Wake on Lan werkt half

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gisteren WOL aangezet in de bios. En Alle slaap/green oopties in windows/onboard lan staan uit. Als ik de pc aan heb, en sluit hem af. Kan ik de pc gewoon netjes via WOL tot leven wekken. Maar als ik hem uitzet, een een kwartiertje wacht. Werkt WOL niet meer. Iemand toevallig met de zelfde klachten?

Windows Energie schema: Hoge prestatie
Verder geen slaapstand, of andere idle modes.
Drivers van onboard lan opnieuw geïnstalleerd.
In bios gegeken of er ergens spaar standen waren. Er stond wel iets van AMD maar dat heb ik uitgezet.

Het gaat om een Asrock 890FX Deluxe4 moederboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
Dat is waarschijnlijk de arp tabel van je router / switch die roet in het eten gooit. Een router switch noteerd welk mac adres aan welke poort zit aangesloten deze tabel wordt na een tijd leeg gemaakt. Somige routers en managed switches kun je een vast mac adres instellen in de tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 12:37
Heb je ook bij de (advanced) eigenschappen van je netwerkkaart gekeken? Daar staan ook 1 (of meerdere) opties voor wake-on lan. In mijn geval "wake from shutdown" (on) en "wake-up capabilities" (magic packet)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
DigiK-oz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:08:
Heb je ook bij de (advanced) eigenschappen van je netwerkkaart gekeken? Daar staan ook 1 (of meerdere) opties voor wake-on lan. In mijn geval "wake from shutdown" (on) en "wake-up capabilities" (magic packet)
Dat klopt, dat staat ook allemaal goed. WOL doet het ook wel, Tot een x aantal minuten nadat de pc uit is gegaan.
wortelsoft schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:59:
Dat is waarschijnlijk de arp tabel van je router / switch die roet in het eten gooit. Een router switch noteerd welk mac adres aan welke poort zit aangesloten deze tabel wordt na een tijd leeg gemaakt. Somige routers en managed switches kun je een vast mac adres instellen in de tabel.
Heb even gegoogled naar ziggo + WOL. Ligt denk ik aan het UBEE modem. Pc zit ook direct op het modem aangesloten. En heb gewoon de ip's+mac adressen van mijn divices hier vast gelegt. Dus het IP adres van de pc waar ik WOL op wil gebruiken staat ook vast in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 20:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

Dacuuu schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:14:
[...]

Heb even gegoogled naar ziggo + WOL. Ligt denk ik aan het UBEE modem. Pc zit ook direct op het modem aangesloten. En heb gewoon de ip's+mac adressen van mijn divices hier vast gelegt. Dus het IP adres van de pc waar ik WOL op wil gebruiken staat ook vast in het modem.
Wat wortelsoft ook zegt, dit komt zeer waarschijnlijk omdat je mac adres uit de arp tabel van je router word gegooit. (meestal na 300 seconden)
Zover ik weet werkt WOL op mac addres basis en zonder een mac adres in de arp tabel van je router/modem weet ie niet waar je magic packet naar toe moet.

je moet iets doen waardoor het mac adres te vinden is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Gohan-san schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:41:
[...]

Wat wortelsoft ook zegt, dit komt zeer waarschijnlijk omdat je mac adres uit de arp tabel van je router word gegooit. (meestal na 300 seconden)
Zover ik weet werkt WOL op mac addres basis en zonder een mac adres in de arp tabel van je router/modem weet ie niet waar je magic packet naar toe moet.

je moet iets doen waardoor het mac adres te vinden is.
De DHCP leasetime staat op 3600 (seconden?) Maar dat is 1 uur, heeft er niks aan om die hoger te zetten denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:23
ff een routertje met DD-wrt of een speedtouch modempje er tussen gooien (bij speedtouch kan je ook makkelijk ARP tabel editen en zijn bijna gratis op MP te krijgen).

UBEE <-> router gaat altijd goed qua ARP omdat router altijd aan staat
router <-> gaat dan ook goed omdat je in de router wél een static ARP entry kan toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 07-12-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
maarud schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:58:
ff een routertje met DD-wrt of een speedtouch modempje er tussen gooien (bij speedtouch kan je ook makkelijk ARP tabel editen en zijn bijna gratis op MP te krijgen).

UBEE <-> router gaat altijd goed qua ARP omdat router altijd aan staat
router <-> gaat dan ook goed omdat je in de router wél een static ARP entry kan toevoegen.
Is een optie ja.

Kabel komt huis in -> Ubee modem -> Routertje op poort 1 van de ubee?(routerje dhcp uit) en de pc dan aan de ubee of de router aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:23
Dacuuu schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:30:
[...]

Is een optie ja.

Kabel komt huis in -> Ubee modem -> Routertje op poort 1 van de ubee?(routerje dhcp uit) en de pc dan aan de ubee of de router aansluiten?
Poort op de Ubee maakt niet uit, poort op de router wel. Als je andere apparaten in het netwerk op de Ubee zitten, zou ik hem in poort 1-4 van de router dan en dan idd DHCP uit. Als je je apparaten op de (nieuwe) router gaat aansluiten, kan hij ook in de WAN poort van de router, dan heb je als het ware een nieuw netwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372738

Stuur je de Magic Packet naar de IP adres van de PC? Waarom niet naar de Broadcast address?

Wikipedia: Broadcast address

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Anoniem: 372738 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:35:
Stuur je de Magic Packet naar de IP adres van de PC? Waarom niet naar de Broadcast address?

Wikipedia: Broadcast address
Ja naar het ip adres van de pc. In de WOL app die ik heb, Kan ik ook 'Send as Broadcast' Aanzetten. Dan sloept er een subnet icoontje bij, waar staat: 255.255.255.0 Dit is ook het subnetmasker van mijn netwerk kaart / ubee modem.

Klopt het zo?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JRRHL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372738

Probeer 192.168.178.255 als IP adres, volgens mij moet dat werken.

Edit - Heb er ook niet heel veel verstand van, moet ook altijd weer van alles proberen tot het weer werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 372738 op 07-12-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
Heb je ook een port forward aangemaakt voor die poort 9 die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Met Broadcast aan werkt het beter, gisteren avond pc een 3 kwartier uit gedaan. En de pc ging weer aan (vanaf mijn wifi) Nu heb ik een raspberry pi met een vpn draaien. die ip's uitdeelt in de 10.8.0.0 range. (subnetmasker 255.255.255.255) Terwijl mijn normale ziggo modem/router intern 192.168.178.x uitdeelt, met het subnetmasker 255.255.255.0 Ik moet dus zorgen dat het subnetmasker van de openvpn server ook 0 wordt op het einde. Dan zou ik hem aan kunnen zetten via de vpn. Ik zal wel een nieuw topic aanmaken met die vraag. Aangezien je anders verschillende vragen krijgt in dit topic.
Pagina: 1