Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV aankoop nieuwe 40 inch tv.

Pagina: 1
Acties:

• afca123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe tv gaan kopen. Mijn keus is gevallen op deze tv. pricewatch: Samsung UE40ES5500. Heeft iemand ervaring met deze tv?

Verder Zoek ik naar een tv 40 inch. Of andere. Maar zou wel graag willen weten waarom die ..
Wil hem gaan gebruiken voor
natuurlijk tv kijken
Voornaamelijk voetbal en films.
ps3 aansluiten.
scart aansluiting voor glasvezel.

misschien internetten hoeft niet perse.

budget tot 450.

Heb nu nog een oude doos als tv binnenkort maar ns flink upgraden dus.

Wie kan me verder helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door afca123 op 09-12-2012 18:58 ]

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Thuis heb ik deze staan: pricewatch: Philips 42PFL3507H

Het is natuurlijk altijd een persoonlijke voorkeur welk merk/model je kiest. In mijn ervaring heb je voor dit geld altijd een prima TV. Het moet natuurlijk ook bij je TV meubel passen enzo.

Ik vind bovenstaande philips mooi beeld produceren en tevens genoeg aansluiting voor zowel xbox als ps3. Meer apparatuur heb ik er ook niet aanhangen moet ik zeggen. De build in speakers zijn van prima kwaliteit.

Ik zelf heb geen ervaring met de Samsung die je aankaart maar lijkt me een prima tv. Ze produceren prima displays naar mijn weet.

P.s bovenstaande philips is wel 42 inch

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Alsjeblieft niet die twee modellen. Als je een slechte televisie wilt hebben, dan koop je dat. Je budget voor een 40" model is ook wel heel erg laag. Daar haal je het onderste uit de kast mee.

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Dimens schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:52:
Alsjeblieft niet die twee modellen. Als je een slechte televisie wilt hebben, dan koop je dat. Je budget voor een 40" model is ook wel heel erg laag. Daar haal je het onderste uit de kast mee.
Je kraakt alles af. Maar geeft geen reden. En geen verdere advies. Hier heb ik weinig aan.

• Dimens
afca123 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:54:
[...]

Je kraakt alles af. Maar geeft geen reden. En geen verdere advies. Hier heb ik weinig aan.
Tja, daar heb ik zo mijn redenen voor. Het zijn gewoon slechte televisies en dit komt ook van eigenaren zelf; androidlover in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14"

Als je mijn advies wilt voor jouw budget; Samsung PS43E490 of PS43E450

Als je mijn advies wilt; Sparen voor een TX-P42UT50 of als je een echte hele goede wilt hebben voor weinig geld de Panasonic TX-P42ST50. Maar ik zou je zeker aanraden om minimaal voor de UT50 te sparen. Iets boven je budget maar zeker het geld waard.

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:54:
[...]

Tja, daar heb ik zo mijn redenen voor. Het zijn gewoon slechte televisies en dit komt ook van eigenaren zelf; androidlover in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14"

Als je mijn advies wilt voor jouw budget; Samsung PS43E490 of PS43E450

Als je mijn advies wilt; Sparen voor een TX-P42UT50 of als je een echte hele goede wilt hebben voor weinig geld de Panasonic TX-P42ST50. Maar ik zou je zeker aanraden om minimaal voor de UT50 te sparen. Iets boven je budget maar zeker het geld waard.
Valt me op dat je me alleen stuurt in de richting van Plasma tv´s. Wat is hier het voor of nadeel van tot lcd? Zelf kies ik eigenlijk voor LCD.

Wel beetje raar dat je meteen 2x mijn budget gaat adviseren...
Maar bedankt voor je reactie...

• Dimens
afca123 schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:57:
[...]

Valt me op dat je me alleen stuurt in de richting van Plasma tv´s. Wat is hier het voor of nadeel van tot lcd? Zelf kies ik eigenlijk voor LCD.
Plasma heeft veel voordelen tegenover LCD. Betere kleuren, betere zwartwaarden, betere kijkhoek, geen last van motion blur en vrijwel nooit van motion judder, geen soap opera effect, geen last van backlight bleeding/clouding, relatief kleine kans op banding t.o.v. LCD en vast nog meer maar ik kom er even niet op.

