Win8 Thuisgroep verlaten/verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11-2022
Op dit moment heb ik een verse installatie van Windows 8. Hierop heb ik vanmiddag een nieuwe thuisgroep gemaakt. Ik heb een mijn netwerkcentrum maar 1 draadloos netwerk, deze staat ingesteld op Particulier.

Als ik bij de thuisgroep instellingen navigeer naar "alle apparaten in mijn netwerk toestemming te geven om mijn gedeelde bestanden af te spelen". Om in het volgende scherm Mediastreaming inschakelen aan te klikken. Krijg ik de volgende melding: Kan Windows Media Player Network Sharing- service of een service waarvan deze afhankelijk is niet starten.

Vervolgens heb ik het volgende gedaan:

1. YouTube: TUTORIAL how to fix : ERROR 1068 Windows media player Network Sharing.(STEP1)
2. 1. Click Start, and then click Help and Support.

2. Under Pick a Task, click Use Tools to view your computer information and diagnose problems.

3. In the Tools area, click System Configuration Utility.

4. In the right pane, click Open System Configuration Utility. This opens the System Configuration Utility.

5. Click the Services tab.

6. Make sure all the following services are turned on. To turn on a service, click to select the check box.

• Application Layer Gateway Service
• Network Connections
• Network Location Awareness (NLA)
• Plug and Play
• Remote Access Auto Connection Manager
• Remote Access Connection Manager
• Remote Procedure Call (RPC)
• Telephony

7. Click OK, and then click Restart.

8. After Windows restarts, rerun the Internet Connection Sharing Wizard.

Met geen enkel resultaat helaas. De planning was om vervolgens een nieuwe thuisgroep aan te maken.
Op dit moment is er verder niemand lid van de thuisgroep, aangezien ik nog bezig was met het instellen hiervan.

Ik neem aan dat er geen verschil zit tussen ingelogd zijn op je lokale account en/of je @live account? Heb hier namelijk niks over kunnen vinden.

Als laatste heb ik nog geprobeerd mijn netwerkprofiel te wijzigen. In windows 7 kon dit voor zover ik weet.....
Hier vind ik helemaal geen optie :(

Thuisgroep wachtwoord wijzigen werkt ook niet, evenals het selecteren wat ik gedeeld wil hebben. Ik kan zowel via (windows+I) als via configuratiescherm/thuisgroep video`s delen aanzetten, als ik vervolgens hetzelfde scherm weer open staat het net zo hard weer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ducar op 06-12-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmeeuwsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02-2024
Misschien is systeemherstel een optie? is wel lastig te vinden in Win8

anders open je m direct door "c:\Windows\Sytem32\rstrui.exe" te openen .... :)

[ Voor 60% gewijzigd door bmeeuwsen op 06-12-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11-2022
bmeeuwsen schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:48:
Misschien is systeemherstel een optie? is wel lastig te vinden in Win8

anders open je m direct door "c:\Windows\Sytem32\rstrui.exe" te openen .... :)
Gisterenavond systeemherstel aangezet. Ten tijde dat deze klaar was kreeg ik een foutmeldin, systeemherstel kon niet worden voltooid door waarschijnlijk de virusscanner.

Vanochtend maar de "Vernieuw" optie gebruikt. Na 10 minuten was alles gereset. Thuisgroep werkt weer evenals de Media Stream optie!

Topic kan dicht