• Thaikop
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo iedereen,

Kan iemand vertellen wat er scheelt met mijn pc? Die BSOD beginnen serieus mijn voeten uit te hangen, steeds opnieuw hetzelfde verhaal! Hierdoor heb ik bv al verschillende bans gehad op LoL etc.

Ligt het aan mijn RAM-geheugen? Hij geeft wel 4 GB ram maar de ene steekt in het gele poortje en de andere in het rode = single channel ipv van duo. Ik kan ze niet allebei in het rood steken want heb een te grote koeler op mijn CPU waardoor zo"n staafje niet in het rode geraakt..

CPU: Intel Core 2 Quad Q9450
Koeler: Sythe Mugen rev. B
Moederbord:GA-X48-DQ6 - S775, Intel® X38 + ICH9R Chipset, ATX
Memory: Corsair 2x 2GB DDR3 4GB Kit, 240pin DIMM, PC2-6400
SSD: Samsung 830 series 128 GB (4 maandjes oud)
Behuizing: Antec PerformanceOne P180 grey
PSU: Corsair TX650w
VGA: Asus HD5850

Windows 7 X64 voorgeinstalleerd. (Met Windows 7Loader)

Hier kan je al eens zien hoeveel ik er al gekregen heb en nadat die BSOD heeft gehad start die nooit meteen deftig op dus moet dan 5-10 op aan-uit button klikken voordat die normaal start zonder die blijft vaststeken. (Word er zot van)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/300421w.png

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Memtest86+ als eens gedraait, om te controleren of je RAM modules wel goed zijn?

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07-2025

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Overklok? Zo ja, zet die eens uit. Zo nee, sluit de DIMM's 1 voor 1 uit (test met de 1, test met de ander).
Check in BIOS of RAM de juiste instellingen heeft gekregen (moet automatisch zijn).
Als dat allemaal niets is, ga ik het moederbord verdenken - teveel variabelen om nu even op te schrijven.

• Thaikop
Aganim schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:18:
Memtest86+ als eens gedraait, om te controleren of je RAM modules wel goed zijn?
Ken het, maar niet iedereen is daar zo positief over? Want vriend van mij had die gedraait en gaf geen fouten en uiteindelijk lag het aan 1 van RAM staafjes..

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 19:04

AzzKickah

06-CENSORED

Thaikop schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:12:

Windows 7 X64 voorgeinstalleerd. (Met Windows 7Loader)
Dat is dus illegaal en dat wordt hier niet zo gewaardeerd.

Begin maar eens met een legale Windows-installatie en kijk dan of je problemen er nog steeds zijn. :w

• Thaikop
Moby Dick schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:19:
Overklok? Zo ja, zet die eens uit. Zo nee, sluit de DIMM's 1 voor 1 uit (test met de 1, test met de ander).
Check in BIOS of RAM de juiste instellingen heeft gekregen (moet automatisch zijn).
Als dat allemaal niets is, ga ik het moederbord verdenken - teveel variabelen om nu even op te schrijven.
Geen overklok, ook al gedaan, dan start die heel even op maar valt dan meteen uit zonder ik al iets op het scherm heb gezien..

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Thaikop schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:26:Ken het, maar niet iedereen is daar zo positief over? Want vriend van mij had die gedraait en gaf geen fouten en uiteindelijk lag het aan 1 van RAM staafjes..
Dan vraag ik me af of ie hem wel lang genoeg heeft laten draaien, 8 uur is imho over het algemeen wel een minimum. En was de DIMM kapot, of slechs niet goed compatibel met het moederbord?

In ieder geval kan het geen kwaad, worden er fouten gevonden, dan weet je hoe laat het is. Zo niet, dan weet je net zoveel als nu. ;)

• Thaikop
AzzKickah schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:26:
[...]

Dat is dus illegaal en dat wordt hier niet zo gewaardeerd.

Begin maar eens met een legale Windows-installatie en kijk dan of je problemen er nog steeds zijn. :w
Weet ik, maar ik dacht windows 8 te kopen omdat die veel goedkoper ging zijn en ik nog op proefversie windows 7 liep. Nu na de release heeft de 8 totaal mij niet geboeid zo zonder startknop etc en ik windows 7 nog duur vond om aan te kopen wacht ik of tot die lager wordt om dan zo een legale versie te kopen..

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

en ik windows 7 nog duur vond om aan te kopen wacht ik of tot die lager wordt om dan zo een legale versie te kopen..
Je bent student, bij een beetje onderwijsinstelling kan je via Surfspot voor een paar tientjes aan een legale licentie komen. :|

• Thaikop
Aganim schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:28:
[...]

Dan vraag ik me af of ie hem wel lang genoeg heeft laten draaien, 8 uur is imho over het algemeen wel een minimum. En was de DIMM kapot, of slechs niet goed compatibel met het moederbord?

In ieder geval kan het geen kwaad, worden er fouten gevonden, dan weet je hoe laat het is. Zo niet, dan weet je net zoveel als nu. ;)
Anders koop ik nieuwe, kleinere koeler zodat die er wel opgeraakt? Of gewoon 2 nieuwe staafjes moest er toch 1tje kapot zijn?

• Thaikop
Aganim schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:32:
[...]

Je bent student, bij een beetje onderwijsinstelling kan je via Surfspot voor een paar tientjes aan een legale licentie komen. :|
Geldt dit ook voor mensen uit België? Want hier ken ik zoiets niet..

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Post eens een link naar je recente minidumps dan kan ik ze debuggen.
Weet je gelijk wat de oorzaak is.

En dat je W-Loader hebt gebruikt is niet echt handig om dat te verkondigen...
Het doet niets af van de foutmelding.

Mocht het topic gesloten worden dan mag je de dump-bestanden mailen.

[ Voor 57% gewijzigd door Frostbite op 06-12-2012 16:37 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Geldt dit ook voor mensen uit België? Want hier ken ik zoiets niet..
Oef, dat durf ik niet te zeggen.. Tijd om België weer in te lijven? :P

• Thaikop
Sc0rPi0N schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:35:
post eens je minidumps dan kan ik ze debuggen.

Weet je gelijk wat de oorzaak is.
Heb ze gevonden :D

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1elul0.png

[ Voor 16% gewijzigd door Thaikop op 06-12-2012 16:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het algemeen beleid #verbodencopyright
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.