Nadelen zijn hoge energieverbruik, mogelijke trillingen, reflectie en retentie. Ja, ik ben een echte plasma fanaat maar als je in de wereld zit, kun je ook wel begrijpen waarom ik dat ben. En echt waar, weinig mensen die ontevreden zijn met hun plasma televisie.
Wel beetje raar dat je meteen 2x mijn budget gaat adviseren...
Maar bedankt voor je reactie...
De Panasonic ST50 is gewoon een ontzettend goed model. Als je het geld ervoor hebt, zou ik hem zeker kopen. Echter als je dat niet hebt, zou ik toch echt doorsparen voor een UT50 en die kopen. Dat is mijn advies. Als je dat niet wilt, oké. So be it. Maar je wilt toch advies? Als je geen advies wilt, dan moet je het ook niet vragen. Dit is mijn advies. Gebruik het of niet, dat is aan jou.

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:13:
[...]
Plasma heeft veel voordelen tegenover LCD. Betere kleuren, betere zwartwaarden, betere kijkhoek, geen last van motion blur en vrijwel nooit van motion judder, geen soap opera effect, geen last van backlight bleeding/clouding, relatief kleine kans op banding t.o.v. LCD en vast nog meer maar ik kom er even niet op.

Nadelen zijn hoge energieverbruik, mogelijke trillingen, reflectie en retentie. Ja, ik ben een echte plasma fanaat maar als je in de wereld zit, kun je ook wel begrijpen waarom ik dat ben. En echt waar, weinig mensen die ontevreden zijn met hun plasma televisie.

[...]

De Panasonic ST50 is gewoon een ontzettend goed model. Als je het geld ervoor hebt, zou ik hem zeker kopen. Echter als je dat niet hebt, zou ik toch echt doorsparen voor een UT50 en die kopen. Dat is mijn advies. Als je dat niet wilt, oké. So be it. Maar je wilt toch advies? Als je geen advies wilt, dan moet je het ook niet vragen. Dit is mijn advies. Gebruik het of niet, dat is aan jou.
Bedankt met je reactie, op dit moment heb ik het geld niet voor een ut50. Ik zit op een kamer waar namelijk veel licht inval is en daarom kies ik eigenlijk liever voor LCD of Led.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
afca123 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:54:
[...]

Bedankt met je reactie, op dit moment heb ik het geld niet voor een ut50. Ik zit op een kamer waar namelijk veel licht inval is en daarom kies ik eigenlijk liever voor LCD of Led.
Dat is niet echt een argument toch ? Lichtinval kan je heel makkelijk voorkomen door middel van gordijnen/lamellen/ander soort raamspul.

Maar ik snap je voorkeur voor LCD wel. Een tv koop je niet zomaar, het is een toestel wat minimaal 6 tot 8 jaar moet staan (in mijn geval dan). Even iets doorsparen en je hebt (veel) meer plezier van je toestel.

* kaos001 heeft ooit een Sony 40 inch gekocht voor dik 1100 euro. Ja ik ben er nog steeds blij mee :)

Soundcloud

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Toch komt die Samsung steeds overal bovenuit. Binnenkort nog maar een keer naar de MM om te kijken of dat hem wordt. Sta ook nog wel open voor andere merken als die beter zouden zijn dan deze HD tv. Reacties altijd welkom.

• Dimens
afca123 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:29:
Toch komt die Samsung steeds overal bovenuit. Binnenkort nog maar een keer naar de MM om te kijken of dat hem wordt. Sta ook nog wel open voor andere merken als die beter zouden zijn dan deze HD tv. Reacties altijd welkom.
Waar bovenuit? In serieuze reviews worden die ook alleen maar afgekraakt.

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:49:
[...]

Waar bovenuit? In serieuze reviews worden die ook alleen maar afgekraakt.
Bij enkele website waar je alles kunt selecteren. Prijs, inches, etc.(tweakers pricewatch, http://www.hdtvtest.co.uk/selector.php) Ik ben laatst bij de mm geweest. Bij de mediamarkt hebben ze alleen de 32 inch en 46 inch. Verder vond ik dit een mooie tv en deze tvs komen overeen met de 40 inch alleen die bovenstaande zijn wat groter en of kleiner. Nu dus even kijken waar ik de 40es5500 ga bestellen. Of weten jullie een andere tv die beter is?

