C2B niet te benaderen voor retourzending

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Ik heb vorige week mijn Sinterklaas pakket ontvangen en betaald via PayPal, maar ik zit nu met het probleem dat het simpelweg onmogelijk is om met ze in contact te komen. Meerdere keren heb ik geprobeerd te bellen, en ook heb ik meerdere mails verstuurd. Gewoonweg geen reactie, is het verstandig om de doos gewoon terug te sturen, of moet ik een PayPal claim indienen of is er iets anders dat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 21:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Het is niet de bedoeling dat dit topic wederom een topic wordt om te ranten over de service van C2B, zoals gebeurde in de vorige 2 topics over C2B. Als je niets toe te voegen hebt aan de discussie omtrent het probleem van TS dan is het in dit geval wellicht verstandiger om niet te reageren. We zullen streng optreden tegen mensen die het toch nodig vinden om de discussie over de boxen in dit topic voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Ik had een brief in mijn 'box'
Retouradres is :

ClickToBuy
Afdeling Retouren
Koperweg 11-J
2401LH
Alphen aan den Rijn

Heb mijn pakket via DHLforyou geretourneerd (€5,50), niet eerst gebeld, gemaild o.i.d. Netjes ontvangstbevestiging en binnen twee dagen stond het geld op mijn rekening, dat was wel goed geregeld.

(verder vind ik het een *** bedrijf) ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga nu hetzelfde probleem tegemoet.
Gistyeren mijn pakketten ontvangen en helaas had ik gewoon alles dubbel. Schijnbaar ziet C2B dat als 2 pakketten. Dat terwijl geen 2 pakketten hetzelfde zouden zijn.

Maar als je hem gewoon opstuurd, hoe weten ze dan het ordernummer en van wie hij afkomt?
Ik heb ook een kortingsbon gebruikt, hoe werkt dat dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Alvast een mail sturen als je de code weet van jouw retourverzending dat deze eraan zit te komen. Ik zou zelf verwachten dat ze die kortingsbon niet vergoeden, aangezien kortingsbonnen in het algemeen geen waarde hebben bij retour.

Mail contact lukt wel met ClickToBuy, maar gaat alleen nogal langzaam. Afgelopen maandag om 5:50 PM een mail gestuurd en woensdag om 5:20 PM mail terug.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:48:
Alvast een mail sturen als je de code weet van jouw retourverzending dat deze eraan zit te komen. Ik zou zelf verwachten dat ze die kortingsbon niet vergoeden, aangezien kortingsbonnen in het algemeen geen waarde hebben bij retour.

Mail contact lukt wel met ClickToBuy, maar gaat alleen nogal langzaam. Afgelopen maandag om 5:50 PM een mail gestuurd en woensdag om 5:20 PM mail terug.
ik heb ze maandag een mail gestuurd en tot op heden nog geen reactie.
Ook op facebook reageren ze gewoon niet, maar ze hebben we mijn foto van gisteren geliked.

Vreemd, ga straks een proberen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 21:44
*snip* graag alleen ontopic info.

Heb het bestelnummer en mijn rekeningnummer op een papier in de doos gedaan. Aangemeld bij DHL
en een email gestuurd dat het retour gaat.
Kijken hoelang het gaat duren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Wobcat schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:24:
Ik had een brief in mijn 'box'
Retouradres is :

ClickToBuy
Afdeling Retouren
Koperweg 11-J
2401LH
Alphen aan den Rijn

Heb mijn pakket via DHLforyou geretourneerd (€5,50), niet eerst gebeld, gemaild o.i.d. Netjes ontvangstbevestiging en binnen twee dagen stond het geld op mijn rekening, dat was wel goed geregeld.

(verder vind ik het een *** bedrijf) ;)
:$

Vergeten erbij te vermelden dat je een printje van je factuur in de doos erbij moet doen.....

Note to self : Meer slapen, minder werken...

