 Ook mooi dichtbij. Lijkt alsof de focus meer op de klauw ligt ipv op de kop, maar kan het op de verkleining niet goed zien.
7 Zonde van die plakaat bokeh rechtsonder.
8 Mooie foto, mooi hoe het hele Koolmeesje precies in het scherptegebied staat.

Ik vond tussen de foto's op je photostream ook nog een Roodborstje en een Sijsje, die hadden hier eigenlijk niet mogen ontbreken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Heel mooie foto's! De kleuren zijn erg fijn. Doen me denken aan de lente/zomer, maar het is winter :s. Alleen bij 5 en 7 spijtig dat de achtergrond saaier is.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:44:
Ik vond tussen de foto's op je photostream ook nog een Roodborstje en een Sijsje, die hadden hier eigenlijk niet mogen ontbreken. ;)
Deze vond ik persoonlijk qua fotografische kwaliteit iets minder, vandaar dat ik deze hier niet bijgezet had, maar ga deze zeker nog op tweakers plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Offtopic: @LaurentS
Heb ik wat gemist? In je signature staat: Signon 10-420 f1.8 IS OS HSM. Die lens wil ik ook wel hebben :9~

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@ witeken: Kijk een beetje hoger ;) Die lens bestaat inderdaad niet, het is een samenvoeging van alle lenzen die ik heb.
LaurentS schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:11:
[...]

Alle foto's werden gemaakt met een Canon 450D met een Sigma 120-300 f/2.8 OS en soms met een Kenko Pro 300 1.4 DG teleconverter ertussen.

Bij 4 vond ik de reflectie juist wel wat toevoegen, omdat het lijkt alsof deze Gaai zijn spiegelbeeld bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:52

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie serie Laurent! Vooral foto's 2, 5 en 6 spreken me aan. Nummer 7 vind ik wat minder omdat hij wat donkerder van opzet is dan de rest.

Wat mij vooral opvalt zijn de heldere kleuren in de foto's. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
Erg mooie serie, leuke composities en schitterende plaatjes.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat een showcase niet met zoveel van hetzelfde mag. Als je een showcase hebt met een model, moet je dan ook steeds het model wisselen? Ben het dan ook niet met die opmerking eens, dit zijn naar mijn mening mooie showcase foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nee, zelfde als met het verhaal met de auto: zorg voor genoeg afwisseling. Afwisseling in omgeving, kleding, you name it. Wat je genoeg afwisseling vindt is smaak en daar zijn wij het dus kennelijk niet over eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan de definitie wat een showcase moet zijn of niet.. in een ander topic?

Is offtopic en doet afbreuk aan de mooie foto's van de TS. _/-\o_

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Strakke platen Laurent!
2 is mijn favoriet, mag wel iets frisser qua afwerking.
7 vind ik qua houding het mooist, jammer van die tak rechts en de donkere achtergrond.
Erg leuke serie :) Als ik tijd heb, moet ik ook weer eens fotograferen...
Bij welke schuilhut was je? Han bouwmeester?

• LaurentS
Scirocco schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:56:
Strakke platen Laurent!
2 is mijn favoriet, mag wel iets frisser qua afwerking.
7 vind ik qua houding het mooist, jammer van die tak rechts en de donkere achtergrond.
Erg leuke serie :) Als ik tijd heb, moet ik ook weer eens fotograferen...
Bij welke schuilhut was je? Han bouwmeester?
Nee, een schuilhut in België :)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mooie platen! :)

Tussen 2 en 3 had je wel een keuze mogen maken wat mij betreft, zeker aangezien nummer 1 er ook aardig op lijkt zorgt dit voor te weinig variatie naar mijn mening (ook al zijn het mooie foto's!). Het minste shot uit de serie vond ik foto nummer 7, daar vind ik de achtergrond te donker en daarom niet zo goed bij het onderwerp passen ;)

Nummer 2 is wel mijn favoriet denk ik maar zoals Scirocco ook al aangaf, met wat nabewerking zou er waarschijnlijk nog wat meer uit te halen zijn. Hoe dan ook, het is gewoon een goeie foto ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Wat zouden jullie dan anders nabewerken aan nummer 2? 'Frisser', dus minder contrast en 0.33 meer belichting?

Pagina: 1