[ Voor 7% gewijzigd door afca123 op 25-12-2012 23:45 ]

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Bij voetbal kijken zou ik in de betaalbare klasse toch serieus aan plasma denken i.v.m. de bewegingsresolutie. Die is toch stukken minder op een LCD (LED) tv, tenzij je een dure koopt met snelle scanning backlight en motion interpolation (met marketing termen als 400 of 800 Hz motion rate e.d.). Maar dan is ie wel 2 keer zo duur als een plasma tv van hetzelfde formaat.

• Dimens
afca123 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 23:41:
[...]

Bij enkele website waar je alles kunt selecteren. Prijs, inches, etc.(tweakers pricewatch, http://www.hdtvtest.co.uk/selector.php) Ik ben laatst bij de mm geweest. Bij de mediamarkt hebben ze alleen de 32 inch en 46 inch. Verder vond ik dit een mooie tv en deze tvs komen overeen met de 40 inch alleen die bovenstaande zijn wat groter en of kleiner. Nu dus even kijken waar ik de 40es5500 ga bestellen. Of weten jullie een andere tv die beter is?
Op HDTVtest.co.uk wordt hij dus afgekraakt. Hij krijgt niet voor niets een qualified recommendation waar een model lager het zelfs beter volgens hun doet.

Daarnaast kun je beter een plasma televisie nemen. Daarmee ben je veel beter af dan een goedkope LCD televisie.

Verwijderd

pricewatch: Toshiba 40TL933G

Heb ik nu een kleine maand en ben er zeer tevreden over. Voor die prijs een zeer goede tv in zijn klasse met weinig "typische" lcd problemen.

• afca123

afca123

PSN Blasterus15

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:20:
pricewatch: Toshiba 40TL933G

Heb ik nu een kleine maand en ben er zeer tevreden over. Voor die prijs een zeer goede tv in zijn klasse met weinig "typische" lcd problemen.
Mooie televisie. maar vind de zilveren kleur minder. Verder heb ik slechte ervaringen met toshiba.

Plasma lukt helaas niet omdat de televisie in een zeer lichte kamer komt te staan. (staat altijd de zon op veel ramen)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Kan je geen zonwering nemen? Met tv kijken in een bak licht moet je zoveel concessies doen aan de beeldkwaliteit, terwijl dat in principe niet nodig is als je het omgevingslicht maar kan aanpassen naar je activiteit.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Staar je niet blind op de hogere lichtopbrengst van een LCD. Wanneer er veel licht op de TV valt, zullen de donkere delen van het beeld wegvallen. Dat worden allemaal grijze vlakken, waardoor je uiteindelijk nog maar weinig informatie van je beeld krijgt. Wanneer je met direct invallend licht nog TV kijken wilt, is 400 cd/m2 zo ongeveer het noodzakelijke. Vrijwel geen enkele TV haalt dit. 300 cd/m2 is zo ongeveer de grens

Bij direct invallend licht is een vorm van zonnewering gewoon een must. Dit is volledig type TV onafhankelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Athome op 10-01-2013 20:02 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Dimens schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:54:
[...]

heb die tv hier ook staan, ik heb er echt geen last van!

Mijn advies is: ga gewoon in de winkel kijken wat je zelf mooi / fijn vind kijken.
Ieder persoon heeft andere eisen en voorkeuren qua beeld.

• Dimens
steffex schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:08:
[...]

heb die tv hier ook staan, ik heb er echt geen last van!
Zelfs de UE40EH5000, welke goedkoper is, presteert nog beter dan de UE40ES5500. Dat jij er geen last van hebt, wil ook niet zeggen dat het er niet is.
Mijn advies is: ga gewoon in de winkel kijken wat je zelf mooi / fijn vind kijken.
In de winkel krijg je altijd een vertekend beeld van wat de televisie nu werkelijk kan. In de winkel staan televisies in de winkel-modus en in deze modus staat alles heel fout ingesteld. In de winkel zijn de kleuren bijna altijd over-saturated en scherpte en contrast veel te hoog waardoor je dat neppe cartoon-achtige effect krijgt.
Ieder persoon heeft andere eisen en voorkeuren qua beeld.
Uiteindelijk vinden we allemaal een beeld wat zo dicht als mogelijk bij de werkelijkheid komt het mooiste. En de ene televisie is daar beter toe in staat dan de ander.
Pagina: 1