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het pakket afgelopen woensdag (hoe toepasselijk, Sinterklaaspakket terugsturen met Sinterklaas) retour gedaan via PostNL. Heb dus ook een T&T code, zodat ik nu weet dat zij het pakket donderdag 6 december om 13:44 in ontvangst hebben genomen. Ik heb niet gebeld, niet gemaild, maar wel de factuur in de doos gedaan. Ben benieuwd, maar ik ga er vanuit dat het goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI:
Ze hebben inmiddels een nazorg "Sinterklaaspakket" gestart ;)
www.clicktobuy.nl/blog/bi...sinterklaas-actie-nazorg/

*knip* houdt het a.u.b. bij info die nuttig is voor de discussie omtrent het probleem uit de topicstart

[ Voor 29% gewijzigd door Orion84 op 10-12-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transferno
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08 00:39
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:32:
FYI:
Ze hebben inmiddels een nazorg "Sinterklaaspakket" gestart ;)
www.clicktobuy.nl/blog/bi...sinterklaas-actie-nazorg/

*knip*
*knip* on-topic blijven a.u.b.

Ik heb mijn 2 pakketten nog steeds niet ontvangen, had hier op 1 december een mail over gestuurd en afgelopen zondag een antwoord op gekregen. Dus m.a.w. er wordt wel geantwoord alleen is dit veel later dan verwacht (door de drukte wss). En een vraag op hun antwoord, werd ook netjes binnen een dag terug beantwoord. Dus de " nazorg" lijkt wel op gang te zijn, in ieder geval de communicatie.
Mijn bestelling zou via Kiala geleverd worden. Op 30 november een bevestiging gehad dat het verzonden was, op 5 december op Kiala te zien dat het is aangemeld maar nog niet aangekomen. Maar volgens C2B is het wel verstuurd dus ze gaan dit oppakken met Kiala.

Ik had vertrouwen in C2B (na eerdere bestellingen), dat vertrouwen was weg na het lezen van alle klachten maar ik hoop dat het terug hersteld wordt door een goede service om dit probleem op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 10-12-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Voor mij geldt hetzelfde qua communicatie nu. Zaterdag een email gestuurd en zondagmiddag om 14.37 reactie ontvangen. Zelf heb ik mijn pakket geweigerd zonder te kijken wat erin zat en zou spoedig reactie krijgen over terugbetaling.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:28

EiT

Vrijdag terug gestuurd zonder melding te maken, vandaag mailtje dat het geld terug gestort is en staat ook al op mijn rekening.
Ondanks al het gezeik met die box, vind ik dit wel erg netjes afgehandeld en retour sturen zonder enige vorm van communicatie gaat gewoon prima.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiKkieDIKnr1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
EiT schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:12:
Vrijdag terug gestuurd zonder melding te maken, vandaag mailtje dat het geld terug gestort is en staat ook al op mijn rekening.
Ondanks al het gezeik met die box, vind ik dit wel erg netjes afgehandeld en retour sturen zonder enige vorm van communicatie gaat gewoon prima.
Hier precies hetzelfde vrijdag retour vandaag bevestiging en geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Heb hem ook vrijdag opgestuurd, helaas nog geen bevestiging.. ben benieuwd..

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:50:
Voor mij geldt hetzelfde qua communicatie nu. Zaterdag een email gestuurd en zondagmiddag om 14.37 reactie ontvangen. Zelf heb ik mijn pakket geweigerd zonder te kijken wat erin zat en zou spoedig reactie krijgen over terugbetaling.
Let op dat je het volledige bedrag terugkrijgt incl. porto. Want ik heb ooit ook eens iets geweigerd (aan de deur) en kreeg pas later, nadat ik daar "stennis" over gemaakt had de porto ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:28:
[...]
Let op dat je het volledige bedrag terugkrijgt incl. porto. Want ik heb ooit ook eens iets geweigerd (aan de deur) en kreeg pas later, nadat ik daar "stennis" over gemaakt had de porto ook terug.
Het is sowieso in mijn geval van tevoren afgesproken en heb bewijs in email mocht het spaak lopen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier teruggestuurd samen met het papier wat in de doos zat. Kreeg vandaag een melding dat ze hem hadden ontvangen en daarna gelijk een melding dat ze het geld terug hebben gestort.

• Dumbell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 12:58
Hoeveel geld krijg je terug? Als ik €25 terug krijg en ik €5,50 moet betalen om het aangetekend terug te sturen dan is het het niet echt waard.

