Services achter een firewall simuleren om te testen

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik heb al gezocht op google en tweakers, maar ik kan eigenlijk niet goed vinden wat ik zoek.
Ik zoek een programma waarmee portmappings en firewall rules zijn te testen. Ik heb een router die ik binnenkort in gebruik wil nemen, maar ik wil eerst weten of ik alle regels in de router goed ingesteld heb.

Daarvoor wil ik een computer op de router aansluiten en op die computer services simuleren die ik dan van buiten de firewall kan testen, om te zien of de poorten al dan niet open staan en voor verkeer bereikbaar zijn.
Dit om te voorkomen dat ik bij het installeren van de router tegen stilliggende services aanloop omdat ze niet meer van het internet bereikbaar zijn.

Op zich kan ik wel een portscanner gebruiken, maar die test alleen of de poorten open zijn. Als er geen services achter hangen, weet ik nog niet of het werkt. Het probleem is een beetje dat ik tijdens implementatie niet echt een roll-back kan doen en 'even snel' de oude router terug kan plaatsen. Het gaat om een verhuizing naar een andere fysieke locatie.

Het mag een programma zijn voor Windows of Linux (Ubuntu), met beide kan ik een testopstelling maken.

Kent iemand een dergelijk programma?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Even een laptop/pc van iemand anders overnemen met Teamviewer en van daaruit terug testen. Doe ik wel vaker als ik wat heb aangepast.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Om een poort open te zetten onder linux kun je netcat gebruiken:
code:
1
nc -lk <gewenste poort>

Dit moet je dan voor elke gewenste poort doen, en dan van buitenaf een poortscan uitvoeren om te zien wat er open staat.

[ Voor 37% gewijzigd door Nvidiot op 06-12-2012 16:26 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Geeft de PC dan ook antwoord op die poort? Ik dacht op zich al wel dat het redelijk makkelijk te doen zou moeten zijn, maar kon niet vinden hoe.
Bartjezz schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:22:
Even een laptop/pc van iemand anders overnemen met Teamviewer en van daaruit terug testen. Doe ik wel vaker als ik wat heb aangepast.
Ja, daar ben ik bekend, mee. gebruik ik dagelijks maar dit is dus niet precies wat ik bedoel. Ik wil dat de tests netjes aan de achterkant van de firewall een service vinden die antwoord geeft, al is het dan maar een bogus antwoord. Puur en alleen om te zien of de poort op de firewall ook daadwerkelijk open staat en er verkeer doorheen gaat.

-EDIT- Done some reading: netcat is inderdaad wat ik zoek. Ik ga er eens mee spelen. Bedankt!

[ Voor 73% gewijzigd door ElCondor op 06-12-2012 17:07 ]

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja, daar ben ik bekend, mee. gebruik ik dagelijks maar dit is dus niet precies wat ik bedoel. Ik wil dat de tests netjes aan de achterkant van de firewall een service vinden die antwoord geeft, al is het dan maar een bogus antwoord. Puur en alleen om te zien of de poort op de firewall ook daadwerkelijk open staat en er verkeer doorheen gaat.
Tsja, gewoon een willekeurige applicatie waarvoor je de poort-bindings kunt kiezen op de gewenste poorten laten luisteren? Apache ofzo.

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Hmja, was ook nog een optie geweest. Stom. Soms denk je te moeilijk terwijl het makkelijk kan :P

-UPDATE-
Ben nu met NetCat aan de slag gegaan en het is allemaal gelukt. Vandaag wordt de internet verbinding opgeleverd, kunnen we verder testen. Dan denk ik volgende week verhuizen :D

[ Voor 50% gewijzigd door ElCondor op 07-12-2012 08:47 ]

Pagina: 1