Interne netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo,

Op dit moment heb ik een externe usb adapter voor mijn internet dit is er een van kpn (gigaset 108). Maar deze valt telkens uit lijkt wel slaapstand of iets dergelijks.

Maar dat terzijde ik wil deze vervangen door een PCI e kaartje omdat deze niet duur zijn en 300mbit aan kunnen. De vraag is is deze combinatie mogelijk omdat ik het idee heb dat de aansluitingen qua lengte niet overeenkomen.

pricewatch: Asus P8H77-I

pricewatch: TP-Link TL-WN881ND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 09:40
Moederbord heeft 16x, kaartje 1x
Sleuf op moederbord is wat langer, maar past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Oke ja dat dacht ik al maar twijfelde. Videokaart gebruikt natuurlijk veel meer bandbreedte t.o.v een wifimkaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Je moet ook kijken naar de antenne. Ga er niet van uit dat je die 300mbit kunt halen. Dat al sowieso. Een netwerkkabel trekken is altijd beter dan draadloos (en je hebt al een gewone kabel poort op je desktop). Doorgaans zijn USB wifi adapters beter, omdat je ze niet bij de USB poort hoeft te hebben.

Wat je ook doet, WiFi is iets waar je géén wonderen van hoeft te verwachten. Het is te erg afhankelijk van positie zender/ontvanger en hoeveelheid gebruikers op het draadloze netwerk (omdat het gedeeld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Ja dat weet ik ook wel dat ik 300mbit niet kan halen maar heb nu een 7 jaar oude usb adapter die a en b ondersteunt en niet eens G. Vandaar dat ik wil vernieuwen. Ook vind ik t netjes dat het in de pc zit en niet op mn bureau.
Als t dan toch tegenvalt kan ik nog n usb ontvanger kopen de prijs is niet heel hoog. Kabeltrekken is niet mogelijk omdat de pc in de hoek van de kamer en de router in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:45

Umbrah

The Incredible MapMan

Geen extra loze leidingen? Ga dan voor een powerline netwerk, net wat betrouwbaarder, zeker als je ook nog online wilt gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Nee alleen naar tv 2. Maar het is alleen voor surfen en soms downloaden.
Pagina: 1