• Transferno
Op de C2B site staat:
" De verzendatum van uw pakketje dient binnen de marge van 14 dagen te liggen. Indien de 14 dagen verstreken zijn kunt u uw bestelling niet meer annuleren en retourneren. "

Mijn pakket is pas op 16 december in mijn kiala punt aangekomen en zou volgens de C2B site verstuurd zijn op 30 november (hoewel het label op de doos op 3 december afgedrukt blijkt te zijn).
M.a.w. de 14 dagen zijn voorbij. Ik heb C2B meteen een mail gestuurd met de vraag of het toch nog retour kan, maar helaas nog geen reactie.

Reden dat ik het retour wil sturen is dat ik 2 pakketten besteld had en toch maar 1 doos krijg, met behalve 4 pakken energiedrank en 2 bleutooth headsets, geen dubbele dingen. Dus 2 bestellen is 1 krijgen met extra veel energiedrank.

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 23:28
@Transferno: Wettelijk gezien heb je er gewoon recht op. De datum van verzending is niet van belang aldus de wet, enkel de datum van ontvangst. Het enige waar de webwinkel over mag twisten is wat de datum van ontvangst is, omdat de label 3 december noemt (ik neem aan dat de label een verzendatum aangeeft, niet de datum van ontvangst). Je staat steviger in je schoenen als er een gedateerd ontvangstbewijs is of op een ander manier kunt bewijzen dat hij pas 16 december bij je Kiala punt is aangekomen (ik neem aan dat je daarover op een of ander manier bericht hebt ontvangen, probeer dat bij te voegen).

Als C2B zich vastklampt aan de verzendatum, verwijs ze naar de wettekst over Koop op Afstand die letterlijk zegt 'Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden.' (sterker nog, omdat er onjuiste informatie wordt verschaft over de termijn van WKoA zou je juridisch gezien je kunnen beroepen op de verlengde termijn van 3 maanden) en dat je dus binnen 7 werkdagen na ontvangst al hebt aangegeven de koop wilt ontbinden en derhalve verwacht dat ze de retournering verwerken.

Dat ze een langere termijn dan 7 werkdagen (2 kalenderweken) aanbieden is niet relevant, ze moeten minimaal bieden wat de wet biedt, gunstiger voor de klant mag wel maar minder gunstig niet. Anders kan een winkelier het lekker zot maken door een eigen vervoerder te oprichten die er standaard 2 weken over doet om een pakketje te bezorgen en zo onder WKoA uit komen.

[ Voor 12% gewijzigd door kutagh op 20-12-2012 11:52 ]

• Transferno
kutagh schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:50:
Je staat steviger in je schoenen als er een gedateerd ontvangstbewijs is of op een ander manier kunt bewijzen dat hij pas 16 december bij je Kiala punt is aangekomen (ik neem aan dat je daarover op een of ander manier bericht hebt ontvangen, probeer dat bij te voegen).
Merci, goede tip. Ik heb inderdaad op 16 december pas een melding van Kiala gekregen via mail. Aangezien dat een zondag was, heb ik het de 17e afgehaald en meteen 's avonds een mailtje richting C2B gestuurd. Ik heb nog geen antwoord dus dat wacht ik even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 21:04
Koopjeskelderrommeltjes besteld.
Lange levertijd en dan ook nog niet eens compleet.
Al eerder gebeurd en het wordt deze keer wederom niet netjes afgehandeld.
Gewoon niet meer bestellen, slechte zaak....wel jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:43

Quad

Doof

Carlo Adan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:42:
Koopjeskelderrommeltjes besteld.
Lange levertijd en dan ook nog niet eens compleet.
Al eerder gebeurd en het wordt deze keer wederom niet netjes afgehandeld.
Gewoon niet meer bestellen, slechte zaak....wel jammer..
Naja, reguliere bestellingen heb ik nog nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd.
Sinterklaasbox heb ik veel vermaak mee gehad, maar normaal gezien is daar wel prima en snel contact.

Wanneer je een review wilt achterlaten, kan dat hier: http://tweakers.net/shopreview/8888/clicktobuy.html

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 31-01-2013 11:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1